"saako" leikkipuistossa syödä herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Enpä tiennnyt
  • Ensimmäinen viesti
Voi luoja :D Meidän puistoss MYYDÄÄN jäätelöä, keksejä, kahvia jne ja voi voi jos joku niitten syömisestä mielensä pahoittaa.
mekin käydään aina välillä puistossa jossa on kahvila, ja ulkona syödään. Siellä myydään ihania pullia, piirakoita yms. ja jäätelöäkin. Aika huvittavaa jos joku tulisi kitisemään niiden syönnistä. Itsekin usein mussutan mokkapaloja siellä, kun ne on niin ihania. :)

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Tiiättekö, mä olen sitä mieltä, että kaupoissa pitäis kieltää jäätelön, karkin, kakkujen ja muun hyvän myyminen, koska minun täytyy (pienistä viikoista huolimatta) jo nyt noudattaa rd-ruokavaliota. Ja kaikki jätskibaarit ja leipomot pitäisi laittaa kiinni tuonne marraskuuhun asti, kun minulle tulee niin paha mieli, kun kaikki muut mässyttää ja minä en. :'(

Tai ihan oikeasti, eikö siellä opeteta lapsille, että aina ei saa kaikkea, mitä muilla on?

Tiiättekö, mä olen sitä mieltä, että kaupoissa pitäis kieltää jäätelön, karkin, kakkujen ja muun hyvän myyminen, koska minun täytyy (pienistä viikoista huolimatta) jo nyt noudattaa rd-ruokavaliota. Ja kaikki jätskibaarit ja leipomot pitäisi laittaa kiinni tuonne marraskuuhun asti, kun minulle tulee niin paha mieli, kun kaikki muut mässyttää ja minä en. :'(

Tai ihan oikeasti, eikö siellä opeteta lapsille, että aina ei saa kaikkea, mitä muilla on?
Vissiin osa opettaa että vain leikkipuistossa muut ei saa nähdä toisella jotain mitä itse ei saa. Ei ole väliä mariseeko joku kaupungilla tai rannalla, kunhan se ei oo se LEIKKIpuisto.

Vissiin osa opettaa että vain leikkipuistossa muut ei saa nähdä toisella jotain mitä itse ei saa. Ei ole väliä mariseeko joku kaupungilla tai rannalla, kunhan se ei oo se LEIKKIpuisto.
Sen takia varmaan Hoplopissa ei saa syödä omia eväitä vaan pitää ostaa sieltä jos haluaa herkkuja. Ne on tajunneet oman kasvatusvastuunsa siellä :xmas:

Rajansa kaikella
[QUOTE="heh";28448408]Kasvatuksen vielä olennaisempi osa pitäisi olla toisten (tunteiden) huomiooottaminen.[/QUOTE]

Jos mulla lapsena oli jäätelötikku pakastimessa odottamassa, ja mulle tuli kaveri käymään, kysyin kaverilta että haittaako sitä jos syön sen jäätelön (ei siis ollut kuin se yksi jäätelö). Kaveri(t) tietenkin vastasi että kyllä hänenkin teki mieli, jolloin joko a) jätin jäätelön pakkaseen tai b) jaettiin jäätelötikku kaverin kanssa (yleensä tapahtui b). Tämä on mun mielestä sitä toisten tunteiden huomioon ottamista jota opetan omillekin lapsille.

Mutta jos syödään ulkona jäätelöt puistossa, yleisellä paikalla, niin en oleta että lapseni kysyvät kaikilta läsnäolijoilta että harmittaako. Jos ollaan sovittu kaverin treffit puistoon ja matkalla tulee mieleen ostaa jäätelöt niin soitan ja kysyn maistuuko heillekin. Jos ei maistu (eli äiti/isä ei halua juuri silloin lapselle jäätelöä antaa), ja meille maistuu niin silloin syömme jäätelöt ennen kuin menemme puistoon.

Olen niin moukka, etten ole tajunnut että herkkujen syönnissä puistossa olisi jotain paheksuttavaa. Jos ei nyt siis sotke paikkoja.

Viimeksi meillä käytiin vääntöä "tasapuolisuudesta", kun toiselle tulee kummin tilaama muumilehti ja toiselle ei. Lopulta kysyin märisijältä, että jos pikkusisko kaatuu ja katkaisee koipensa, niin oisko reilua sitten katkaista sinultakin? :D En usko, että täysin ymmärsi sitäkään, mutta ainakin märy loppui.

