Saako sosiaalitoimi kysellä lääkäriltä minusta tietoja? Olivat soittaneet lääkärille.

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"öhöm"
Minä kävisin siellä lääkärissä. Jos kerran on jo entuudestaan tuttu niin eiköhän se tiedä oletko hullu vai et. Vai luuletko, että sosiaalitoimi on saanut myös lääkärin "puolellensa"? Toimitat ne lippuset ja lausunnot joita kaipaavat, ilman ylimääräisiä vänkäyksiä. Jos "kiusaaminen" jatkuu niin sitten menet sinne oikeusaputoimistoon ja otat yhteyttä aluehallintovirastoon joka vastaa kuntasi sosiaalipalveluista.
 
analyysi
Miten sä aloittaja voit saada toimeentulotukea jos oot opiskelija? Opiskelijat ei saa toimeentuolotukea. Ja ihmeen vaikeaa tuntuu olevan sinulle tuo lääkäriin meneminen, ettei vaan ois jotain salattavaa ja sossu onkin ihan oikeassa siinä että niitä mielenterveysongelmia on. En keksi mitään muuta syytä miksi on noin vaikeaa mennä terveyskeskukseen lääkärille. Terveelle ihmiselle siinä ei ois mitään ongelmaa.
 
Hääh?
Miten sä aloittaja voit saada toimeentulotukea jos oot opiskelija? Opiskelijat ei saa toimeentuolotukea. Ja ihmeen vaikeaa tuntuu olevan sinulle tuo lääkäriin meneminen, ettei vaan ois jotain salattavaa ja sossu onkin ihan oikeassa siinä että niitä mielenterveysongelmia on. En keksi mitään muuta syytä miksi on noin vaikeaa mennä terveyskeskukseen lääkärille. Terveelle ihmiselle siinä ei ois mitään ongelmaa.
Miten niin opiskelijat ei saa toimeentulotukea? Olen minä saanut.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28995683]No ainahan voi muuttaa, vaihtaa kaupunkia.
Äläkä keksi tähän enään tekosyytä koska aina voi muuttaa :)[/QUOTE]

Olen tätä muuttoa harkinnut mutta on siinäkin yksi mutta: miehen työt. En kuitenkaan enää näe muuta vaihtoehtoa kuin muutto. Kai se on töitä etsittävä muualta.
 
"vieras"
Olet näitä vänkääjäprovoja, jotka eivät vastaa mihinkään järkevään neuvoon ja jos vastaavat, niin tulee taas joku tekosyy. Valita ylemmälle taholle. No valitin jo ja sekin on mua vastaan. Sitten loppupäätelmä on aina jotakin järjetönä, kuten miehen irtisanoutuminen.
 
"vieras"
Ihanaa kun ihmiset lähtee näihin aina ihan kympillä mukaan tällä palstalla :heart: mulla on tunne, ettei ap kerro kaikkee. Ensinnäkin miksi 36v henkilö joka on terve, ei tarvitse lääkärilä mihinkään eikä ole psyyken ongelmaa haaveilee eläkkeestä? Et on eläke tai toimeentulotuki vaihtoehdot ts. ainut vaihtoehto on toimeentulotuki kun eläkkeelle ei pääse kun on vielä nuori 36v kuten kirjoitti tuossa eka sivulla.
Mene töihin tai opiskelemaan niin ei tarvitse olla sosiaalitätien kiusattavana :)
 
"miksi"
Millä perusteella minä olisin ASIATON?
Mulla/meillä on vain sun kertomuksesi asiasta. Sanon siis uudestaan, etten yksinkertaisesti tiedä, voiko koko sossun henkilökunta olla sinua vastaan noin aktiivisesti. Vai olisiko taustalla jotakin sellasita, mistä me palstalaiset emme tiedä.

