Saako pettää jos kotona ei saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jack:
Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:
Omasta puolestanikin on sanottava, että kaikkea on tullut koitettua. Vonkaamista, huutamista jopa itkemistäkin, mutta kun vaimoa ei kiinnosta niin puhumalla asiat eivät muutu. Puhumista on kokeiltu jo vuosikaudet, mutta lopputulos on aina sama.

Viimeisen vuoden aikana on tilanne mennyt siihen pisteeseen, että olen jo todella huolestunut mielenterveydestäni, sillä masennus ja ahdistus on välillä aivan kaameaa. Kyllä tämä tilanne aiheuttaa sen, että koen jo oman miehisyytenikin menetetyksi. Haluaisin niin kovasti antaa ja saada myös fyysistä rakkautta.

Minä tiedän tuon tilanteen liiankin hyvin! Paitsi että olen nainen ja tunnen ettei minussa ole naisellisuutta enää yhtään jäljellä kun oma mieheni ei minua himoitse. Seksi on suorittamista silloin harvoin kun sitä sattuu saamaan. Se on panemista,suorittamista kaikkea muuta kuin rakastelua.Haluaisin joskus vielä olla himottu,rakastettu ja arvostettu.

Tiedän kyllä kuten sinäkin, että me molemmat olemme himottuja, rakastettuja ja haluttuja, mutta valitettavasti emme koe siitä juuri heiltä keltä sitä haluaisimme. Tuntuisi vain mielettömän pahalta satuttaa toista, mutta epäilen, että se päivä on koko ajan yhä lähempänä.

Itse en koe olevani juuri tällä hetkellä :(
Suhteeseen vaan,jos ei muuten heru.

Omasta puolestanikin on sanottava, että kaikkea on tullut koitettua. Vonkaamista, huutamista jopa itkemistäkin, mutta kun vaimoa ei kiinnosta niin puhumalla asiat eivät muutu. Puhumista on kokeiltu jo vuosikaudet, mutta lopputulos on aina sama.

Viimeisen vuoden aikana on tilanne mennyt siihen pisteeseen, että olen jo todella huolestunut mielenterveydestäni, sillä masennus ja ahdistus on välillä aivan kaameaa. Kyllä tämä tilanne aiheuttaa sen, että koen jo oman miehisyytenikin menetetyksi. Haluaisin niin kovasti antaa ja saada myös fyysistä rakkautta.

Minä tiedän tuon tilanteen liiankin hyvin! Paitsi että olen nainen ja tunnen ettei minussa ole naisellisuutta enää yhtään jäljellä kun oma mieheni ei minua himoitse. Seksi on suorittamista silloin harvoin kun sitä sattuu saamaan. Se on panemista,suorittamista kaikkea muuta kuin rakastelua.Haluaisin joskus vielä olla himottu,rakastettu ja arvostettu.

Tiedän kyllä kuten sinäkin, että me molemmat olemme himottuja, rakastettuja ja haluttuja, mutta valitettavasti emme koe siitä juuri heiltä keltä sitä haluaisimme. Tuntuisi vain mielettömän pahalta satuttaa toista, mutta epäilen, että se päivä on koko ajan yhä lähempänä.

En kyllä tiedä, että miten tässä suhteeseen lähtisi. Pitäisikö alkaa kehittämään sutinaa täällä 2+:lla ja katsoa josko jotain tapahtuisi. Epäilen kyllä suuresti????????????????????????????????????

En kyllä tiedä, että miten tässä suhteeseen lähtisi. Pitäisikö alkaa kehittämään sutinaa täällä 2+:lla ja katsoa josko jotain tapahtuisi. Epäilen kyllä suuresti????????????????????????????????????

no juupa juu ;) ootkohan se joksi minä sinua luulen?

no juupa juu ;) ootkohan se joksi minä sinua luulen?

Olen erittäin satunnainen sivuilla kävijä ja osallistun keskusteluun, ehkä pari kertaa vuodessa joten en usko olevani sinulle tai kenellekään muulle mitenkään "tuttu".

