saako kysyä jotain lihavilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vai vetääkö porukka heti herneet nenäänsä, se ei ole tarkotus.

Miten te olette saaneet ne liikakilot? Millaset on teidän ruokailutottumukset? Mitä syötte päivän aikana?

Tuli vaan tuosta hampurilaisketjusta mieleen, kun esim siinä ketjun aloittaja sanoi ettei koskaan jaksa syödä edes hampurilaisateriaa kokonaan, eikä ikinä syö suklaata kahta riviä enempää jne.
Ja tällä palstalla monesti lihavat on niitä jotka näkyy syövän vain kirpun annoksia ja aamupalat on pelkkää kahvia jne.
Eli mistä ne kilot tulee? En kysy tätä pahalla, vaan kiinnostais vähän tietää silleen rehellisesti että millasta ruokaa ja millasia määriä syötte?

Minulla on esimerkiksi yksi erittäin kaunis ystävä, ylipainoa noin 30kg. En näe hänen koskaan syövän karkkia, pullaa ei ota kahvin kanssa, viiniä joskus "iltaherkuksi" lasillisen, yhdessä kun ruokaillaan niin annokset on selvästi pienempiä kuin minun, harrastaa paljon liikuntaa ja muutenkin meneväinen ja energinen rouva, ei mitään sairautta tmv.
Kunhan vaan ihmettelen turhia =)

Syömishäiriö. Ja salassa syöminen. En minäkään julkisesti syö huonosti, tiedän jopa laihduttamisesta ja terveellisistä elämäntavoista kaiken mahdollisen. Annan jopa työkseni vinkkejä terveempiin elämäntapoihin ihmisille. Silti itse olen kiloni hankkinut syömällä ja tuon syömishäiriön takia tuskin tulen niistä pääsemään eroonkaan. :/

Mä lihoin ihan täysin hesburgerin ja mäkin ruuilla kun kävin melkein joka päivä, sipseillä, sokeri limuilla, karkeilla. Painoin 2003 v 142 kg 178 cm pitkä, nyt painan 90 kg, olen jo sopusuhtainen. Kuntosalitreenillä, oikealla ruokavaliolla sain 52 kg vuodessa pois.

No mie voin ainakin sanoa, että syön liikaa. Herkut maistuu ja vastaavasti sitten liikuntaa ei tuu paljoakaan harrastettua. Ja vaikka noin päivällä tuliskin syötyä kevyemmin jne. niin jossain vaiheessa se makeanhimo taas nostaa päätään.. :/

no mä olen ollut vauvasta asti ylipainoinen, siis oikeasti muutaman kuukauden ikäisestä alettu neuvolassa huomautella asiasta.. kaikki kokeet on silloin tehty, syytä ei oo löydetty ja ihan samalla tavalla olen aina syöny ku koko loppuperhekin, kaikki normaalipainoisia..
m

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ole missään kohtaa väittänyt, että syön kirpun annoksia. Vääristele sitten vain, mä en ainakaan jaksa sulle vastata enempää.

Ja taas vedettiin herneitä nenuun.

Ja ihan asiaan vastatakseni, mulla ne kilot tuntuu kertyvän jos en liiku yhtään. Ts, söin kuin varpunen, en liikkunut paljoa mittän = lihoin.
Nyt syön kuin hevonen ja liikun päivittäin (töissä jotuu liikkumaan ja tekemään) + harrastukseni = laihdun.
:)

Mä en ole missään kohtaa väittänyt, että syön kirpun annoksia. Vääristele sitten vain, mä en ainakaan jaksa sulle vastata enempää.

Eli herneet meni nenään, anteeksi kun kysyin.

Missään en väittänyt että juuri SINÄ vetäisit kirpun annoksia, vaan yleensä kun on vaikka gallubeja syömisestä ja painosta, niin ne lihavat syö vähän ja terveellisesti salaattia ym, ja ne laihat kertoo vetäneensä aamupalaksi kaksi hillomunkkia kahvin kanssa, päivällä kaksi annosta jotain kermaperunaa, pussin karkkia, iltapalaksi mäkkäriaterian ja herkuksi vielä pussin sipsiä ja levyn suklaata.

Mutta älä sinä avaa tätä ketjua enää, ettei mene tappeluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

Ja ihan asiaan vastatakseni, mulla ne kilot tuntuu kertyvän jos en liiku yhtään. Ts, söin kuin varpunen, en liikkunut paljoa mittän = lihoin.
Nyt syön kuin hevonen ja liikun päivittäin (töissä jotuu liikkumaan ja tekemään) + harrastukseni = laihdun.

Mä en tykkää vääristelijööstä.

