Saako lapsi huutaa kerrostalossa tällä tavalla?

  • Viestiketjun aloittaja ttiina
  • Ensimmäinen viesti
"voiei"
Juu alat vaan elämään omaa elämääsi, käyt suihkussa silloin kun haluat (sitä ei mikään laki kiellä ettei yöllä sais käydä suihkussa), vessan saa vetää yöllä vaikka monta kertaa jos tarvii. Lisäksi hankkisin kunnon kajarit ja laittaisin jotaki kivaa bassovoittoista musaa soimaan sellaisella volyymilla ettei se kuulu kovaa, mutta basso resonoi lattiaan aina työvuorojen ajaksi jne jne.
Itsellä on neljä lasta ja kokemusta myös toisten lasten hoidosta, uhmis voi raivota ja huutaa silloin tällöin mutta se että jos siis ap ei liioittele vaan lapsi oikeasti huutaa päivittäin aamuin illoin ja yölläkin ei ole normaalia. Ja kyllä uhmista saa rajoittaa ja käskeä olemaan hiljaa ja kyllä normaali lapsi tajuaa jossakin vaiheessa ettei saa niin tehdä kun asiasta ollaan tiukkana.
En todellkaan ymmärrä tässäkin ketjussa sellaisia juttuja, että "no ne nyt vaan huutaa kun on uhma" :kieh: siis mun omilla on ollut uhma ja huutoakin on ollut kellä enemmän kellä vähemmän, mut jos ei ole vammainen lapsi niin 3-4v tajuaa kyllä jotakin ja saa ja pitää rajoittaa tuollaista käytöstä. Ehkä ne tarviis kuitenkin sitä lastensuojelun apua, jos on noin avuttomia ne vanhemmat?
 
"vieras"
[QUOTE="elvis";29031125]Kyllä mä kieltäsin omaani ihan systemaattisesti huutamasta vaikka kuinka uhmaansa karjus. Minähän ne rajat asetan.[/QUOTE]


Aaaaa, pikkulapsen saa siis hiljenemään kieltämällä? Ja vielä sellaisen, joka huutaa juurikin uhmatakseen? Kas kun tätä ole tajunnut ;) Lycka till vaan.
 
"äiti myös"
Perheen isä valitti minulle pian kun olivat muuttaneet siitä kun käyn yöllä suihkussa (ennen aamuvuoroa), perheen äiti kun heräsi siihen ja hänen ainoa hiema pitempi pätkä olisi nukkua silloin. Olin kiltti naapuri ja aloin käymään suihkussa jo iltaisin, mutta sinun mielestäsi kannattaa todellakin käydä suihkussa yöllä ja vetää vessakin useampaan kertaan? ;)
Entä jos kuitenkin ottaisit sinne lastensuojeluun yhteyttä? eihän sitä tiedä mitä siellä tapahtuu seinien sisällä tai sitten ei. He kyllä voivat tarjota myös perheelle apua jos eivät itse sitä osaa pyytää. Ymmärrän kyllä tätä lapsen äitiäkin, jos lapsi vain on sellanen että huutaa. Meidän naapurissa asui ennen yh(en nyt mainosta jus että oli yh!) hänellä oli kaksi lasta joista toinen oli tosi tempperamenttinen. Huuto alkoi aamulla klo 7 kun olivat menossa hoitoon ja huuto jatkui klo 17 kun tulivat sieltä kotiin. Mutta en tuntenut koskaan että se meitä häiritsi. Tämä äiti monesti joutui pihallakin "sitomaan" lapsensa syliin että rauhoittuu. Itse olen muutenkin sellainen ettei mua monetkaan äänet haittaa paitsi möykkäävät pultsarit.
 
Karkkiapu
On se jännää, että nää kasvatuksen tehoon uskovat eivät osaa antaa uhmakohtausten hoitoon mitään käytännön vinkkejä. Vai ootteko hoitaneet homman sillä klassisella keinolla, millä vieraat aikuiset koittavat "auttaa" eli tarjoamalla karkkia uhmikselle.
 
piupali plau
[QUOTE="Jepulis";29031083]Noin pieni lapsi? Kyllä ton ikänen jo ymmärtää ellei sitten ole ymmärryksessä häikkää...[/QUOTE]

No ehkä ymmärtää, mutta ei paljon auta käskeminen jos on jäätävä uhmakohtaus päällä. Mutta jos sulla on joku keino millä lapsen saa tuossa kohtaa hiljaiseksi, niin ole hyvä ja kerro..
 
