Saako lapsi halata vanhempaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteleva...!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uteleva...!

Vieras
Siis aikaisemmasta viestiketjusta lähti tällainen kysymys.

Siis saako lapsi halata vanhempaansa ennen kouluunlähtöä, vaikka lapsi on 14 vuotias tyttö. Entäs hänen 11 vuotias pikkusisarensa? :)
Kumman halaus on kummallisempaa? Vai onko halaaminen normaalia?
Onko siis outoa vain ormaalia teidän mielestä, että lapsi haluaa halata vanhempaansa? Kyselee tyttösten äitee :)

Alkuperäinen kirjoittaja uteleva...!:
Siis aikaisemmasta viestiketjusta lähti tällainen kysymys.

Siis saako lapsi halata vanhempaansa ennen kouluunlähtöä, vaikka lapsi on 14 vuotias tyttö. Entäs hänen 11 vuotias pikkusisarensa? :)
Kumman halaus on kummallisempaa? Vai onko halaaminen normaalia?
Onko siis outoa vain ormaalia teidän mielestä, että lapsi haluaa halata vanhempaansa? Kyselee tyttösten äitee :)

Mitä ...tun järkeä on näissä päivänselvissä kysymyksissä? Ihan sama kun kysytään, että mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä tai sodista.

Tietenkin saa. Ei mitään outoa/kummallista.

Meillä halaillaan 12- vuotiaan tytön ja 13-vuotiaan pojankin kanssa. Ei kyllä aina aamuisin, mutta ainakin jos olen johonkin pidemmälle lähdössä. Niin tulee tuo 13- vuotiaskin halaamaan. Ja tulevat halaamaan ihan muutenkin vaan..

Mikäs sen mukavampaa.

Itse kyllä muistan 12- vuotiaana miten hämmästelin kun ystäväni suukotti isäpuoltaan (poskelle) kouluun lähtiessä. Se oli jo vähän outoa minusta. Mutta se oli heillä tapana...

Toki saa halata. :D :heart:

Lapsuudenkodissani ei halailtu; korkeintaan jos oli rippijuhlat, tmv. taputeltiin jäykkänä selkään ihan vaan muodonvuoksi. :snotty:
Minä taas olen opettanut muksuilleni (ja miehelle :xmas: ) että aina voi halia ja rutistella, ihan ilman mitään syytäkään. Meillä esimerkiksi tuo 8- vuotias miehenalku saattaa tulla ihan yhtäkkiä kesken läksynteon ja rutistaa isosti ja sanoa että: Tiätkö äiti, mä tykkään sinusta. :heart:

Varmaan riippuu lapsesta/nuoresta ja perheen tavoista yleensä. Esim jos perheessä muutenkin halataan paljon,niin normaalilta kuulostaa. Mutta jos halaaminen muuten harvinaista,niin itse kyllä ottaisin puheeksi että miks just kouluunlähtiessä haluaa halata.. Varsinkin jos alkanut yhtäkkiä. Eihän koulussa/kouluunlähtemisessä ole mitään pelottavaa? Jos lasta esim kiusattais koulussa,olisko äidin halaaminen aamulla jotain turvanhakua tms?

Mun kaksitoistavuotias poika kävelee mun kanssa välillä käsikädessä :) ja halaa melkein aina jos jompi kumpi lähtee johonkin, eikä koskaan mene nukkumaan ilman haleja, paitsi kylässä tietenkin. Muuten on niin cool ja makee, mutta ei ole tarvetta olla iso sillä tavalla, että äitistä ei tykkäisi.

No aina lapset on halanneet..ihan pienestä pitäen..eli siitä on tullut jo aikoja sitten tapa.

Siksi tämän kysymyksen esitin, koska toisessa viestiketjussa eräs ihmetteli että
"häh, halaileeko tuon ikäiset vielä muka ennen kouluunlähtöä äitiä."

Joten ajattelin kysyä muidenkin mielipiteitä asiaan! :)

Lapset kyllä halailevat muutenkin, kuin ennen kouluun lähtöä.

Miksi ei saisi halata? Itse olen 32-vuotias ja halaan vanhempiani. Samoiten olen opettanut lapsilleni ja miehelleni, että aina pitää halata ku tuntuu siltä. En voisi kuvitellakaan, että lapseni eivät saisi halata minua. Olivatpa he minkä ikäisiä tahansa...

Yhteistyössä