Alkuperäinen kirjoittaja kaipuu:
Tilanne on tämä: olen ollut mieheni kanssa yhdessä 10v ja naimisissa 5v. Meillä on ollut tosi pitkään jo seksiä harvakseltaan ja valehtelematta viimeisen puolen vuoden aikana seksiä ollut 1 kerran!! Mies ei tee koskaan aloitetta.
Nyt itselläni on orastava suhde naapurin sinkkumiehen kanssa. Sänkyyn ei olla vielä menty, mutta suudeltu kiihkeästi yms. En kertakaikkiaan voi hillitä itseäni. Pitäisikö?
p.s miehellä oli suhde työkaveriinsa muutama vuosi sitten...

Olin just tänään tällaisen miehen luona, vanha tuttu. En ymmärrä että kulissien vuoksi täytyy roikkua suhteessa mutta toisaalta ymmärrän vanhempia ihmisiä jos ei aiemmin ole lähtenyt.
Kuvioon kun tulee lapsenlapsetkin on se vaikeaa särkeä lapsuudenkotia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se seksi on niin v**un tärkeää että jos sitä ei hetkeen saa niin pitää mennä pettämään, niin miksei samoin tein voi tunnustaa, että on himojensa vallassa elävä eläin ja sallia itselleen ja muille naimisen ympäriinsä milloin huvittaa? Olisiko se sen pahempi?

Onko sinusta puoli vuotta hetki? Mä voin ihan rehellisesti sanoa,että mulla on tarpeeni ja jos toista ei vain kiinnosta/ei huvita tehdä mitään asian eteen vaikk asiitä oltaisiin puhuttu suoraan tuhannet kerrat,niin kyllä se lasi jossain vaiheessa tulis täyteen ja hakisin sen tyydytyksen muualta. Kertoisin siitä miehelleni myös. Ja tämä siis tilanteessa jossa kumpikin ovat terveitä eikä seksittömyys johdu sairaudesta. Ei munkaan mielestä toisella ihmisellä ole oikeutta vaatia puolisoaan elämään selibaatissa jos itse niin haluaa elää. Ja kyllä,yhteiselämä voi muuten olla mukavaa,viihtyisää,rauhallista ja seesteistä,jopa onnellistakin vaikka seksiä ei yhdessä harrastetakaan.

Tilanne vaatii sen,että kumpikin osapuoli on täysin tietoinen tilanteesta ja hyväksyy sen. Jaska sanoi hyvin: "jos minulla ei ole nälkä,et syö sinäkään" -ajattelutapa on täysin väärä. Ja aika mustavalkoista ajatella että jos ei ole seksiä ei ole rakkauttakaan. Rakastaa voi monella eri tavalla,kukaan ei voi määritellä rakkaudelle tiettyjä normeja. Miksi täytyisi heittää koko yhdessä rakennettu elämä pois seksittömyyden takia jos muuten asiat ovat hyvin? Jos asiassa ei päästä yhteisymmärrykseen niin sitten ero on yksi vaihtoehto.

Ja edelleen Jaskaa peesaillen,mun mielestä mies on jo antanut tilanteelle hiljaisen hyväksyntänsä koska ei ole pistäny tikkuakaan ristiin korjatakseen sitä. Kertoo mun mielestä välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä,miksi sii svaimon pitäisi aina olla se joka nöyristelee miehensä edessä ja sietää kaiken hiljaa kärsien? Sama pätee kyllä myös päinvastaiseen tilanteeseen,eli oli kyseessä sitten mies tai nainen alistuminen ja katkeroituminen ei palvele ketään. Vähiten niitä lapsia.

Samaa mieltä, MUTTA!!! Se hiljainen hyväksyntä ei riitä. Asia pitää ENSIN keskustella sen oman puolison kanssa niin halki, poikki ja pinoon, että sekä se vieraisiin lähtevä että se "petetty" puoliso tietää missä mennään. Lyödä kova kovaa vastaan ja sanoa että jos sinua nyt ei tämä seksi minun kanssa kiinnosta etkä ole valmis asialle mitään tekemään, niin sallithan minun hakea tyydytyksen muualta.

