Saako sairaslomalla käydä kaupassa?

  • Viestiketjun aloittaja Niin..
  • Ensimmäinen viesti
Niin..
Hain viime viikolla sairaslomaa kun iski hirveä räkätauti. En pystyny syömään oikein mitään ja oli jo aika heikko olo. Sit alkoi tekee suklaata mieli, niin kävin tk:sta tullessani lähikaupasta hakemassa suklaata itselleni ja maitoa lapsille.

No, enköhän maksettuani törmänny työkaveriin, joka muutenkin on tosi ääliö tyyppi. Alkoi valittaa, että kuinka mä oon kaupassa ku oon sairaslomalla jne. Sanoin, että tulin just lääkäristä. Ja takuulla näki että oon kipeä.

Ärsyttävää mennä maanantaina töihin ku on kuitekin juorunnu kuinka oon ollu shoppailemassa..
 
miu
Tottakai saa käydä! Pakkohan sairaana on syödäkin! ja ei ne lapsetkaan mihinkään siitä häviä vaikka sairaana on... Anna urputtaa, sairaslomallekin voi olla monta syytä eikä se kuulu kellekään muulle! :)
 
ap
Niin, no se kattoi mitä mulla oli, siis sitä suklaata ja maitoa, niin valitti, että jos oikeasti olisin kipeä niin en jaksais kauppaan lähteä ja mies pystyis kyllä tuoda maidon tullessaan töistä.

Siis mä oon tienny, että se on ääliö, mutta en ihan noin röyhkeäksi arvannu.
 
just joo
nähtävästi ei, tuttu tunne, kai sitä sit pitää kuolla nälkään..aatelkaa jos jalka on poikki ja oot puol vuotta saikulla, ja mihinkää ei sais kotoa lähtee:) hoh hoijaa, joitain ihmisiä kun tuntuu toisten asiat, saikut ja saikkujen syyt kiinnostavan niiiin paljon
 
Saa käydä, mutta terveen työkaverin mielestä täytyy olla sängynpohjalla.

Näin on käynyt myös mulle, tosin se työkaveri kertoi mun esimiehelle. Joka ei tietenkään sen jälkeen uskonut sairasloman tarpeellisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, no se kattoi mitä mulla oli, siis sitä suklaata ja maitoa, niin valitti, että jos oikeasti olisin kipeä niin en jaksais kauppaan lähteä ja mies pystyis kyllä tuoda maidon tullessaan töistä.

Siis mä oon tienny, että se on ääliö, mutta en ihan noin röyhkeäksi arvannu.
No jos se on ääliö, niin miksi sua sen näkemykset mietityttää?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Saa käydä, mutta terveen työkaverin mielestä täytyy olla sängynpohjalla.

Näin on käynyt myös mulle, tosin se työkaveri kertoi mun esimiehelle. Joka ei tietenkään sen jälkeen uskonut sairasloman tarpeellisuutta.
No samaa mietin. Tuo on ollu talossa tosi kauan ja varmasti juoruaa pomolle. Ja ihme kyllä pomo on sen kans ihan hyvää pataa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, no se kattoi mitä mulla oli, siis sitä suklaata ja maitoa, niin valitti, että jos oikeasti olisin kipeä niin en jaksais kauppaan lähteä ja mies pystyis kyllä tuoda maidon tullessaan töistä.

Siis mä oon tienny, että se on ääliö, mutta en ihan noin röyhkeäksi arvannu.
No jos se on ääliö, niin miksi sua sen näkemykset mietityttää?
No ei mua SEN näkemykset mietitytäkkään, mutta kun se on takuulla kertonu oman näkemyksensä koko talolle..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Saa käydä, mutta terveen työkaverin mielestä täytyy olla sängynpohjalla.

Näin on käynyt myös mulle, tosin se työkaveri kertoi mun esimiehelle. Joka ei tietenkään sen jälkeen uskonut sairasloman tarpeellisuutta.
No samaa mietin. Tuo on ollu talossa tosi kauan ja varmasti juoruaa pomolle. Ja ihme kyllä pomo on sen kans ihan hyvää pataa..
Keksi joku selitys valmiiksi jos on vaara että käy noin... vaikka että piti ostaa ruokatarpeita, mutta iski niin huono olo ettet pystynytkään ja nappasit vaan muksuille suklaalevyn hätäruuaksi...
 
