saako itseruskettavaa voidetta käyttää raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti
Eva_82
Itse ainakin olin suihkurusketuksessa raskausaikana enne häitä koska solariumia ei suositeltu. Se oli periaatteessa ihan sama asia kuin itseruskettavan laitto vaikka laitettiin kosmetologilla. Voiteethan reagoivat ihosolujen kanssa joten en usko että ne vauvaan asti mitenkään voivat ulottua. Tietysti kohtuus kaikessa että ei varmasti kannata käyttää jatkuvasti kuitenkaan...
 
Paitsi että...
Kyllähän kemikaalit ihmisen suurimmasta elimestä, eli ihosta, imeytyvät verenkiertoon jne. En minä ainakaan mitään itseruskettavia tai selluliittivoiteita laittaisi iholleni raskausaikana.
Ei ole kyllä mun mielestä ihan sama asia kuin hiustenvärjäys, imeytymispinta-ala ja toistokerrat on vähän toista luokkaa.
Toki tässä niin kuin muissakin asioissa, kukin tyylillään.
 
ulla7
Itseruskettavat ovat kemikaaleja ja täyttä varmuutta niiden turvallisuudesta ei ole sikiöön. Just akuutissa oli tuosta aiheesta ja ei lääkäri sitä ainakaan suositellut. Mut siinäpähän suihkutelkaa.
 
naamaan
Itse olen käyttänyt kasvoihin ja kaulaan muutaman viikon ajan nyt kevään tullen. Piristää kummasti ilmettä! Noissahan on nykyään tosi vähän sitä ruskettavaa ainetta, saa aika monta päivää "läträtä" kunnes edes näkyy (hyvä sinänsä, muistamme varmaan kaikki vielä ne ensimmäiset itseruskettavat...).
 
pupu80
sellainen on laki, että kosmetiikka ei saa imeytyä ihon syvempiin kerroksiin eikä siis sitä kautta myöskään verenkiertoon. jos imeytyy, niin yhtälailla se on haitallista myös ei-raskaanaoleville kuten raskaanaoleville. kosmetiikan kuuluu jäädä ihon pinnalle, jolloin se ei vaikuta verenkiertoon. mutta kuka sitä kontrolloi ja onko kyseinen tuote kontrolloitu, sen saa tietää todennäköisimmin asiaa ja tuotteen raaka-aineluetteloa tutkimalla sekä tuotteen maahantuojalta..
 
pupu80
jatkoa.. tämä siis koskee kaikkea kosmetiikkaa johon esim. hiusvärit sekä ihoa keinoruskettavat tuotteet. solariumin valo ei ole kosmetiikkaa ja siinä olevat (laitteesta riippuen) uv-säteet kyllä tunkeutuvat syvemmälle ihon kerroksiin, mahdollisesti aiheuttaen solumuutoksia kuten tavallinen auringon valo
 

Yhteistyössä