Saako kissoja pitää kaupunkialueella vapaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissanvihaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kissanvihaaja

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin... Meillä rivitaloasuntoon tuppautuu jatkuvalla syötöllä jonkun valkoinen kissa! Olen kivittänyt sen pois usein ja alan olla niin kiukkuinen sen majailuista meidän asunnon ympärillä että hommaan sille ison hiirenloukun kohta jos ei opi pysyyn poissa! Röyhkimus makoilee meidän lapsen nukkuessa vaunujen päällä ja kerran löysin sen lapsen huoneesta (lapsi 1v) kun olin pistämässä nukkumaan! Samaten meidän koira alkaa käydä levottomaksi! Jos saan katin kiinni niin siitä ei tule hyvää jälkeä... Miksi kissoja pitää ottaa jos ne sysätään luontoon päiviksi/öiksi? Alan kyllästyä kun meitä koiran omistajia mollataan jatkuvasti ja silti kissat vaan saavat kuseskella joka paikkaan! Ja saa muuten kissan omistaja maksaa meidän kaupunkirattaat joihin kissalla on tapana käydä kusemassa! Kissalla on panta mutta en ole saanut sitä kiinni... Harmi... Muuten mulla ei ole kissoja vastaan mitään, mutta en voi sietää niiden vapaana juoksentelua!!!! :o

Otapa kissa kiinni ja toimita löytölään. Joka kunnassa/kaupungissa on irtoeläinten talteenottopaikka, jonka tiedot löydät puhelinluettelosta. Samalla voisit pyytää välittämään omistajalle yhteystietosi tuhojen korvaamiseksi, jos omistaja siis joskus ilmaantuu. Kissan pahoinpitely on tässä tilanteessa aivan turhaa, syy on omistajassa.

Kissa saa olla taajamassakin vapaana mutta se ei saa mennä lasten leikkipaikoille, torille toriaikana eikä uimarannoille. Eli käytännössä kissan olisi oltava kiinnni, koska tätä ei kukaan pysty valvomaan.

Heippis

Olen kissan omistaja, mutta meidän kissapa ei kuseskele mihinkään muualle kuin omaan hiekkaansa joka on kylpyhuoneessa.
Kissa ei myöskään kuljeskele ympäriinsä toisten pihoilla koska on kovin arka, nimittäin naapurustosta jonkun koira puri hännän tyven melkein poikki sen elämänsä ensimmäisenä kesänä. Koira sen sijaan jolkottelee aina silloin tällöin kylläkin vapaana.
Saakos koiria pitää vapaana juoksemassa toisten tonteille????
Ja käymässä tarpeillaankin?

T. maukunen :laugh:

en ole vielä koskaan kuullut kenenkään kertovan että olisi kissa tai muukaan eläin ollut lastenvaunuissa.
Varmaan sinun pitäisi pitää parempaa huolta lapsestasi, käydä välillä katsomassa tai hei kerro siitä jollekkin, jos se vaikka on naapurisi Kissa tai Koira tai SIIIIILi.

T.maukunen

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 13:00 Kissanvihaaja kirjoitti:
Oma koira ei juokse vapaana, enkä voi sietää sitä että muidenkaan juoksevat, mutta eipä ole koirat käyny kusemassa meidän vaunuihin!!!!!!!!!!
:attn:

meillä on kans sama ongelma kissojen kanssa. täällä kissat käy kakalla hiekkalaatikolla ja terottelee kynsiään autoihin :o . mä henkilökohtaisesti vihaan kissoja jotka juoksentelee kaupunkialueella vapaana, ja niitten omistajai jotka pitää niitä pas.kakoneita vapaana. ota kissa kiinni ja vie jonnekki löytöeläintaloon, tai päästä koiras sen perään.

Kissa tuskin kynsiään terottaa autojen kylkiin... Se tarvii kynsilleen alustan, mihin kynnet tarttuu, auton pinta on liian liuksa.
Mutta ap. voisi hankkia eläinsuojeluyhdistyksestä kopan, missä toimittaa kissa löytöeläintaloon! Kissat eivät saa kulkea vapaana. Meillä on kissa, joka ei ole vapaana kuin valvotusti OMALLA parvekkeella.

Itseasiassa kissat kyllä saavat naarmuja aikaiseksi autoihin... Meillä oli oikea iso ongelma naapurin kissa joka makoili meidän auton konepellillä ja sai mahtavat naarmut aikaan... Naapuri ei välittänyt, joten vein kissan poliisiasemalle ja sanoin siellä miten asian laita on. Naapuri kyseli kissansa perään ja sanoin mitä olin sille tehnyt... Se haki kissan pois ja sain korvauksen konepellistä poliisien ansiosta :) Eikä ole kissa makoillut siinä enää... Naapurien kanssa välit tosin ei ehkä ole ihan entisellään, mutta viesti meni perille! En inhoa niiden kissaa, mutta vaikka paritalossa asuttiinkin, niin joku raja pitää olla toisen lemmikin kestämisessä! Toisekseen omistajalle ei ole kovin halpaa hakea lemmikkiään poliisiasemalta, sitä kun poliisit ei ilmaiseksi luovuta takaisin :)

Ihme että sulla on koira, kun kissojakin vihaat. Aika moni koiran tai kissan omistaja tykkää yleensä kaikista eläimistä. Meilläkin on ollut koira vaikka nyt onkin kissa.

005 klo 11:37 uusi kirjoitti"]
Kissa tuskin kynsiään terottaa autojen kylkiin... Se tarvii kynsilleen alustan, mihin kynnet tarttuu, auton pinta on liian liuksa.
Mutta ap. voisi hankkia eläinsuojeluyhdistyksestä kopan, missä toimittaa kissa löytöeläintaloon! Kissat eivät saa kulkea vapaana. Meillä on kissa, joka ei ole vapaana kuin valvotusti OMALLA parvekkeella.
[/quote] \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 11:36 maukunen kirjoitti:
Heippis

Olen kissan omistaja, mutta meidän kissapa ei kuseskele mihinkään muualle kuin omaan hiekkaansa joka on kylpyhuoneessa.
Kissa ei myöskään kuljeskele ympäriinsä toisten pihoilla koska on kovin arka, nimittäin naapurustosta jonkun koira puri hännän tyven melkein poikki sen elämänsä ensimmäisenä kesänä. Koira sen sijaan jolkottelee aina silloin tällöin kylläkin vapaana.
Saakos koiria pitää vapaana juoksemassa toisten tonteille????
Ja käymässä tarpeillaankin?

T. maukunen :laugh:
Meidän naapurin koirat käyvät meidän pihassa kuseksimassa ja murisemassa, mutta toisaalta ne samaiset hurtat myös syövät meidän kissojen kakat... Itsepähän naapurit koiriaan meidän pihalla "ulkoiluttavat".

Nimim. Hyvät naurut naapurien kustannuksella

Yhteistyössä