Mä olin ite tuossa keväällä 6 viikkoa saikulla, polvi ei kestänyt 8 tunnin seisomista (eipä kestä juuri nytkään), niin leikkausohjeissa on ihan että suositellaan liikkumista mitä kivulta pystyy...

Niin joo ja kyllä tuntui siltä ettei kaupassa olis saanut käydä, hyvä että lääkärin vastaanotolla sai käydä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, no se kattoi mitä mulla oli, siis sitä suklaata ja maitoa, niin valitti, että jos oikeasti olisin kipeä niin en jaksais kauppaan lähteä ja mies pystyis kyllä tuoda maidon tullessaan töistä.

Siis mä oon tienny, että se on ääliö, mutta en ihan noin röyhkeäksi arvannu.
No jos se on ääliö, niin miksi sua sen näkemykset mietityttää?
No ei mua SEN näkemykset mietitytäkkään, mutta kun se on takuulla kertonu oman näkemyksensä koko talolle..
Eiköhän se koko talokin tiedä, että kyse on ääliöstä. Ja jos koko talokin paheksuu ruokakaupassa käymistä sairaana, niin se koko talo on yhtä ääliötä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Saa käydä, mutta terveen työkaverin mielestä täytyy olla sängynpohjalla.

Näin on käynyt myös mulle, tosin se työkaveri kertoi mun esimiehelle. Joka ei tietenkään sen jälkeen uskonut sairasloman tarpeellisuutta.
No samaa mietin. Tuo on ollu talossa tosi kauan ja varmasti juoruaa pomolle. Ja ihme kyllä pomo on sen kans ihan hyvää pataa..
Keksi joku selitys valmiiksi jos on vaara että käy noin... vaikka että piti ostaa ruokatarpeita, mutta iski niin huono olo ettet pystynytkään ja nappasit vaan muksuille suklaalevyn hätäruuaksi...
Tuntuu tyhmältä alkaa selitteleen. Ajattelin, että jos joku sanoo jotain, niin sanon vain, että oli hirvee tauti ja hain vain pikaisesti suklaata ja maitoa lääkärireissulla.
 
m
Mä varmaan sanoisin heti maanantaina pomolle/muille työntekijöille että tuli tosi paha mieli ku lääkäristä tullessa kävit kaupassa ja se tulee siellä kyttää sun ostoksia.. ja neuvoo et ettet oikeesti voi olla kipee. Samalla ojennat sen lääkärintodistuksen pomolle. Eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi todistusta. Jos lääkäri on sut kipeeks todennut niin töihinhän ei sitten pidäkkään mennä!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä varmaan sanoisin heti maanantaina pomolle/muille työntekijöille että tuli tosi paha mieli ku lääkäristä tullessa kävit kaupassa ja se tulee siellä kyttää sun ostoksia.. ja neuvoo et ettet oikeesti voi olla kipee. Samalla ojennat sen lääkärintodistuksen pomolle. Eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi todistusta. Jos lääkäri on sut kipeeks todennut niin töihinhän ei sitten pidäkkään mennä!!
Tää kuulostaa ihan hyvältä idealta! Ja mulla on ainakin vielä niin räkäinen olo, että näkyy kyllä varmasti vielä maanantaina..
 
boss
Sairaslomalla on kiellettyä lähteä kotoa mihinkään. Jos näen teidät kaupungilla, järjestän teille kenkää tai että eläkeikänne korotetaan 95 vuoteen. Tuttuni on EK:ssa.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja boss:
Sairaslomalla on kiellettyä lähteä kotoa mihinkään. Jos näen teidät kaupungilla, järjestän teille kenkää tai että eläkeikänne korotetaan 95 vuoteen. Tuttuni on EK:ssa.
Oletpas hauska... NOT!

Joillakin on epävarma olo siitä, mikä on sallittua ja mikä ei sairauslomalla ollessa. Sinun ääliökommenttisi lisää vain tätä epävarmuutta.

Sairauslomaa annetaan, jos todetaan henkilö kykenemättömäksi hoitamaan työtehtäviään. Esim. selkäsairaille tai masentuneille todellakin lääkärin ohje on liikkua mahdollisuuksien mukaan. Se, käveleekö kadulla vai metsässä vai kauppakeskuksessa, ei muuta alkuperäisasetelmaa mihinkään. Vai oletko sitä mieltä, että kävelytkin on hoidettava kotona neljän seinän sisällä?
 

Yhteistyössä