Birgitte vastasi hyvin. Itsekin ihmettelen sitä, ettet perusteellisemmin puolustaudu sossua vastaan, jos se käyttäytyy noin asiattomasti. Minä olisin mennyt naapurikaupunkiin jo aikaa sitten hoitamaan asiaa. Ja menisin tuttuun lääkäriin ihan huoletta, jos mitään salattavaa tai outoa ei olisi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28995894]Ihanaa kun ihmiset lähtee näihin aina ihan kympillä mukaan tällä palstalla :heart: mulla on tunne, ettei ap kerro kaikkee. Ensinnäkin miksi 36v henkilö joka on terve, ei tarvitse lääkärilä mihinkään eikä ole psyyken ongelmaa haaveilee eläkkeestä? Et on eläke tai toimeentulotuki vaihtoehdot ts. ainut vaihtoehto on toimeentulotuki kun eläkkeelle ei pääse kun on vielä nuori 36v kuten kirjoitti tuossa eka sivulla.
Mene töihin tai opiskelemaan niin ei tarvitse olla sosiaalitätien kiusattavana :)[/QUOTE]
Lukihäiriö?
 
"Vieras"
Olen valittanu ko. virkailijasta hänen esimiehelleen, joka ei ottanut valitus todesta vaan sanoi että on kuullut minusta ko. virkailijalta ja uskoo hänen kertomustaan. Ts. koko lafka samassa juonessa. Siellä on vain johtaja ja tämä yksi työntekijä.
Kammottavaa. Just tuollaista se on pienillä paikkakunnilla jos valtaansa väärin käyttävä virkamies. Typerä pomo kun uskoo työntekijää kuulematta sinun versiotasi tapahtuneesta. Mutta tosiaan, oikeusapuun yhteys ja nopeasti.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28995894]Ihanaa kun ihmiset lähtee näihin aina ihan kympillä mukaan tällä palstalla :heart: mulla on tunne, ettei ap kerro kaikkee. Ensinnäkin miksi 36v henkilö joka on terve, ei tarvitse lääkärilä mihinkään eikä ole psyyken ongelmaa haaveilee eläkkeestä? Et on eläke tai toimeentulotuki vaihtoehdot ts. ainut vaihtoehto on toimeentulotuki kun eläkkeelle ei pääse kun on vielä nuori 36v kuten kirjoitti tuossa eka sivulla.
Mene töihin tai opiskelemaan niin ei tarvitse olla sosiaalitätien kiusattavana :)[/QUOTE]

Mitä ihmettä höpiset? Ap:han EI ole hakemassa eläkettä ja hän nimenomaan opiskelee.
 
"vieras"
Joo, en saa eläkettä, olen vasta 36-vuotias. :) Ja opiskelen, joten siksi käyn "sosiaalitoimen raha-arkulla". Ei riitä miehen pieni palkka meidän kaikkien ruuaksi.
Jos perheessä on isä joka on työssä ja opiskeleva äiti niin ihmettelen syvästi, mitä teet sosiaalitoimistossa??
Lisäksi vielä, jos sulla on tunne, että usealta taholta sinua vainotaan niin oma sossu kuin tämän esimies jne. niin hmmm ehkä sen psyykepuolen tutkiminen ON paikallaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28995928]Mitä ihmettä höpiset? Ap:han EI ole hakemassa eläkettä ja hän nimenomaan opiskelee.[/QUOTE]

Eihän opiskelijat saa toimeentulotukea. Ja jos perheessä mies on työssä, eukko opiskelee niin mitä silloin sossussa tekee? Opiskelija ottaa opintolainaa. Tää taitaa olla taas näitä juttuja..
 
mieee
Ei ole tuommoisesta kokemusta, mutta on toisenlainen kokemus pikkukunnan sossusta.
Tapailin vuosi sitten yhtä eronnutta miestä. Hänen exänsä oli kertonut, että käydessään soskussa oli tää sossun "eukko" kertonut tälle miehen exälle minusta juttuja (jotka ei edes pitäneet paikkaansa). Olipa tosi kiva, kyllä sain pidellä itteeni etten mennyt antamaan palautetta kyseiselle työntekijälle, oisin voinut kertoa mitä tarkoittaa vaitiolovelvollisuus.
 
milliliina
Lääkärinkin vaitiolovelvollisuus katkeaa siinä kohtaa jos myöntää tehneensä rikoksen tai jos lääkärillä on selkeä syy epäillä että potilas on vaarallinen sekä muille että itselleen.

