Saako muut rahaa........

  • Viestiketjun aloittaja luuseriko
  • Ensimmäinen viesti
pinpin
minä saan n. 200?/kk sossusta.

Tällä hetkellä olen vauvan kanssa kotona kaksin ja tuloina ovat normaalit kelan tuet:
Asumistuki, kotihoidontuki ja lapsilisä.

Töihin menen kunhan pikkunen tästä vielä kasvaa :)
Ennen vauvan syntymää opiskelin itselleni ammatin ja tein opintojen ohella määräaikaista työtä arkisin koulun jälkeen ja vkloppuisin. Silloin ei tarvinnut käydä sossussa..

Eikä kyllä kaduta elää sossun rahoilla, sillä veroja olen jo kerinnyt jonkun verran maksamaan, ja onhan tässä työikääkin jäljellä montakymmentä vuotta, eli veroja kerkiää maksamaan takaisin huomattavat määrät :)
 
opiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Minäkin opiskelen, ja vielä 2,5 v. lapsia kolme. jotta elämisen taso olisi siedettävä teen opintojen ohella töitä, näin ei ole sossun ovia tarvinnut koputella.
Myös minä teen osa-aikatöitä mutta tulot ei siltikään riitä..
kannataako katsoa työ jossa saa kunnon korvauksen!
Kuule ei niitä osa-aikaisia töitä täällä maaseudulla niin vain ole!!! Ja niistä samoista työpaikoista taistelee moni muu :kieh: :headwall:
Maalla sitä minäkin asun, eikä täällä töitä.siksi sekä opintopaikkaan että töihin 64km. eikä se ole sen kummempaa.
 
Tatska
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:
en saa. ihan miehen ja minun palkalla elellään ja iloisesti veroja maksellaan jotta te muut voitte sitten niitä meidän antamia rahoja nostella.
peesaan
Minä ainakin myönnän HELVETIN HYVÄLLÄ OMALLATUNNOLLA hakevani sossusta rahaa.. Olen kuitenkin aikanani maksanut sellaiset kasan veroja, että nyt vuorostani haen ne sieltä kautta pois, kun lapsen kanssa kotona olen!! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saanko udella teiltä jotka saatte toimeentulotukea,että paljon teillä on omat tulot ja monta syöjää teidän perheessä on?eläimiä ei tarvi luetella.
Asumistuki 294, lapsilisä 136,60, elatusmaksu 120, opintotuki 192, opintolaina 220 ja palkkaa n.100(voi kyllä olla vähemmänkin ). Eli yhteensä n.1062.6. Vuokra 400, bussikortin lataus 43, sähköä en nyt muista. Lainanlyhennys 51+ sitten puhelinlasku, netti, tv-lupa. Meitä on kaksi tässä taloudessa.

Mutta en mä aina saa toimeentulotukea, silloin vain kun samalle kuulle osuu paljon isoja sossun hyväksymiä menoja. Hammaslääkärilaskut ovat olleet välillä aika mojovia, sitten on ollut työvaatteet ja kengät kouluun, kirjoja.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:
en saa. ihan miehen ja minun palkalla elellään ja iloisesti veroja maksellaan jotta te muut voitte sitten niitä meidän antamia rahoja nostella.
Emme nostele teidän rahoja vaan omia. Ja ollaan maksaneet tarpeeksi veroja elämämme aikana.


 
vieras
Yhteiskunnan toimivuus, tuo monelle niin outo käsite.
Suosittelen teille, jotka tunnette katkeruutta siitä, että joudutte verojen muodossa maksamaan toimeentulotukea kaikennäköiselle sakille, muuttamaan tuonne itänaapuriin. Se työntekijän paratiisi, kun verorahat ei mene minnekään kämäiselle sosiaalilaitokselle, vaan kunnon kohteisiin, niille, jotka ne verot on maksaneetkin. Ja mikä on vielä rattoisampaa, ei tarvitse mitään pitkiä automatkoja edes ajella, kun näkee oikein kauniisti sen tuloksen siitä, kun ne verorahat ovat menneet oikeisiin kohteisiin.

On vielä sellainen vaihtoehtokin, että ottaisi yhteyden siihen edustajaan, joka kuuluu siihen pieneen yhteisöön, joka päättää näistä maan asioista. Kyselisi häneltä, että mitenköhän tuon toimeentulotuen poiston kanssa, kun sitä käytetään kuitenkin väärin, niin jotain kontrollia.

