Minä olen tavallinen ihminen, joka ymmärrän, että kouluampujat eivät toimi sen takia niin, että he saisivat koulukiusaukseen huomion. He toimivat psykoosissa, jolloin heidän käsityksensä on vieraantunut meidän omastamme. Ne, jotka eivät psykoosia ole koskaan kokeneet, eivät siis näin ollen voi myöskään ymmärtää ihmistä, joka tekee tällaisen asian. Voi tietenkin luulla ymmärtävänsä, kuvitella että kyseinen ihminen on tehnyt teon järjellisellä perusteella ja ajanut itseään suurempaa asiaa.
Tekoja ei pidä ymmärtää, eikä hyväksyä. Sairaus taustalla pitää ymmärtää ja pitää ymmärtää, että systeemissä joka hoitaa näitä, tapahtuu virheitä inhimmillisistä syistä, joten kaikkia psykooseja ei pystytä estämään. Systeemissä on parantamisen varaa luultavasti aina.
Me tavalliset lähimmäiset olemme kuitenkin niitä, jotka on vastuussa myös ympärillämme olevista, jotta joku ei putoa kärrystä, jolla me kaikki kuljemme.
Vaikka olen tavallinen ihminen ja en ymmärrä, enkä hyväksy näitä tekoja, olen silti äärimmäisen empatiakykyinen ihminen. Ajattelin vain ilmoittaa.