Heh heh, emme tosiaankaan ole uskovaisia ja ehkäisy ei pettänyt. Olen aina halunnut monta lasta mutta eihän kukaan kaksosia tilaa !!
Kysyin teiltä josko tiedätte mistä voin sitten apua pyytää jos oma jaksaminen on loppumassa. En halua siihen pisteeseen että tiuskin ja äyskin kaikille ja esim. ääripäässä vahingoitan lapsiani.
Olen hakenut hoitopaikkaa 1,3 ja 5 vuotiaille lapsille 3 pv /viikossa, kunakin päivänä 5 tuntia. Päätöstä ei ole vielä tullut. Meidän kunnalla on hoitajapula, ja voi olla että subjektiivisena hoitopaikan hakijana en edes saa hoitopaikkaa.
Kun haaveilimme neljännestä lapsesta, oli oletuksena juuri että isommat ovat sitten hoidossa osan ajasta viikosta. No tässähän meinaa meidän suunnitelma mennä poskelleen jo siinä että tuleekin kaksoset ja ei saada hoitopaikkaa!
Perustelen lasten hoitoon vientiä sillä että isommat jo kaipaavat toisten lasten seuraa (naapurissa ei ole kuin yksi 8 vee tyttö), mutta tuon pienimmän kohdalla mietin kyllä aika pitkään että laitanko hoitoon vai en. Mutta tulin siihen tulokseen että hän voi jäädä täysin vailla huomiota ja ei esim. päästä ulos kaikkina päivinä.
Meillä ainakin on kriittisin hetki 11-13.00 välinen aika kun pitäisi olla ruoka kaikille yhtäaikaa, ja nuorimmaista väsyttää ja hänetkin pitäisi ehtiä laittaa päiväunille. Tuo on se aika jolle haluaisin hoitoapua. Toinen on aamupäivän ulkoilut, 3 ja 5 vuotiaat osaavat olla yksin ulkona mutta tuo nuorimmainen ei eli vaihtoehtoisesti ulkoiluseura lapsille.
Olen päättänyt kysyä seuraavan kerran äitiysneuvolassa käydessäni että mistähän voisin jo alustavasti tiedustella apuja, jos tulee sellainen tilanne että sitä tarvitsee.