Saako pikku g tuomion slangin käytöstä tekstiviestissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mitä sinun mielestäsi tarkottaa, jos tekstiviestissä lukee "Mä tuun käymään siinä kohta. 10 rock"

Meilläpäin tämä tarkottaa exaktia aikaa. Siis aikaa, josta ei lipsuta.
Tälläinen viesti tarkottaa meillä, että kaveri on paikalla joko tasan kello kymmenen tai kymmenen minuutin päästä.

mitä sinä kuvittelet viestin tarkottavan?

Saako tällä viestillä vankeutta?

No mulle tuo olis tarkoittanut kyllä sitä, että tulee tasan kymmeneltä. Mutta jos vähänkään haiskahtaa siltä, että hengailee diilerien/narkkareiden kanssa, niin tuomio vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mikä juttu tää oikein on? Vähän pihalla kuin menneen talven lumiukko... :ashamed:

Keskustalaispoliitikko on syytteessä Helsingin suurimmassa huumejutussa. 1,5 kiloa kokaiinia on päätynyt virkavallan aineistoon,.

Mikä juttu tää oikein on? Vähän pihalla kuin menneen talven lumiukko... :ashamed:

Keskustalaispoliitikko on syytteessä Helsingin suurimmassa huumejutussa. 1,5 kiloa kokaiinia on päätynyt virkavallan aineistoon,.

Jari Sillanpää puolestaan aikoi muuttaa ja pyysi kavereitaan muuttoavuksi seuraavaksi viikonlopuksi tekstiviesteillä. Osa lupautui, mutta osa vastasi, että heillä oli muita suunnitelmia. Heille Jari viestitti "No, HV sitten." Muutama tuohtui karkeudesta ja heille Jari ihmetteli, että mitä ihmeen karkeutta. HV = Hauskaa Viikonloppua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten toi 10 rock liittyy siihen huume juttuun? Miten tällainen on ihan mennyt multa ohi`?? Mitähän muuta mä missaan joka pv :xmas:

Miten toi 10 rock liittyy siihen huume juttuun? Miten tällainen on ihan mennyt multa ohi`?? Mitähän muuta mä missaan joka pv :xmas:

Huumepiireissä rock tarkoittaa kokaiinia. Ja 10 rock sitten 10 gr sitä kokaiinia. Näin siis syyttäjä päätellyt.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Huumepiireissä rock tarkoittaa kokaiinia. Ja 10 rock sitten 10 gr sitä kokaiinia. Näin siis syyttäjä päätellyt.

Toivottavasti huumepiirit eivät juuri kuulleet syyttäjältä rockin tarkottavan kokaiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Toivottavasti huumepiirit eivät juuri kuulleet syyttäjältä rockin tarkottavan kokaiinia.

:D:D

Niin rock:han tietysti tarkoittaa nimenomaan crack kokaiinia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine
"Crack cocaine, crack or rock is a solid, smokable form of cocaine."

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Niin rock:han tietysti tarkoittaa nimenomaan crack kokaiinia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine
"Crack cocaine, crack or rock is a solid, smokable form of cocaine."

Sepä hienoa.

Valitettavasti takavarikkolähteet tietävät kertoa seuraavaa:
"Crack-kokaiinia ei Suomessa ole havaittu lainkaan."

Huolestuttavaa, jos todennäköisesti aikaa tarkottavalla lauseella joutuu vankilaan. Olisi aika kummallista, jos terveydenhuolto, eikä poliisi ole sitä koskaan nähnyt ja silti siitä tuomittaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja åoefnv:
Huolestuttavaa, jos todennäköisesti aikaa tarkottavalla lauseella joutuu vankilaan. Olisi aika kummallista, jos terveydenhuolto, eikä poliisi ole sitä koskaan nähnyt ja silti siitä tuomittaisiin.

Eihän "10 rock" voi millään tavalla viitata aikaan. Kuka sanoo 10 rock tarkoittaen kymmeneltä :O Paljon todennäköisempää että se viittaa juuri crackiin.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja åoefnv:

Eihän "10 rock" voi millään tavalla viitata aikaan. Kuka sanoo 10 rock tarkoittaen kymmeneltä :O Paljon todennäköisempää että se viittaa juuri crackiin.

Tyyppihän itse on sanonut, että 10 rock = 10 olis hyvä. Jolla halusi saada tornin, eli 10 purkkia nuuskaa. Selitti, että toi "rock" on vähän sama asia kuin "ok tai hyvä tai vastaavaa"

ei tule tekstiviestistä tuomiota jos muuta näyttöä käytöstä/myynnistä ei ole.
juuri tuntemalleni henkilölle tuli vastaavanlaisesta viestistä syyttämättäjättämispäätös,koska muuta näyttöä ei ollut

Minä en tajua nyt kyllä yhtään mitään? Siis rock voi tarkoittaa kellonaikaa tai kokaiinia tai nuuskaa. Ja 10 rock voi siis tarkoittaa nuuskatornia, kellonaikaa tai 10 grammaan kokaiinia. Ja pelkästään tämänkö perusteella ollaan syyttämässä? Kenen puhelimeen tällainen viesti sitten on lähetetty?

Alkuperäinen kirjoittaja Meatball:
Tyyppihän itse on sanonut, että 10 rock = 10 olis hyvä. Jolla halusi saada tornin, eli 10 purkkia nuuskaa. Selitti, että toi "rock" on vähän sama asia kuin "ok tai hyvä tai vastaavaa"

Jep, kuulostaa vaan aika lailla jälkikäteen keksityltä selitykseltä. Ja 10 rock viittaus crackiin paljon todennäköisemmältä kuin viittaus 10 rock = 10 hyvä mikä olisi aika naurettava tapa ilmaista asia. No, me emme tiedä totuutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en tajua nyt kyllä yhtään mitään? Siis rock voi tarkoittaa kellonaikaa tai kokaiinia tai nuuskaa. Ja 10 rock voi siis tarkoittaa nuuskatornia, kellonaikaa tai 10 grammaan kokaiinia. Ja pelkästään tämänkö perusteella ollaan syyttämässä? Kenen puhelimeen tällainen viesti sitten on lähetetty?

No sen huumejutun yhden päätekijän..