saako pph irtisanoa ilman syytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityliini h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kun tuosta tuki jutusta mainitsit niin tulee vaan mieleen tahtoisitko itse, että lapsi olisi ikätasoaan jäljessä jotta saisitte ylimääräistä rahaa?
Jos lapsi vaikka kotona vähän sotkee ja siitä tulee iso juttu niin voi myöskin sen takia kotona pelätä tehdä mitään.
Anteeksi jos olen väärässä, mutta jotenkin oudolta kuulosta ainakin näin kirjoitettuna asioiden laita.

Lapsi lähetettiin fyssalle. Tuloksena oli muuten normisti kehittynyt lapsi, äitiä kiellettiin tekemästä puolesta. 4 kk myöhemmin kehitys oli pompannut vain tämän neuvon ansiosta. Kiitollinen olen tälle ulkopuoliselle silmälle, joka näki sen mitä mä en läheltä nähnyt. Lapsille pitää antaa mahdollisuus tehdä itse.

Älä huoli, ette te mitään vammaistukea edes saisi kelalta lapsen laiskuuden vuoksi. ;)

Meillä 3,5v OSAA kyllä syödä jos niin tahtoo. Esim. mummolassa uppoaa vanukkaat ja jätskit ilman että tipan tippaa on vaatteilla tai pöydällä. Kotona taas ei esim. aamupuuro pysy lusikassa sitten yhtään.. ;)

Ja juu, aika painavat saa olla perusteet vammaistukeen edes pienimpään maksumäärään.

Meillä atoopinen ihottuma, keskittymisvaikeuksia jonka vuoksi siirrettiin pienryhmään kun normaalissa 3-5v ryhmässä ei pärjännyt, aisti yliherkkyyttä, lievää epilepsiaa jne.. silti saatiin tapella että edes alinta vammaistukea myönnettiin, kun ei tarpeeksi eroa normaalissa arjessa meidän lapsen ja "normaalin" lapsen välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja äityliini h;27220383:
Lapsi on vähän yli kolme. En usko että juonii vaan on jäljessä kehitystä. Hoitaja inttää lapsen osaavan tehdä siellä ja toimivan mutta mä en usko. Kototna tyttö ei pysty edes syömään lusikalla ruokaa kun sotkee paikat eli ei tajua että lusikasta tippuu ruuat lattialle kun kääntää.
Nyt sitten uhkaa lopettaa hoitosuhteen!
onpa ihme...

Eli vammaistuen saamiseksi haluaisit että hoitajakin puoltaisi lapsenne olevan kehityksessä jäljessä.. Meillä poika 4v ja on hoidossa erittäin omatoiminen, mutta kotona hyvä että saa housuja alas vessakäynnin yhteydessä. Lapsen laiskuus ei ole sama asia kuin kehityksen viivästymä.
Vamamistukea ette tule saamaan pelkästään noilla perusteilla, vaikka hoitaja kirjoittaisi vasuun mitä. Me saamme pojalle korotettua vammaistukea (reilut 200€/kk) mutta ihan muista syistä!

Ap:n kirjoitustyyliin perusteella hän on itse jäljessä kehityksestä. Huh, miten huonosti osa aikuisista ihmisistä kirjoittaa suomea. Pahoittelen etukäteen kommenttiani, jos ap:n äidinkieli ei ole suomi.

Yhteistyössä