Saako tälläisestä asiasta purnata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli meillä on kolme lasta eikä varmaan lisää tule. Veljelleni on tulossa nyt ensimmäinen.

Olen ANTANUT kaikenlaista tarviketta tässä heille mikä meiltä on joutanut. Olen toki ensin kysynyt, että otatteko. Lisäksi olen myös ostanut huutonetistä ja kirpparilta jonkun verran vaatetta heidän vauvalleen. Ihan uudenveroista kun on 50 ja 56 kokoisia niin eihän ne miksikään mene.

Mutta turvakaukalo on ostettu vuosi sitten meidän kuopukselle ja ajatuksena se, että saan siitä vielä hyvän hinnan. No nyt sitten toki myyn sen heille jos ja kun tahtovat. Haluan kaukalosta 130 euroa, riippumatta siitä onko ostaja tuttu vai ei.

Nyt taas eilen tinkasivat, että onkohan se vähän liikaa jne jne. Siis se kaukalo maksaa uutena 190 euroa eikä se tällä hetkelläkään eroa uudesta yhtään mitenkään. No korkeintaan pohjan muoviosissa on jotain naarmuja. Huutonetistä olen katsonut että siitä saa 135 euroa.

Minua vain toisaalta hiukan nyppii, että miten kehtaavat pyydellä siitä hinnanalennusta, kun olen jo noin paljon kaikkea antanut ja varmasti ei edes jää tuohon. Eikö ole siis ihan sama että maksaako tuo turvakaukalo nyt 130 vai 110e. Ja kaikenlisäksi he saavat siitä itse vielä ainakin satasen jos myyvät sen vuoden päästä.

Niin että sanokaas nyt että korpeeko turha asia?

No jos on sama maksaa 130? vai 110? niin eikös se ole sinulla myös sitten aivan sama?
Ja luulen että vuosi sitten ostetusta kaukalosta et enää vuoden päästä saa 100?,johan se sitten 2 vuotta vanha ja kahdella ollut(tämä ei sinällään ole pointti)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
No jos on sama maksaa 130? vai 110? niin eikös se ole sinulla myös sitten aivan sama?
Ja luulen että vuosi sitten ostetusta kaukalosta et enää vuoden päästä saa 100?,johan se sitten 2 vuotta vanha ja kahdella ollut(tätä ei sinällään ole pointti)

No jos autobabystakin saa edelleen melkein satasta niin ihan taatusti saa logicosta satasen vielä vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja luulen että vuosi sitten ostetusta kaukalosta et enää vuoden päästä saa 100?,johan se sitten 2 vuotta vanha ja kahdella ollut(tätä ei sinällään ole pointti)

No jos autobabystakin saa edelleen melkein satasta niin ihan taatusti saa logicosta satasen vielä vuoden päästä.

Et voi olettaa varmaksi että saa.

Ja luulen että vuosi sitten ostetusta kaukalosta et enää vuoden päästä saa 100?,johan se sitten 2 vuotta vanha ja kahdella ollut(tämä ei sinällään ole pointti)

No kun ei tosiaankaan ole. Minulle jokainen kymppi on tärkeä, olen kotihoidontuella. Tästä syystä en halua suorittaa mitään hyväntekeväisyyttä enkä ole itsekään sellaista saanut osakseni. Kaikki lastentarvikkeet olemme ostaneet itse. Ja tarkoitin tuolla että eikö ole heille ihan sama että maksaako kaukalo 130 vai 110 kun kerran ovat saaneet jo vaikka mitä muutakin minulta.

No ensinnäkin - mitä väliä? Tällä hetkellä siitä saa 135e ja sillä hyvä. Ja niin paljon olen huutonettiä käyttänyt, että ihmettelen suuresti jos siitä ei satasta saa. Autobaby on jo poistunut myynnistä ja siitäkin saa vielä melkein satasen.