"vieras"
Mistä tuollaiset "uhmista ei saa hiljaiseksi" vanhemmat oikein sikiää? Vapaa kasvatus? Curling parenting? Vai silkka idiotismi?
Normaali uhmaikäinen huutaa silloin tällöin, mutta jos huutaminen on joka päiväistä ja jatkuvaa niin kyllä siinä silloin on pahasti jotaki pielessä.
 
"vieras"
Mä en muista, että pari- kolmekymmentä vuotta sitten olis ollu tommosia uhmiksia ja ei myöskään joka toinen pentu ollu ADHD.
Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat sikiämisiässä.
 
piupali plau
Meillä ainakin tuo vanhempi uhmaa sillä pirun huutamisella. Ja se huutaa monesti päivässä. Jos leikit menee "pieleen" hän huutaa, jos ei saa housuja itse jalkaan, hän huutaa. Jos ei saa lykätä nallea pyttyyn, hän huutaa. On pirun temperamenttinen, ja ei todellakaan kieltäminen häntä hiljennä. Ja ei tuossa mitään vikaa ole.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29031719]Mä en muista, että pari- kolmekymmentä vuotta sitten olis ollu tommosia uhmiksia ja ei myöskään joka toinen pentu ollu ADHD.
Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat sikiämisiässä.[/QUOTE]

Juu näinpä, mun lapsuudessa ei kerrostaloissa kuulunu uhmiksen päätä hajottavaa karjuntaa ikinä. Kaupassa ei koskaan ikinä näkyny lapisa jotka olis uhmakohtauksen kourissa karjunu karkkia kassalla. Koulun luokassa kaikki istui, kuunteli, viittasi, odotti vuoroa ja kaikilla oli opiskelu rauha. Myös silloin jos ope oli monistamassa.
Että kyllä nää "uhmis vaan huutaa, millä sen muka hiljentää" on nykypäivän avuttomia "kasvattajia" jotka ei vaan osaa kun ovat niin avuttomia. Lapsi on pomo ja määrää mitä perheessä ja tässä tapauksessa naapurissakin tehdään ja koska.
 
"vieras"
Pakko ottaa pienesti kantaa... Tässä on moni sanonut että "ei terve lapsi tuollaista huutoa pidä".

Kuka teistä tietää että kyseessä on terve lapsi? Kaikki erityisyydet ei näy päälle päin.
 
tunnen kipusi
Mä ymmärrän sua. En voinut koko kesänä pitää partsin ovea auki, kun naapurin lapsi koko ajan vaan huusi. Vitutti suunnattomasti, kun ei omaa lasta voinut partsilla nukuttaa sen huudon takia.
 
Karkkiapu
[QUOTE="vieras";29031739]Juu näinpä, mun lapsuudessa ei kerrostaloissa kuulunu uhmiksen päätä hajottavaa karjuntaa ikinä. Kaupassa ei koskaan ikinä näkyny lapisa jotka olis uhmakohtauksen kourissa karjunu karkkia kassalla. Koulun luokassa kaikki istui, kuunteli, viittasi, odotti vuoroa ja kaikilla oli opiskelu rauha. Myös silloin jos ope oli monistamassa.
Että kyllä nää "uhmis vaan huutaa, millä sen muka hiljentää" on nykypäivän avuttomia "kasvattajia" jotka ei vaan osaa kun ovat niin avuttomia. Lapsi on pomo ja määrää mitä perheessä ja tässä tapauksessa naapurissakin tehdään ja koska.[/QUOTE]

Kylläpä aika kultaa sulla muistot :D
 
juuri niin
[QUOTE="vieras";29031719]Mä en muista, että pari- kolmekymmentä vuotta sitten olis ollu tommosia uhmiksia ja ei myöskään joka toinen pentu ollu ADHD.
Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat sikiämisiässä.[/QUOTE]

Mun lapsuudessa paisto aina aurinko kesällä ja talvella oli aina puhdasta lunta maassa. Oltiin aina onnellisia ja iloisia. Voi niitä aikoja.
 
"Niinpä"
[QUOTE="vieras";29031755]Pakko ottaa pienesti kantaa... Tässä on moni sanonut että "ei terve lapsi tuollaista huutoa pidä".