Jos puoliso ei salli, on se sitten mietittävä että a) on itsekin ilman, b) PETTÄÄ tietäen että puoliso ei sitä hyväksy tai c) lopettaa suhteen ja lähtee sitten etsimään tyydytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Musta on aika huono neuvo toi, että jätä ja sitten seksiä toisen kanssa. Parempi olisi se, että yritä kynsin hampain selvittää ongelmat nykyisessä suhteessa. Miksi ette menisi pariterapiaan? Pitäisi olla laitonta erota ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu suhteen pelastamiseksi.

Me ollaan käyty pariterapiassa!
Montako kertaa? Missä? Milloin? Oliko siitä apua?

kaksi eri hoitosarjaa, molemmilla kerroilla useita kertoja kerran viikossa. Tosin silloin meillä oli muitakin ongelmia, riitoja jne. Edellisestä kerrasta on aikaa ehkä joku 4 vuotta. Enää en jaksa terapiaan mennä. Mulla on mehut aika loppu.

Ja se pettäminenkö asiat parantaisi? Vai siitäkö on kyse, että haluat sekä syödä kakun että säästää sen? Eli seksin muualta ja nykyisen liittosi hyvät puolet siihen päälle?

:attn: tässäpä hyvä pointti ja miettimisen aihetta itsekullekin joka pettämistä miettii.
vielä pisteeks iin päälle : haluaisitko itsec tulla PETETYKSI ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Musta on aika huono neuvo toi, että jätä ja sitten seksiä toisen kanssa. Parempi olisi se, että yritä kynsin hampain selvittää ongelmat nykyisessä suhteessa. Miksi ette menisi pariterapiaan? Pitäisi olla laitonta erota ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu suhteen pelastamiseksi.

kaksi eri hoitosarjaa, molemmilla kerroilla useita kertoja kerran viikossa. Tosin silloin meillä oli muitakin ongelmia, riitoja jne. Edellisestä kerrasta on aikaa ehkä joku 4 vuotta. Enää en jaksa terapiaan mennä. Mulla on mehut aika loppu.

Ja se pettäminenkö asiat parantaisi? Vai siitäkö on kyse, että haluat sekä syödä kakun että säästää sen? Eli seksin muualta ja nykyisen liittosi hyvät puolet siihen päälle?

:attn: tässäpä hyvä pointti ja miettimisen aihetta itsekullekin joka pettämistä miettii.

Ei ole hyvä pointti, tuo pointti missaa täysin sen pointin missä tässä keskustelussa on nyt kysymys, kuten isoin osa viesteistä viimeisen kahden sivun aikana.

On oletettava että aikuinen normaali ihminen ymmärtää milloinka aiheuttaa kärsimystä kumppanilleen. Jos jättää toisen riutumaan eikä hae ratkaisua niin on oletettava että hän on siitä tietoinen ja antaa hyväksynnän "pettämiselle" joten näin ollen se ei ole pettämistä enää.

Jos tämä henkilö nyt sitten yllättyykin kun kumppani "petti" häntä, niin ei voi syyttää kuin omaa tyhmyyttään, tälläinen ihminen kuuluu laitokseen eikä kadulle. Ei tuollaista ymmärtämättömyyttä voi ohittaa olan kohautuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Ei ole hyvä pointti, tuo pointti missaa täysin sen pointin missä tässä keskustelussa on nyt kysymys, kuten isoin osa viesteistä viimeisen kahden sivun aikana.

On oletettava että aikuinen normaali ihminen ymmärtää milloinka aiheuttaa kärsimystä kumppanilleen. Jos jättää toisen riutumaan eikä hae ratkaisua niin on oletettava että hän on siitä tietoinen ja antaa hyväksynnän "pettämiselle" joten näin ollen se ei ole pettämistä enää.

Jos tämä henkilö nyt sitten yllättyykin kun kumppani "petti" häntä, niin ei voi syyttää kuin omaa tyhmyyttään, tälläinen ihminen kuuluu laitokseen eikä kadulle. Ei tuollaista ymmärtämättömyyttä voi ohittaa olan kohautuksella.

höpöhöpö jaska.
pettäminen on aina värin - siitä sä et vaan pääse yli etkä ympäri vaikka kuinka koitat puhua mustaa valkoiseksi.
ja mikä hemmetin "hiljainen hyväksyntä" , jota lanseeraat tässä pettämisen oikeuttamiseen ? ei sellaista ole olemassakaan. ja jos pettäjä näin kokisikin, niin eikös silloin olisi ihan sama kertoa pettämisaikeistaan sille toiselle ,koska hänhän anyway sen hyväksyisi siis ?

no jos olisit ollu se joksi luulin...olisin voinut kehitellä jotain...jos olisit ollut rekisteroitynyt.