No kun ei tosiaankaan ole. Minulle jokainen kymppi on tärkeä, olen kotihoidontuella. Tästä syystä en halua suorittaa mitään hyväntekeväisyyttä enkä ole itsekään sellaista saanut osakseni. Kaikki lastentarvikkeet olemme ostaneet itse. Ja tarkoitin tuolla että eikö ole heille ihan sama että maksaako kaukalo 130 vai 110 kun kerran ovat saaneet jo vaikka mitä muutakin minulta.

Se voi olla heille myös tärkeää jokainen kymppi.
Jos ei summa kelpaa molemmille myy muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
minä ainaki annoin ilmaseksi siskoni lapselle turvakaukalon ja uudenveroiset yhdistelmärattaat + muuta vauvatavaraa.... eli kyllä, tinkaisin minäkin hinnasta!

Jaaha. No siinäpä tinkaisit. Miksi sinusta minun pitää ostaa kaikki tarvikkeet ja sitten ANTAA ne eteenpäin? En ole itsekään SAANUT yhden yhtä tavaraa. Ja jos kaikki muu tähän mennessä on mennyt ilmaiseksi heille niin minusta on vain reilua maksaa kaukalosta se mitä pyydän.

Mutta siis tosiasia on, että jos eivät maksa niin minä en myy.

No ensinnäkin - mitä väliä? Tällä hetkellä siitä saa 135e ja sillä hyvä. Ja niin paljon olen huutonettiä käyttänyt, että ihmettelen suuresti jos siitä ei satasta saa. Autobaby on jo poistunut myynnistä ja siitäkin saa vielä melkein satasen.

Niinpä mitä väliä on koko asialla että voivat myydä eteenpäin jne.
Eihän se teidän keskinäisiin kauppoihin liity millään tavalla.

Se voi olla heille myös tärkeää jokainen kymppi.
Jos ei summa kelpaa molemmille myy muualla.

Eilen juuri veljeni mainitsi ennen kuin kaukalosta oli mitään puhettakaan, että hänellä on kyllä rahaa, mutta on vain nuuka. Ja totesi, että tarvisi varmaan vain nyt alkaa ostaa niitä vauvatarvikkeita eikä pihistellä vain rahoja.

Niinpä mitä väliä on koko asialla että voivat myydä eteenpäin jne.
Eihän se teidän keskinäisiin kauppoihin liity millään tavalla.

Ei liitykään. Mutta lähinnä vertaan siihen, että miksi minun pitäisi antaa se heille tutunkauppana puoli-ilmaiseksi ja sitten vuoden päästä he vielä myisivät sen mahdollisesti jopa parempaan hintaan? Eli minä lahjottaisin heille, vaikka itselläni ei sellaiseen ole varaa ja he vain hyötyisivät siitä? Olisihan se kivaa, eikö.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No en itse maksaisi 130euroa 190e:n kaukalosta käytettynä (jos käytettyä ostaisin ylipäätään).

No eihän sun tarvitsekaan. :D Mutta kun todella moni maksaa. Ja tässä tapauksessa ei edes tarvitse luottaa myyjän sanaan siitä, että käytetty kaukalo on kolaroimaton, koska tietävät varsin hyvin että se todellakin on kolaroimaton. Tuntemattomalta ostaessahan se on vain arpapeliä, että onko tosiaan kolaroimaton.

Yksinkertaista: älä sitten myy sukulaisille! Ja ihmettelen kovasti, miksi ylipäätään olet mennyt ostelemaan vaatteita tms kun eihän se ole sun vauva mikä syntyy. vanhemmat voivat ihan itse hommata tavaransa tulevaa vauvaa varten. mä en lainais turvakaukaloa missään nimessä! Myisin pois äkkiä! Ja jos olis noin epäkiitollinen veli niin pyytäisin sit kaikki kamat pois mitä on multa saanut...ite olen kaikki hankkinut omille lapsille. eivät ole isovanhemmat koskaan auttaneet enkä oleta.

kyllä muakin ärsyttäisi. laita huutonettiin,.
voithan vinkata että kaukaloita saa myös n70e jotain olikse hobbyhallista joku malli jos haluaa halvalla päästä. että myyt nyt ku saa vielä rahat takas omastas.

Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
kyllä muakin ärsyttäisi. laita huutonettiin,.
voithan vinkata että kaukaloita saa myös n70e jotain olikse hobbyhallista joku malli jos haluaa halvalla päästä. että myyt nyt ku saa vielä rahat takas omastas.

Kaukalo jää pian pois käytöstä ja sitten sanonkin, että seuraavaksi laitan sen huutonettiin ja pyydän heitä ilmoittamaan, että mitä tekevät asian kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Pyytämättä jos lahjoittaa tavaraa ja ostaa niin miksi siitä pitää kiitollisuuden velkaan jäädä?
Eikö se ole antajan ongelma?
Minusta jos eivät maksa pyydettyä hintaa voi sen kaukalon myydä muualle.

Muakin korpee vastaavat jutut...miehen siskolle annettu paljon vauvatavaraa jo sillon ku oli raskaana, mammavaatteet mukaan lukien.Koskaan ei oo ees tarjonnu rahaa. Autokaukalosta maksoi kuitenkin kun sanottiin et myydään se.Nyt vauvalle kyselee meidän lasten vaatteita, anoppikin kyselee ja sanoo et kyllä se niistä sen maksaa mitä kirpparilla saisit...jokatapauksessa mulla on tarkotus myydä kamani huutonetissä koska tiiän et saan niistä hyvin rahaa sieltä,en aio hyväntekeväisyyttä enää tehä, miehen siskokun on tottunu et hän vaan voi istua ja passauttaa ja kaikki tipahtaa nenän eteen. Anopilleki vaan soittelee et siellä ja siellä semmonen vaate tms.ois kiva, ja anoppi tukka putkella juoksee ostamaan.Itse oon tehny työtä sen eteen et oon ettiny lapsilleni tavaraa ja vaatetta kauppojen aleista, netistä,kirppareilta,en tosiaan aio kellekään niitä tuosta vaan ojentaa. Ite olen kotihoidontuella ja meidän tulot muutenki niin paljo pienemmät ku ko.perheessä, ei mulla oo varaa kaikkee ilmaseks tai puolilmaseks antaa varsinkin ku tiiän et tietystä tavarasta saan hyvät rahat muualta.Ja jokaisellahan on mahis kiertää kirppareita ja ostella, mut ku toiset ei viiti, ku ollaan valmiille totuttu. Joo, semmonen nyppii.

Hmm... mä en nyt kuitenkaan sisarussuhteen ollessa kyseessä lähtis riitelemään jostain parista kympistä kuitenkaan - olisin sitten itse kuinkä vähissä rahoissa tahansa. :/

Jos sulle se 130e on niin ehdoton alaraja niin sen kuin sitten ilmoitat ettet alennusta anna ja ottavat tai jättävät, turhahan tuosta on jäädä jahkaamaan?

Toivotaan että sitten sen 130 euroasi saat jostain muualta varmasti, ettei jää harmittamaan ;)

mulla hiukan sama tilanne paitsi että meille tulee viel neljäs, joten tavarat oon pyytäny takas... mutta monta asiaa oon ilmaseks heille antanu, eivätkä oo kyllä "korvanneet" millään tapaa. hiukan ihmettelen välillä että eivätkö tajua montako sataa euroa oisivat saaneet maksaa jos oisivat kaiken itse ostanu, vaunut,hoitopöydän,kaukalon+vaatteet....

no, ei mahda mitään jos eivät osaa arvostaa. kohta en enää lainaa mitään, kun ei edes sanaa -kiitos- osata sanoa =(

Yhteistyössä