Jospa sosiaalitoimi, jonne varmaan olet jo valittanut ajattelee valituksen olevan harhaa, ja sen takia huolissaan sinusta ja perheestäsi. En tiedä, mutta kyllä se vaan niin on etteivät he voi puolestasi varailla aikoja noin vain, ovatko pyytäneet sinua itse käymään lääkärissä ja toimittamaan jonkin lausunnon? koska jos ovat ja sinä kieltäydyt ja sosiaalitoimi näkee asian niin että hoitoa tai lausuntoa tai lääkärin mielipidettä tarvitaan, varmaan siksi toimivat noin.
Lääkäri ei kuitenkaan saa kertoa asioistasi ilman suostuntaasi.
Mikset kysy suoraan sosiaalitoimesta että miksi pitää käydä lääkärissä ja jos sulla joku lausunto jo on yksityiseltä psykiatrilta, mikset ole sitä toimittanut?
 
[QUOTE="vieras";28995947]Eihän opiskelijat saa toimeentulotukea. Ja jos perheessä mies on työssä, eukko opiskelee niin mitä silloin sossussa tekee? Opiskelija ottaa opintolainaa. Tää taitaa olla taas näitä juttuja..[/QUOTE]

Mitä ihmettä???!

Mistä lähtien opiskelija ei saa toimeentulotukea? Näytäs mulle se lainkohta. Kummasti sitä itekin on tullut käsiteltyä opiskelijoiden toimeentulotukihakemuksia, ja ihan sellaisten, jotka saa myös lainaa ;) Ei se laina koko elämistä välttämättä kata.
 
kkkhhh
Lääkärinkin vaitiolovelvollisuus katkeaa siinä kohtaa jos myöntää tehneensä rikoksen tai jos lääkärillä on selkeä syy epäillä että potilas on vaarallinen sekä muille että itselleen.

Jospa sosiaalitoimi, jonne varmaan olet jo valittanut ajattelee valituksen olevan harhaa, ja sen takia huolissaan sinusta ja perheestäsi. En tiedä, mutta kyllä se vaan niin on etteivät he voi puolestasi varailla aikoja noin vain, ovatko pyytäneet sinua itse käymään lääkärissä ja toimittamaan jonkin lausunnon? koska jos ovat ja sinä kieltäydyt ja sosiaalitoimi näkee asian niin että hoitoa tai lausuntoa tai lääkärin mielipidettä tarvitaan, varmaan siksi toimivat noin.
Lääkäri ei kuitenkaan saa kertoa asioistasi ilman suostuntaasi.
Mikset kysy suoraan sosiaalitoimesta että miksi pitää käydä lääkärissä ja jos sulla joku lausunto jo on yksityiseltä psykiatrilta, mikset ole sitä toimittanut?

sorry vaan, mutta ei mene noin. lääkäri ei saa kertoa kenellekkään jos olet tehnyt minkä tahansa rikoksen. ainoastaan siinä tapauksessa voi kertoa jos olet AIKOMASSA tehdä jotain rikosta! mutta vanhoista ei voi kertoa pääsääntöisesti.
 
"vieras"
Mitä ihmettä???!

Mistä lähtien opiskelija ei saa toimeentulotukea? Näytäs mulle se lainkohta. Kummasti sitä itekin on tullut käsiteltyä opiskelijoiden toimeentulotukihakemuksia, ja ihan sellaisten, jotka saa myös lainaa ;) Ei se laina koko elämistä välttämättä kata.
Jos perheesä on opiskelija jonka toimeentulona on laina ja opintotuki sekä asumislisä ja perheessä on työssäkäyvä puoliso niin hmmmm aika harkinnanvaraista saa toimeentulotuki olla. Ei se opintotuki ja opintolaina leveetä elämää takaa, mutta taitaa kyllä melkoisen usein jäärä alle normin.
 
[QUOTE="vieras";28996081]Jos perheesä on opiskelija jonka toimeentulona on laina ja opintotuki sekä asumislisä ja perheessä on työssäkäyvä puoliso niin hmmmm aika harkinnanvaraista saa toimeentulotuki olla. Ei se opintotuki ja opintolaina leveetä elämää takaa, mutta taitaa kyllä melkoisen usein jäärä alle normin.[/QUOTE]

Vaikka monella tuossa tilanteessa jäiskin laskelmassa plussalle, niin silti se sun väittämä, että toimeentulotukea ei opiskelija voi saada, oli täyttä puppua. Tukea voi saada opiskelijakin, kaikki riippuu vaan tuloista ja menoista. On paljon opiskelijoita, jotka saa toimeentulotukea, varsinkin perheellisiä.
 

Yhteistyössä