Kilpparivajaus toi kilot ihan pelkästään. Kun lääkityksen sain, en enää lihonut ja olen pysynyt samassa painossa jo 5 vuotta. Mutta kun lääkitys ei vienyt tulleita kiloja pois ja ei voimat riitä laihduttaa.
Olen pienikokoinen ja syön nyt noin 1500 kcal/päivä...tuntuu että pienemmillä kaloreilla en jaksa mitään ja kuitenkin käyn töissä ja opiskelen ja energiaa on pakko riittää.

suklaalla mä olen itteni lihottanu.
kyllä mä tiedän millaista on terveellinen ruoka, varmasti tiedän paremmin kuin monet normaalipainoiset. suklaa on aina ollu mun pahe ja jos sitä on päivittäin syöny melkeen 30v niin onko tuo ihme että liikakiloja on

En tiedä....Kyllä ne kilot kertyy muilla helpommin, syömisellä ne tulee, mutta ne on myös tosi vaikeita sitten saada pois. Eli kun oot kerran elämässäs lipsahtanu ja lihonut vaikka 10-20 kg, ni on tosi vaikeeta saada pois, vaikka puputtais vaan salattia ja liikkuis, Ainakin mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

Mä en tykkää vääristelijööstä.

Täh? Eihän se ollut kuin esimerkki? :o

Vastaan, koska olenhan palstan mukaan todella lihava, omasta mielestä enää alta 10 kg tiputettavaa: Syömällä ne on saatu. En minä sitä osaa eritellä, että mitä syömällä. Ehkä sitten niitä pullia ja makeita on tullut työtyä liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suklaalla mä olen itteni lihottanu.
kyllä mä tiedän millaista on terveellinen ruoka, varmasti tiedän paremmin kuin monet normaalipainoiset. suklaa on aina ollu mun pahe ja jos sitä on päivittäin syöny melkeen 30v niin onko tuo ihme että liikakiloja on

sama täällä. äsken vedin puolessa tunnissa suklaalevyn.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
No mie voin ainakin sanoa, että syön liikaa. Herkut maistuu ja vastaavasti sitten liikuntaa ei tuu paljoakaan harrastettua. Ja vaikka noin päivällä tuliskin syötyä kevyemmin jne. niin jossain vaiheessa se makeanhimo taas nostaa päätään.. :/

Mulla on kieltämättä itsell'ni vähän tätä, että päivät menee tosi terveellisesti ja ns "niukasti", mutta kun saa lapset sänkyihin ja talo hiljenee, alkaa omat lempi tv-ohjelmat ja se syöminen saa vallan silloin. Tekee mieli kaikkea ja siihen päälle vähän herkkuja :ashamed:

Herkkunälkä (ainakin osittain hormonaalista, syön marras-joulukuun ja lihon 3-5 kiloa, vuodesta toiseen, samoin viikko ennen menkkoja iskee armoton hiilihydraattihimo). Heiveröinen itsekuri. Liikunnan vähyys.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:

Just näin. Mutta omasta mielestä en niin hirveästi herkuttele, kun tiedän että monet voi herkutella samalla tavalla, mutta silti ne ei liho?

Eli minun herkut, joilla lihoin oli sipsipussi dippeineen kerran viikossa ja lisäksi joko suklaata tai muuta makeaa, mutta ei joka päivä. Myönnän kyllä, että silloin kun leivon niin syön vaikka mokkapalapellillisen ihan yksin muutaman päivänä aikana eli semmoiset kyllä uppoaa, mutta en nyt niin usein leivokaan että ihan joka päiväistä tai joka viikkoistakaan olisi.

Muuten ihan tavallista kotiruokaa syön, voi olla että annoskoko on liian suuri, koska salaatteja on harvemmin niin lautaselle mahtuu enempi sitä ruokaa. Hampurilaisaterioita tai pitsoja tulee ostettua pari kertaa vuodessa eli aika harvoin.

Mutta näistä ne kilot vaan kertyi ja sitten tietysti kun ei liiku, niin tämä riitti minulle lihomiseen. Esim. siskoni syövät/liikkuvat samoin, mutta he eivät liho.. näin ollut jo silloin kun olimme pieniä. Tuntuu aika epäreilulta :kieh:

Ylipainoa on 30 kg.. omasta mielestäni olisin "ansainnut" esim. 10 kg ylipainoa näillä syömisillä, kun en nyt koko ajan ole jotain ahmimassa, mutta ei voi mitään.

Aineenvaihdunnalliset ongelmat, johtuen kilpirauhasen vajaatoiminnasta, masennus...ja varsinkin masentuneena tulee syötyä enemmän ja rasvaisempaa ruokaa...ehkä se on sitä ns. lohtusyömistä. Sitten tuo vähäinen liikunta...aina joku tekosyy miksei voi lähteä edes lenkille :/ Pitäis ottaa itseä niskasta kiinni vaan ku se on nii pirun vaikeeta ku on tähän tilanteeseen itsensä päästänyt |O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on kieltämättä itsell'ni vähän tätä, että päivät menee tosi terveellisesti ja ns "niukasti", mutta kun saa lapset sänkyihin ja talo hiljenee, alkaa omat lempi tv-ohjelmat ja se syöminen saa vallan silloin. Tekee mieli kaikkea ja siihen päälle vähän herkkuja :ashamed:

Sä syöt päivällä liian vähän, jos koko illan tekee mieli mussuttaa jotain. Koitapa syödä kunnon annokset ruokaa päivällä, niin ei sitten illallakaan tee niin mieli.

Yhteistyössä