Kuka teistä tietää että kyseessä on terve lapsi? Kaikki erityisyydet ei näy päälle päin.[/QUOTE]

Aivan. Siksipä ajattelen että se selvittely tässä nyt olisi a ja o, tärkeämpääkin kuin aloittajan unet. Jos siellä tosiaan joku nelivuotias kärsii päivästä päivään, niin kamala ajatus että toinen vaan on murheissaan miten saisi nukuttua.
 
idioottiko olet
[QUOTE="voiei";29031593]Juu alat vaan elämään omaa elämääsi, käyt suihkussa silloin kun haluat (sitä ei mikään laki kiellä ettei yöllä sais käydä suihkussa), vessan saa vetää yöllä vaikka monta kertaa jos tarvii. Lisäksi hankkisin kunnon kajarit ja laittaisin jotaki kivaa bassovoittoista musaa soimaan sellaisella volyymilla ettei se kuulu kovaa, mutta basso resonoi lattiaan aina työvuorojen ajaksi jne jne.
Itsellä on neljä lasta ja kokemusta myös toisten lasten hoidosta, uhmis voi raivota ja huutaa silloin tällöin mutta se että jos siis ap ei liioittele vaan lapsi oikeasti huutaa päivittäin aamuin illoin ja yölläkin ei ole normaalia. Ja kyllä uhmista saa rajoittaa ja käskeä olemaan hiljaa ja kyllä normaali lapsi tajuaa jossakin vaiheessa ettei saa niin tehdä kun asiasta ollaan tiukkana.
En todellkaan ymmärrä tässäkin ketjussa sellaisia juttuja, että "no ne nyt vaan huutaa kun on uhma" :kieh: siis mun omilla on ollut uhma ja huutoakin on ollut kellä enemmän kellä vähemmän, mut jos ei ole vammainen lapsi niin 3-4v tajuaa kyllä jotakin ja saa ja pitää rajoittaa tuollaista käytöstä. Ehkä ne tarviis kuitenkin sitä lastensuojelun apua, jos on noin avuttomia ne vanhemmat?[/QUOTE]
Se että sulla on kokemusta neljästä lapsesta ei tarkoita, että olisi kokemusta mistään muusta kuin neljän tempperamentista urpo. On minullakin kokemusta, mutta silti ymmärrän ettei kaikkien apset ole yhtä "ohjailtavissa" uhmaikäisenä.

t.myös (onneksi) helppojen lasten äiti.
 
"vieras"
Se että sulla on kokemusta neljästä lapsesta ei tarkoita, että olisi kokemusta mistään muusta kuin neljän tempperamentista urpo. On minullakin kokemusta, mutta silti ymmärrän ettei kaikkien apset ole yhtä "ohjailtavissa" uhmaikäisenä.

t.myös (onneksi) helppojen lasten äiti.
Itse ole urpo. Sanoinko, ettei mun lapsista kellään ole voimakas tempperamentti? Ja ettei olisi mun lapsista kukaan ollu koskaan uhmis? Jos löydät sen kohdan tekstistäni niin ok. Jos et niin syö pääsi idiootti :kieh:
Se että lapsella on tempperamenttia ei ole yhtäkuin se saa huutaa koska vaan haluaa niin paljon kuin haluaa "koska sillä mussukalla on uhmis". Lasta saa ja pitää rajoittaa eikä lapsen saa antaa terrorisoida koko perhettä ja naapurustoa sillä huutamisella.
 
"voiei"
[QUOTE="vieras";29031828]Itse ole urpo. Sanoinko, ettei mun lapsista kellään ole voimakas tempperamentti? Ja ettei olisi mun lapsista kukaan ollu koskaan uhmis? Jos löydät sen kohdan tekstistäni niin ok. Jos et niin syö pääsi idiootti :kieh:
Se että lapsella on tempperamenttia ei ole yhtäkuin se saa huutaa koska vaan haluaa niin paljon kuin haluaa "koska sillä mussukalla on uhmis". Lasta saa ja pitää rajoittaa eikä lapsen saa antaa terrorisoida koko perhettä ja naapurustoa sillä huutamisella.[/QUOTE]

Krääh tuli vika nikki siis voiei kirjoitti tämän.
 
