saako kysyä jotain lihavilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla tuli osa kiloista kilpirauhasen vajiksen myötä ja osa tuli iltasyömisten kautta. Päivisin mulla oli kyllä ateriat kunnossa ja niillä en olisi ikinä lihonnut, mutten myöskään siis elänyt päivää millään kirpun eväillä. Söin ihan normaalisti. Mun ongelmat alkoivat myöhäisillan tunteina, eli ongelmani oli syöminen klo 22 jälkeen. Suklaa oli suurin syntini, sitä saattoi mennä illassa 200g. Jälkeenpäin ajateltuna kyse oli siitä, että lievitin silloista kovaa stressiäni sillä suklaalla. Kun sain vajaatoimintani kuntoon, niin lenkkeily alkoi taas maistua ja sitä voi kuvitella, mitä tapahtuu, kun illassa tekee parin kolmen kilometrin juoksulenkin sen 200g suklaalevyn syömisen sijasta...:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on kieltämättä itsell'ni vähän tätä, että päivät menee tosi terveellisesti ja ns "niukasti", mutta kun saa lapset sänkyihin ja talo hiljenee, alkaa omat lempi tv-ohjelmat ja se syöminen saa vallan silloin. Tekee mieli kaikkea ja siihen päälle vähän herkkuja :ashamed:

Sä syöt päivällä liian vähän, jos koko illan tekee mieli mussuttaa jotain. Koitapa syödä kunnon annokset ruokaa päivällä, niin ei sitten illallakaan tee niin mieli.

voi olla :/ Mutta sitä vaan muka "säästää" kaloreita iltaan, kun tietää että illalla jokatapauksessa haluaa syödä. Ehkä se on vaan tapa, paha tapa josta pitäis päästä eroon. Jos pystyis pitämään kiinni siitä, että söis vain pöydän ääressä, niin jäis se turha syöminenkin takuulla. Mutta kun ei vaan pysty,ei.

Mä olin jo ihan lapsena pyöreä. Äitini väittää etten syönyt paljon, silti olin pyöreä aina. Teininä en syönyt yhtään liikaa, silti olin aina isompi kun ystäväni. Raskauksissa tuli syötyä enemmän kun tarpeksi, sillä kuvottava olo meni pois ja nälkä oli suuri. Paino kertyy vaivihkaa kun elämä pyörii kodin ympärillä pienten lasten kanssa. Mieheni on myös lihonut yhteiselomme aikana, vaikkakin vain lähinnä tullut mahaa enemmän, muuten on hoikan mallinen yleisolemukseltaan.

lasten jäljiltä on reilut 20 kg, ja turha kenenkään tulla sanomaan että lähteehän ne kilot kun liikkuu, joo eipä muuten lähde. eli pitkiä vaunulenkkejä koiran ja tuplien kanssa, painonvartijoiden pisteet ja kuntosalia mutta koska nukkuminen ei onnistunut niin lääkärikin totesi ettei aineenvaihdunta oikein juu toimi.. mutta sama toimii siis toisinkinpäin eli en myöskään ole lihonut kun olen tämän jälkeen syönyt herkkuja urakalla...

Mä en tiedä siitä toisesta ketjusta mitään...
Mun lihomisen syy oli vääränlainen syöminen eli söin vain esim valkoista pastaa ja kastiketta enkä mitään kasviksia. Lähinnä kurkkua ja tomaattia leivän päällä ja joskus banaanin. ´
Lisäksi naukkailin viiniä lähes joka ilta ja söin sipsejä vähintään pussillisen viikossa ja viikonloppuisin herkuttelin Hese-aterioilla.

Mulla läskiyteen on monia syitä:
- kilppari ei skulaa
- työolosuhteet (istumatyö ja epämääräset tauot, söin mitäsattuu)
- masennus
- isot annokset
- useat välipalat
- huono ravinto
- liikunnan olemattomuus (suunnilleen kotoota autolle ja takas)

Iltasin saatto mennä kaljaa ja sipsejä miehen kanssa isojaki määriä. Mies myös osteli suklaata ja herkkuja kun luuli niiden parantavan minun oloa, siis masennukseen. Nyt ollaan oltu vhh:lla viikkoja ja kummatki karistettu 10kg.

Mä syön mitä sattuu, millon sattuu. Ei ehkä niinkään että vetäisin kerralla saavillisen vaan niin että saatan alottaa syömisen keskipäivän jälkeen ja aina ohi mennessä jotain tunkee suuhun. Ei siis että istuu aloilleen ja syö vaan mussutusta. Plus mun kantapää on yhtäkkiset karkki himot. Menee pussillinen ihan hetkessä.

Yhteistyössä