-annukka
Mun mielestä on mukavampaa syödä ne jätskit jossai muussa kuin leikkipuistossa. Mikää ei ole ikävämpää, kuin kateelliset lapset kuolaamassa ympärillä.

Mutta muuten, monissa leikkipuistoissa on penkit ja pöydät evästelyä varten ja niissä voi vedellä leivät tai jätskit ihan miten kukanenkin haluaa tai nurtsillekin voi levittää vaikka liinan piknikkiä varten.

mua ei haittaa jos joku muu syö, mut kyllä me jäädään jäätelöinemme hieman sivummalle syömään jos puistoon mennään, siis esim puiston penkille, eikä niin et lapsi menee hiekkalaatikolle sitä jäätelöään syömään.
tai jos lapsi ottaa evästä pihalle mukaan (ovat jo tänäkin keväänä ainakin 4 piknikkä viettäneet ) niin aina pakkaan niin et riittää muillekkin.

mutta jos siis joku tuntematon vetää herneet nenään tuollaisesta ni ei siitä kannata välittää.

"vieras"
Noo, minustakin on aika epäkohteliasta mennä toisten nenän eteen mussuttamaan, siis vaikka siihen hiekkikselle. Mutta jos puistossa nyt on penkit tai pöydät sitä varten tai levittää viltin vähän sivummalle, niin se on minusta ihan ok.

Kerran yksi isä tuli pk;n pihalle jätskituutti kourassa, kaikki lapset kieli pitkällä pysähtyi tätä katsomaan ja omalle mukulalle mies vaan tokas että isi syö nyt mutta mulle sulla ei oo mitään. Joo, kyllä lapset ymmärsi että aina ei saa kun selitettiin (olen siis töissä siellä), mutta osoittihan toi nyt helvetin huonoa tilannetajua.

6xäiti
Minusta voi syödä, mikäs siinä. Toinen juttu, jos tukkii esim. penkille, jossa jo joku istuu lapsineen ja alkaa siinä ihan vieressä musuttamaan herkkujaan. Onhan se toisaalta niinkin, jos kyseessä ihan pieni lapsi, joka ymmärtää, että toisella jotain hyvää, muttei ymmärrä, miksei hän sitä just silloin saa, niin helpollahan siinä menee leikkipuistohetki kiukutteluksi ja voi ottaa äitiä päähän.
Itse en herkkuja vie toisten lasten eteen suoranaisesti nähtäväksi, mutta sivummalla voin omille jotain keksejä yms. antaa.

Meillä meni kerran uimareissu vähän mönkään, kun siinä hallissa oli pieni kahvio (pari pöytää) juuri lastenaltaan reunalla ja muutama tyttö kesken uimisen sitten jätskiä ostamaan ja osa seisoi vielä altaan reunalla niitä musuttamassa. 2v veti herneen nenään ja halusi jäätelöä ja kun kielsin, niin loppuaika meni rutinaksi. Olisin tietty voinut ostaa sen jäätelön, mutta siinä olisi käynyt niin, että lapsi olisi todennäköisesti yökännyt ne iloisesti altaaseen. Usein kun suuhun menee tuota kloorivettä, niin yökkää ja jos mahassa just juotua/syötyä tavaraa, niin sieltähän se kaaressa lentäisi.
Enkä kyllä ymmärrä tuota uimahallissa syömistä muutenkaan, onneksi tuossa kyseisessä hallissa se on jo lopetettu.

halipupu harmaana
Meillä leikkipuistossa myydään herkkuja ja jäätelöä kesäisin, mutta silti omat lapset ei ole aina saaneet mitä on ollu myynnissä. Leikkipuistoon voi myös ottaa omat eväät mukaan ja syödä siellä, joten kyllä seillä saa syödä, jos tosiaan ei ole erikseen kielletty.

Lasten on ihan hyvä oppia, että aina ei voi saada sitä mitä jollain toisella on, koskien niin herkkuja kuin tavaroitakin. Pettymyksiä on lapselle hyvä tulla ja niitä on hyvä oppia sietämään tai muuten elämä on aika sietämätöntä.

Yhteistyössä