saako lasta tukistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hirveää. Aikuisia ei saa tukistaa, nuoria eikä mummojakaan saa tukistaa. Edes koiria ei saa tukistaa. Mikä oikeuttaisi lasten tukistelun? Lapsi oppii: jos en saa mitä haluan niin tukistamalla kaikki hoituu ja väkivallalla. Jos joku ei tajunnut niin aiempi kysymys "Mitäs teette jos teini alkaa tukistella ettekä saa koskea takaisin" liittyi siihen että jos opetatte väkivaltaisiksi niin oma vika kun nuori lyö.

Mulle on ihan sama, että tuleeko mun lapsista hiukan huonommin kasvatettuja kuin tukistetuista. Ero kasvatuksessa ei kuitenkaan ole huomattava ja olenpahan opettanut heille, että lakia tulee noudattaa silloinkin, kun se on vaikeaa. Ja samalla säilytän oman itsekunnioitukseni :) .

itseäni on monesti tukistettu vaikken ole mielestäni tehnyt mitään joka jotenkin pakottaisi isää tukistamaan. Tästä on pikkuhiljaa jäännyt hekisiä traumoja. Aina kun isä on vihainen tai ärstynyt ei hänelle enää uskalla sanoa mitään tai utenkaan puhua koska pelkää uudestaan sitä retuuttamista. Aina ei siis jää fyysysyä jälkiä vaan usein henkisiä. Ja tietenki ne henkiset ovat pahepia ja vaikuttavat omaan sosiaalisuuteen. Itselläni on hyvin vaikea luottaa kenenkään mieshenkilön sanoihin koska isältä jäännyt sellaiset tunteet että en uskalla luottaa. Sama on tapahtuut äitipuoleni kanssa. Tosin se tapahtui niin että nainen suuttui minulle tyylillä jolla puhuin. Olin tylsistynyt ja lähtössä ulos eivätkä porukat osaneet pättää milloin pitää olla kotona. Ja kun kysyin että ''yrittäkää jo päättää'' Ni nainen hermostui otti hiuksistani kiinni ja huusi jotain. Lähdin kiukkuisena skootterillani pihasta ja itkin koko ajan kun ajoin. Tajusin myöhemmin että inule olisi voinnut käydä huonosti sekalaisissa tunteissa ajaessani.

Vanhemmat olkaa kilttejä ja miettikää enen kun teette jotain mitä ei voi peruuttaa ja josta lapsenne voi saada henksiä

Toinen asia liittyy yksityisyyteen.. Oletteko muka sellasia vanhempia jotka haistelevat ja kaivavat lapsensa vaatekaappeja ja takavarikoivat kaikki vaatteet jos kaappi ei ole ihan niin siisti kun ehkä pitäisi. Mielestäsi siinä rikotaan yksityisyyttä.

[QUOTE="jumala";26816027]mumala rankaisee minä rankaisen myös.
t.saarnamies-80. uudestisyntynyt profeetta lasten-kasvattaja.[/QUOTE]

jumala rankaisee ja minä rankaisen ja kuritan myös maan päällä.
kuritan eläviä ja saarnaan kuolleille pahoille ja kurittomille ihmisille.

t.demon 666

Mitä sitten tehdään kun saatte teiniltä lapseltanne turpaan eikä mitään voi tehdä kun ei saa koskea?!?

Pelolla hallitseminen synnyttää vihaa, ei kunnioitusta. Pienen lapsen voit pelolla alistaa ja hallita, teinin kohdalla vaikeampaa kun teini voi puolustautua . Meillä hallittiin pelolla ja väkivallalla. Teininä otin terä aseen suojaksi ja sanoin et käy päällle vaan niin saat veitsestå.ei uskaltanut mutta koki olevansa uhri. Vöuhreja on ne lapset joita ei kukaan auta ei sossut ei sukulaidet ei kukaan. Kun kasvatuksen nimissä. pahoinpidellään ja uhkaillaan ja oelotellaan. Meillä koetttiin lapsen kiukuttel7 esim ksupassa jos ei saanut karkkiaa (päiväkoti-ikäinen) niin et piti kotona käydä fyysisesti käsiks kun häpäisty aikuinen kaupassa. Ja tätä pidettiin ihan notrmaalina.varmaan ne ihliset siel kaupas kuitenkin ymmärs et pikku lapsi kiukuttelee kun ei saa karkkia..

Yhteistyössä