Saako "satunnaisesta" lastenhoidosta jotain kotitalousvähennyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis jos vie vaikka jollekin opiskelijalle hoitoon n. 2 kertaa viikossa, yhteensä ehkä 25 tuntia kuukaudessa ja maksaa tuosta opiskelijalle 5e tuntipalkkaa eli 125e kuussa, niin saako jotain kotitalousvähennyksiä?

Itse siis töissä vuorotellaan miehen kanssa niin, että saadaan kotihoidontukea.
kannattaako siis tehdä pimeänä vai ilmoittaa siitä verottajalle?
 
Voit saada vähennyksen, mutta se vaatii sen että hoitaja tekee työt verokortilla ja sun pitää huolehtia eläkemaksut sun muut.

Eli ei kannata noilla maksuilla hakea vähennystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Voit saada vähennyksen, mutta se vaatii sen että hoitaja tekee työt verokortilla ja sun pitää huolehtia eläkemaksut sun muut.

Eli ei kannata noilla maksuilla hakea vähennystä.

Näin esim. ykstityinen pph
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Näin esim. ykstityinen pph


Mutta mä olen käsittäny ettei siitä saa kotitalousvähennystä, kun siihen voi kelalta hakea yksityisenhoidon tukee, vai olenko siis käsittänyt väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä täällä vaan huutelen:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Näin esim. ykstityinen pph


Mutta mä olen käsittäny ettei siitä saa kotitalousvähennystä, kun siihen voi kelalta hakea yksityisenhoidon tukee, vai olenko siis käsittänyt väärin?

Ei kai kukaan hae tai saa mitään kelan tukea satunnaisiin hoitopäiviin :o
 
Olin väärässä!! Kyllä sitä jossain tapauksessa voi saada lapsenhoitotyöstäkin, googlella menin katsomaan
http://www.kotitalousvahennys.fi/kotitalousvahennys/hoiva_ja_hoitotyo.html
 

Yhteistyössä