Saako Jehovan todistajille antaa rahaa/ruokaa??

Pitääkö paikkansa, että Jehovan todistajat eivät saa esim. ottaa vastaan rahallista apua (20 - 40e), ruokaa tai esim. lastenvaatteita, joita ystävät haluaisivat lahjoittaa? :confused:

Mieheni ystäväperhe on erittäin pahoissa taloudellisissa ongelmissa, perheessä pikkuvauva, mies jäi työttömäksi ja liiton rahoja ei kuulu eikä töitä nyt kesällä oikein saa.

Kaikki ylim. huonekalut ja vaatteet on myyty myös kirppiksellä juurikin ruokaa varten, ja joutuvat nyt muuttamaan pienempään asuntoon. Mitään ylimääräistä ei enää ole. Sossusta ei saa kuin minimin, eikä seurakunnalta tietenkään voi hakea ruokalappua...

Pitääkö paikkansa, ettemme miehen kanssa voi lähettää heille edes nimettömässä kuoressa 50 euroa tai ostaa kirpparilta lapselle vaatteita kympillä tai kahdella ja lähettää niitä? Kun joku sanoi, etteivät saa ottaa tuota vastaan? :O

Ovat hyviä ihmisiä, mutta onko tuo uskonto sellainen, ettei "vääräuskoisten lahjuksia" voi ottaa vastaan?? Tietääkö joku? Tuntuu hullulta!
 
Viimeksi muokattu:
"niina"
No itse tunnen vain yhden perheen, mutta kyllä ne ainakin oli lastenvaatteita käytettynä saaneet paljonkin. En tosin tiedä oliko ne sitten joltain toiselta jt-perheeltä. En oo koskaan tuollasesta kuullut.
 
ihmettelee
Pitääkö paikkansa, että Jehovan todistajat eivät saa esim. ottaa vastaan rahallista apua (20 - 40e), ruokaa tai esim. lastenvaatteita, joita ystävät haluaisivat lahjoittaa? :confused:

Mieheni ystäväperhe on erittäin pahoissa taloudellisissa ongelmissa, perheessä pikkuvauva, mies jäi työttömäksi ja liiton rahoja ei kuulu eikä töitä nyt kesällä oikein saa.

Kaikki ylim. huonekalut ja vaatteet on myyty myös kirppiksellä juurikin ruokaa varten, ja joutuvat nyt muuttamaan pienempään asuntoon. Mitään ylimääräistä ei enää ole. Sossusta ei saa kuin minimin, eikä seurakunnalta tietenkään voi hakea ruokalappua...

Pitääkö paikkansa, ettemme miehen kanssa voi lähettää heille edes nimettömässä kuoressa 50 euroa tai ostaa kirpparilta lapselle vaatteita kympillä tai kahdella ja lähettää niitä? Kun joku sanoi, etteivät saa ottaa tuota vastaan? :O

Ovat hyviä ihmisiä, mutta onko tuo uskonto sellainen, ettei "vääräuskoisten lahjuksia" voi ottaa vastaan?? Tietääkö joku? Tuntuu hullulta!

Moikka.
Tää ei pidä niin yhtää paikkaansa.
Mun oma perhe on Jehovan todistajia ja oon saanu ite pienestä pitäen siihen uskontoon liittyvän kasvatuksen.
Kyllä mä muistan kuinka ystävät auttoivat meitä. + että muutama vuosi sitten Sudanista muutti tumma perhe tänne meidän paikkakunnalle jotka olivat jehovan todistajia. he joutui alottaa ihan pohjalta. ja niin kaikki ystävät auttoivat, antoi omistaan ja veivät ruokaa,varsinki kuiva ruoka aineksia!!
Se että ette kuulu samaan uskontoon ystävä perheenne kanssa, ei tarkoita ettettekö voisi auttaa ystävää hädässä.

Sosiaali toimiston pitäisi auttaa minun mieletä.
Kannattaisi sanoa sille perheelle että tekee toimeentulotuki hakemuksen heinäkuulle ja kirjoittaa siihen että hakee harkinnan varaista toimeentulotukea vappoihin,vaatteisiin ja ruokaan.

itse odotan eikoista ja sain viime kuussa harkinnanvaraista tt tukea 250e vaunuihin.

Hienoa miten jaksatte auttaa.!! Eihänsillä uskonnolla ole mitään väliä, olette ystäviä, ja haluatte auttaa, ni ei sitä mikään kiellä.

<3<3
 
Kiitos sinulle!! Toivoinki et palstalaisista löytyisi edes yksi Jehovan todistaja :) Mieheni ja tämän perheen mies ovat olleet ystäviä kersasta asti, mutteivät koskaan uskonnosta puhu (oma mies on ateisti), en tiedä sit lähtikö tämä miehelläni jostain väärinkäsityksestä liikkeelle! Me ei tiedetä heidän uskonnostaan oikeastaan yhtään mitään.
Ajateltiin et ku ovat joutuneet lapsenkin tavaroita ja vaatteita myymään, vaik sellasille olisi ollut äyttöä, ni jos voitais sillä lailla auttaa vähän, kun tämä mies on sillä lailla perussuomalainen mies ettei halua keneltäkään pelkkää rahaa! Meen siis kattelee alesta vaatteita ja leluja sille lapselle =)
 
aikasempi
Kiitos sinulle!! Toivoinki et palstalaisista löytyisi edes yksi Jehovan todistaja :) Mieheni ja tämän perheen mies ovat olleet ystäviä kersasta asti, mutteivät koskaan uskonnosta puhu (oma mies on ateisti), en tiedä sit lähtikö tämä miehelläni jostain väärinkäsityksestä liikkeelle! Me ei tiedetä heidän uskonnostaan oikeastaan yhtään mitään.
Ajateltiin et ku ovat joutuneet lapsenkin tavaroita ja vaatteita myymään, vaik sellasille olisi ollut äyttöä, ni jos voitais sillä lailla auttaa vähän, kun tämä mies on sillä lailla perussuomalainen mies ettei halua keneltäkään pelkkää rahaa! Meen siis kattelee alesta vaatteita ja leluja sille lapselle =)
Meinasin joo lisätä aikasempaa, että niinhän me suomalaiset yleensä ollaa, että mitään ei oteta vastaa. Siks just parempiki että ostaa ite ja vie.. mun mielestä on hienoa vaa jos pystyy auttaa muita, kyllä se aina jotenki palkitaan takasin :)

Jokaisen eri uskonnon tavoista saa aina jotai "riidan aihetta", kiistelyitä ja väärinkäsityksiä, ja miettii että mihin uskoo.
Kavereita mulla on kans monissa eri uskonnoissa.. kaikkee uutta sitä aina saa tietoo.
Mut hienoo jos musta oli yhtää apua.
 

Yhteistyössä