Pitäisikö sitten rekisteröityä?

;) päättele itse

Enpäs rekisteröidykään vaan annanpa sähköpostiosoitteen

nazepee@netti.fi

JACk:lle kandee käydä postissa! ;)

Ei asiat ole ihan niin yksinkertaisia, että jos halut ei kohtaa, niin enemmän haluava voisi vaan käydä vieraissa. Toisenko pitäisi se hyväksyä, kun ei ole itse seksiä halunnut? Ei mun mielestä. Meillä avioliitossa tilanne on se, että seksiä on tosi harvakseltaan. Oon käsittänyt, että mies kyllä nauttii seksistä silloin kun sitä on. Ja jos hän sitä haluaa, kyllä mie annankin, vaikkei itsellä niin tekis mieli. Ettei tartte sitte potea syyllisyyttä, kun "ajoi toisen vieraisiin". Useimmin ne on vaan levottomasti nukkuvat lapset tai työn aiheuttama väsymys (molemmilla vuorotyö), jotka aiheuttaa sen, että nukkuminen kiinnostaa enemmän ku seksi. Itselläni on ollut haluttomuusongelmaa jo pitkään. En oikein syty mieheni kanssa. Luulen, että voisin vieraan kanssa kiihottuakin. En silti pidä sitä merkkinä siitä, ettemmekö mieheni kanssa sopisi toisillemme, kun suhteemme on muuten hyvinkin antoisa. Pidän sitä merkkinä omasta HEIKKOUDESTANI. Seksi vieraan kanssa voisi olla kiihottavaa juuri uutuudenviehätyksen ja jännityksen vuoksi, ei siksi että se itsessään olisi välttämättä parempaa. Ja tiedostan, että jos lähtisin vieraisiin, se uutuudenviehätys uudenkin kumppanin kanssa varmaan katoaisi pian ja sen jälkeen joutuisin taas etsimään uutta... siinä sivussa tuhoaisin avioliittoni. Jonka tarkoitus muuten mielestäni on yhdessä vastuullisesti huolehtia jälkeläisistä. Jos siinä sivussa saa hyvää seksiä puolisoltaan, niin hyvä niin. Täällä ihan turhaan mollataan seksittömiä avioliittoja, että sehän on kuin kämppiksen kanssa eläisi. Ei se ainakaan meillä ole niin. En minä kämppiksen kanssa keskustelisi läheskään niin syvällisesti kuin mieheni kanssa, en suunnittelisi yhteistä tulevaisuutta, en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani kämppiksen kanssa, en ikävöisi kämppistä sen poissaollessa. Eikä kämppiksen kanssa kanneta täysipainoisesti VASTUUTA yhteisestä elämästä. Aviopuolison kanssa kannetaan - tai ainakin pitäisi kantaa. Nykyaikana vaan aika moni ihminen on vastuunpakoilija. Se näkyy niin työelämän ongelmina, rahavaikeuksina ja myös lisääntyvinä avioeroina.
Ja niin, allkuperäiseen seksikysymykseen vielä. Itsekin HALUAISIN HALUTA. Siis haluaisin, että meillä olisi seksiä. En silti välttämättä kiihotu. Haluaisin olla miehelleni hyvä, ja yritän olla sitä kaikin tavoin. Mutta ei se aina ole niin helpooa. Ei se varmaan ole miehille ainakaan yhtään sen helpompaa. Kun miehen pitäis kuitenkin aina olla "täysillä mukana", ei voi näytellä erektiota tai orgasmia! Voin kertoa, että miehenikin oli suhteemme alkuaikoina aika lukossa seksin suhteen, kun oli saanut tökerön kommentin joltakin edelliseltä kumppaniltaan. Niitä solmuja saatiin availla aika pitkään ennen kuin hän oppi rentoutumaan. Nyt kun vielä oppisin itsekin...

Lyhyestä virsi kaunis:
Ei saa pettää!

Yhteistyössä