Miten ihmeessä te kehtaatte täällä kaksplussalla valitella toimeentulotuenhakijoille, kun teillä on vaihtoehtoja tehdä asioille jotain. Tekopyhiä. Tehkää asialle jotain, että ette ole vain jotain paskanjauhajia, ilman uskottavuutta..
 
koulutettu
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Minäkin opiskelen, ja vielä 2,5 v. lapsia kolme. jotta elämisen taso olisi siedettävä teen opintojen ohella töitä, näin ei ole sossun ovia tarvinnut koputella.
Myös minä teen osa-aikatöitä mutta tulot ei siltikään riitä..
kannataako katsoa työ jossa saa kunnon korvauksen!
Kuule ei niitä osa-aikaisia töitä täällä maaseudulla niin vain ole!!! Ja niistä samoista työpaikoista taistelee moni muu :kieh: :headwall:
Maalla sitä minäkin asun, eikä täällä töitä.siksi sekä opintopaikkaan että töihin 64km. eikä se ole sen kummempaa.
no mikä ihmeen pakko siellä maalla on kärvistellä? muuttakaa kaupunkiin, saatte paremman koulunpaikan ja varmasti töitä. koulutus auttaa työn löytymisessä ihmeen paljon.
 
sossunelätti
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja sossunelätti:
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
no jos olisit käynyt töissä ennen raskautta niin ei tarvitsisi olla sossun luukulla nyt kerjäämässä..

minä ja vastasyntynyt vauvani pärjäämme ilman toimeentulotukea.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sossunelätti:
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
no jos olisit käynyt töissä ennen raskautta niin ei tarvitsisi olla sossun luukulla nyt kerjäämässä..

minä ja vastasyntynyt vauvani pärjäämme ilman toimeentulotukea.
haista ämmä v****. opiskelin ja en olisi millään ehtinyt käydä töissä joten mee sinä sen vauvas kans................

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sossunelätti:
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
no jos olisit käynyt töissä ennen raskautta niin ei tarvitsisi olla sossun luukulla nyt kerjäämässä..

minä ja vastasyntynyt vauvani pärjäämme ilman toimeentulotukea.
Saas nähdä miten silloin käy, kun loogista ajattelua tarvitaan, mitenköhän sinä silloin pärjäät.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sossunelätti:
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
no jos olisit käynyt töissä ennen raskautta niin ei tarvitsisi olla sossun luukulla nyt kerjäämässä..

minä ja vastasyntynyt vauvani pärjäämme ilman toimeentulotukea.
Saas nähdä miten silloin käy, kun loogista ajattelua tarvitaan, mitenköhän sinä silloin pärjäät.
no loogistahan varmasti olisikin elää alusta loppuun yhteiskunnan varoilla. olet oikeassa, tämä logiikka minulta puuttuu. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja sossunelätti:
voi herranjestas näitä ihmisiä!! ja mitenköhän minä ja vastasyntynyt vauvani pärjättäisiin ilman sitä toimeentulotukea? tosiaankaan nuin pientä en minnekkään hoitoon voi viedä ja pelkästä äitiyspvärahastako ne kuukauden vaipat,ruuat,laskut ja vuokra pitäis maksaa?? en voi uskoa että työssäkäyvät VOI olla nuin katkeria! mutta ongelmahan se on aina jostain kehitettävä..voi teitä ja teidän murheita. säälittävää.
no jos olisit käynyt töissä ennen raskautta niin ei tarvitsisi olla sossun luukulla nyt kerjäämässä..

minä ja vastasyntynyt vauvani pärjäämme ilman toimeentulotukea.
Saas nähdä miten silloin käy, kun loogista ajattelua tarvitaan, mitenköhän sinä silloin pärjäät.
no loogistahan varmasti olisikin elää alusta loppuun yhteiskunnan varoilla. olet oikeassa, tämä logiikka minulta puuttuu. :)
Sarkasmi ei suju kaikilta, se kun on taitolaji.
 
eräs
Ja kohta tulee komentti kaikentietäviltä:"Ei olisi pitännyt hankkia lapsia jos ei ole varaa..."
Ei koskaan ollut varaa hankkia lapsia. Eikö koskaan ollut hyväpalkaista työtä. Jos viisastelijat ette ole huomanneet, kun euro tuli niin hinnat nousi ja palkat laski.

Jokainen tekee omaa valintaa ja ketkä te viisastelijat olette arvostelemaan kuka ja miten elää? Mun puolesta tämmöiset paskat viisastelijat voivat painua omaan v..................................
 
soskunluukulle-->
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Ja kohta tulee komentti kaikentietäviltä:"Ei olisi pitännyt hankkia lapsia jos ei ole varaa..."
Ei koskaan ollut varaa hankkia lapsia. Eikö koskaan ollut hyväpalkaista työtä. Jos viisastelijat ette ole huomanneet, kun euro tuli niin hinnat nousi ja palkat laski.

Jokainen tekee omaa valintaa ja ketkä te viisastelijat olette arvostelemaan kuka ja miten elää? Mun puolesta tämmöiset paskat viisastelijat voivat painua omaan v..................................
PEESAAN!

minä kans ootin jo että millon nämä YLI-IHMISET joilla on oikein oikeat työpaikat (ylistys heille siis) tulee sanomaan jotain tohon suuntaan että "olisit opiskelujen jälkeen käynyt kunnontöissä, lapsiahan ei voi tulla tähän maailmaan jos ei palkka ole sen ja sen suuruinen" EI RAHA TEE ONNELLISEKSI! vielä tuutte kuulkaa huomaamaan :)

 

Yhteistyössä