Saako ruuasta sanoa yäk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kräm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Särähtää kovasti korvaan ja kieltämättä ärsyttääkin kun kuulee aikuisen sanovan lapsensa kuullen jostain ruuasta "Hyi yäk" tai jopa "No hyi helvetti, en syö". Mä oon opettanut, että maistaa pitää mutta tykätä ei ole pakko ja jos ei jostain tykkää niin jättää syömättä mutta sitä "hyi yäkkiä" ei parane meillä kuulua. Ruoka on ruokaa ja kaikilla ei ole sitäkään mikä ei itselle maistu. :/

Tätä en voi kuin peesailla.

Meillä lapsille on opetettu,että ei niin saa sanoa ja maistaa pitää.

Ja sana hyi yök on punainen vaate mulle..Pistää suorastaan raivonpartaalle :kieh: |O

Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Taidan siis olla aivan sivistymätön junttipaskiainen :laugh:

niin on mun 2v:kin :ashamed: osaa kyl sano tykkää (ja pyörittää samalla päätään) eli siis ei tykkää, mut yök tulee aika spontaanisti enkä mä pässi oo tajunnut laittaa siitä jäähylle vaan tarjoan ruokaa lisää ja kannustan syömään.

Meillä on nyt 3v. oppinut päiväkodista, että ruoka on välillä pahaa. Tätä ennen on vaan sanonut ettei tykkää jostain. Yritän olla kiinnittämättä enempi huomiota, jos se menis ohi...

no mieluummin sanoo ettei ole omaan makuun mutta ei satunnainen yök mikään maailmanloppu ole. tulee äkkiä mieleen montakin ruokaa mitkä itsestänikin on ällöjä ja yök.
maistaakaan ei kaikkea tarvi, kidutusta mun mielestä maistamis- ja syömispakko.

Mutta jos joku tavallinen ei-inhokkiruoka ei kelpaa niin sitten on syömättä seuraavaan ruokailuun asti. Ja poistuu pöydästä yököttelemästä.

Yhteistyössä