saako päiväkodit kerätä rahaa retkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
muistelen että viimevuonna ei saanut, ja maksullisiin retkiin rahat kerättiinkin ihan vaan vanhempien kesken ns "piilossa". Mutta sillon siitä oli puhe että päiväkodin henkilökunta ei sitä rahaa saa pyytää vanhemmilta.

Nyt sitten tänävuonna meille tuli lasten retki, joka maksaa 10e per lapsi.
Ei silleen haittaa, kiva että järjestävät ja kiva että lapset pääsevät matkaan :)
Mutta aloin vaan miettimään tuota, että onko se sääntö nyt muuttunut?

Esim jäähalliluisteluun ja retkiin. Niihin ei tarvitse osallistua, jos ei halua. Lapselle järjestetään jotain muuta. Olisi ihan naurettavaa, että niihin EI saisi kerätä rahaa.

Kun vanhempainyhdistys maksaa päiväkodille retken, niin se on suunniteltu niin, että kaikki pääsevät mukaan. (ellei vanhemmat tietty kiellä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä sai vielä viime vuonna, mutta muuttui nyt eli enää ei saa kerätä... sinne meni sitten retket, koska päiväkodin budjetista ei retkiin riitä :(

No meillä on senverran pieniä nuo lapset, että ovat kyllä tyytyväisiä ihan lähimetsän retkiin valtavana bonuksena jos eväät on saanut ottaa mukaan :D
Että itse en sillai kaipaa noita toiseen kaupunkiin järjestettäviä bussiretkiä, mutta kivahan se on että kutenkin järjestävät välillä =)

Mutta esim ne perheet joissa on vaikkapa 4lasta samassa päiväkodissa, niin tuo 40e:kin voi jo tuntua... Tai en tiedä.

Koskaan en ole ollut niin köyhä, etteikö olisi pari euroa retkeen herunut. Olen ollut todella onnellinen, että ovat jaksaneet viedä lapsia ja käydä vaikka missä. On todellakin ollut sen arvoista. Tosin, olen saanut sen käsityksen, että suurin urputus tulee tästä asiasta niiltä vanhemmilta, joilla kyllä on varaa maksaa, mutta periaatteesta eivät suo lapsille mitään erikoisempaa.

Helpompaa on ollut, jos päiväkoti käyttänyt sirkuksessa, oopperassa, museossa jne. kuin, että minä aina viemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Helpompaa on ollut, jos päiväkoti käyttänyt sirkuksessa, oopperassa, museossa jne. kuin, että minä aina viemässä.

Niin ja halvemmaksi se tulee, koska vanhempien ei tartte maksaa itseään sisään...

Meillä poika on pelastusarmeijan päiväkodissa, josta kunta ostaa palvelut!!! Heillä on siis tietty määrä rahaa käytettävänä vuodessa. Siellä on siis luistelu sisältynyt ostopalveluun, mutta uinnista piti maksaa n. 50cnt kerta. Jotain muita retkiä myös maksettiin. Ei mua harmita maksaa kiva jos kehtaa viedä lapsia jonnekkin. Itellä töiden takia ei kuitenkaan hirveästi viikolla aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä kerätään rahaa :
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Niin ja halvemmaksi se tulee, koska vanhempien ei tartte maksaa itseään sisään...

Plus ryhmäliput halvempia. Kävivät esim. Moskovan suuressa sirkuksessa ja laskeskelin säästäväni useamman kympin, koska alennus oli niin suuri, enkä itse tarvinnut lippua.

Yhteistyössä