[QUOTE="vieras";29031739]Juu näinpä, mun lapsuudessa ei kerrostaloissa kuulunu uhmiksen päätä hajottavaa karjuntaa ikinä. Kaupassa ei koskaan ikinä näkyny lapisa jotka olis uhmakohtauksen kourissa karjunu karkkia kassalla. Koulun luokassa kaikki istui, kuunteli, viittasi, odotti vuoroa ja kaikilla oli opiskelu rauha. Myös silloin jos ope oli monistamassa.
Että kyllä nää "uhmis vaan huutaa, millä sen muka hiljentää" on nykypäivän avuttomia "kasvattajia" jotka ei vaan osaa kun ovat niin avuttomia. Lapsi on pomo ja määrää mitä perheessä ja tässä tapauksessa naapurissakin tehdään ja koska.[/QUOTE]

"ja sitten mä heräsin". Älä viitti jauhaa paskaa.

Ja että uhmaikäisen saa hiljaiseksi, kuhan vaan käskee..? Jepjep.
Meidän 6v (jonka siis kai pitäisi olla paljon isompi ja keskustelukykyisempi, kuin se aloituksessa kyseessä oleva 3-4v) suuttu mulle tänään, huuti kerrostalon rappukäytävässä ihan hirvittävän kovaa! Oikein kirkumalla. Mun korvat meinas ihan tosissaan haleta ja vitsit miten hienosti kaiku kaikki 6 kerrosta läpi.
Kyllä se tietää, ettei käytävässä huudeta ja kyllä mä käskin olla hiljaa, mutta jotain meni pieleen, ääni vaan koveni entisestään.. :whistle:

Oikeesti, miettikää nyt mistä marisette. Uhmaikäiset huutaa. Jotkut vähemmän, jotkut enemmän ja jotkut todella paljon enemmän. Elämä on.
Jos se niin kovasti häiritsee, täytyy etsiä unelma-asunto jostain muualta.
Huonolla tuurilla siellä on sitten känniporukka möykkäämässä tai jos oikein huonosti käy, voi olla vaikka rumia ihmisiä häiritsemässä kaunista maisemaa.
 
"Vieras"
Hankala tilanne. Eikait sille mitään voi, varsinkin kun tälläisessä tapauksessa yleisen käsityksen mukaan ne valvomaan joutuvat naapurit on niitä hankalia ja eivät tajua normaalia lapsiperheen elämää... Ehkä aika auttaa.
 
kas, kun kukaan ei ole huomanut taikasanaa: muutto. Kyllä tollanen muutos on lapselle iso asia ja kukin reagoi tavallaan asiaan. Meilläkin huudetaan tavallista enemmän juuri sen takia että olemme hiljattain muuttaneet toiseen asuntoon. Koti ei ole vielä se koti jossa voi rentoutua kun asia vielä niin tuore. uudet ihmiset, ympäristö, päiväkoti etc. ovat suuria mullistuksia. Itsekin teen vuorotyötä ja voin sanoa että hieman jo väsyttää,mutta elämää tämäkin on ja toivottavasti vaihe menee nopeasti ohi. Toivonkin naapureiltani ymmärrystä asiaan kuten itsekin suvaitsen koirien yms. äänet.
 
"vieras"
Te jotka haukutte minua naapurina, miettikää omalle kohdalle? Mä kyllä yritän ymmärtää ja tiedän että lapsen vanhemmat ovat varmasti paaaaaaaaljon väsyneempiä kuin minä, mutta on kuitenkin heidän lapsensa ja me (viattomat) naapurit kärsitään myös.
Jos yhtään lohduttaa niin tuo menee aika pian ohi. Todennäköisesti kestää kuukauden-pari. Poulisen vuotta korkeintaan. Lastenunirytmit muuttuu koko ajan ja huuto loppuu lapsen kasvaessa.
 
"vieras"
Siis oikeesti mitä vastauksia tässä ketjussa :O:O että korvatulpat KORVATULPAT naapurille kun kakara huutaa???? Oikeesti?? Missä maailmassa te elätte. Ei lapsi voi terrorisoida koko taloa omaa perhettä ja sen lisäksi vielä naapureita ja kaikkien pitää vaan sopeutua kun on uhma! WTF?? Jos provoatte niin ok, kiva homma. Mut jos ihan oikeesti olette sitä mieltä, että minkäs sille lapsen huutamiselle tekee niin onneksi ette asu mun naapurissa. Lapsen jatkuva huuto ei ole normaalia uhmaa eikä se ole sellaista elämisen ääntä jota vaan pitäisi sietää. Itse tekisin isännöitsijälle kirjalisen valituksen johon keräisin muilta naapureilta nimiä. Jos ei auta lastensuojelu ilmo ja jos ei auta ostaisin rummut ja/tai pianon jota alkaisin soitella päivittäin :kieh:
 

Yhteistyössä