Saako raskaana juoda Alpro Soya Schokoa? Tai muitakaan soijatuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viirukissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos. Iski vaan paniikki kun olen tuota litkinyt vaikka kuinka paljon, ja sitten kun googlasin "soija ja raskaus", niin tuloksissa kaikkea epämääräistä epäilyä ties mistä. Mutta hyvä siis, jatkan juomista edelleenkin kun on niin hyvää! :)

Alkuperäinen kirjoittaja osta näitä:
pirkan soijajuomissa ei oo sokeria. ja sitäpaitsi on kotimaisia :)

Löysin netistä tuoteselosteenkin: vesi, soijapapu, sokeri, kaakaojauhe (1,5 %),
trikalsiumfosfaatti,suola, stabilointiaineet
(E407, E412)

Alkuperäinen kirjoittaja Viirukissa:
pirkan soijajuomissa ei oo sokeria. ja sitäpaitsi on kotimaisia :)

Kyllä niissä mun mielestä on sokeria, Ja ihan liikaa e-koodia löytyi silloin purkin kyljestä, kun viimeksi vilkaisin. :(

Pirkan soijajuoma, maustamaton. Ainekset: Vesi, soijapapu ja trikalsiumfosfaatti. Ja toi fosfaatti on se aine millä sitä soijamaitoa tehdään (samaa käytetään jos tekee kotona), eli se ei oo mikään lisäaine. Eli väärässä olet :D

Pirkan soijajuoma, maustamaton. Ainekset: Vesi, soijapapu ja trikalsiumfosfaatti. Ja toi fosfaatti on se aine millä sitä soijamaitoa tehdään (samaa käytetään jos tekee kotona), eli se ei oo mikään lisäaine. Eli väärässä olet :D

A maustamaton... Mutta kun mä tykkään tuollaisesta kaakonmakuisesta! :D

Ootkos kuullut, että kaakaota saa erikseen purkissa? :)

Sekota vettä ja talouskaakojauhetta maustamattoman soijamaidon sekaan. Jos ei tarpeeksi makeaa, laita vaikka vähän hedelmäsokeria... Ei ainakaan niiin epäterveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Ootkos kuullut, että kaakaota saa erikseen purkissa? :)

No höh, olen. Mutta miksi en nyt saa nauttia tuosta Alpro Soyasta, kun siitä tykkään ja sitä saa pienissä matkapurkeissakin? Sokeriahan niissä kaakojauheissakin on, joten miten tuo nyt asiaa helpottaisi?

Liika soija ei ole terveellistä ihmiselle. En tiedä onko erityisen pahasta raskaalle. Sisältää hormoonia, mitä ihminen ei tarvitse niin paljon, mitä soijassa on. Itse käytän soijatuotteita, mutta kohtuudella. Raskaana en ole uskaltanut.

Yhteistyössä