Saako ekaluokkalainen kattoa salkkareita?

  • Viestiketjun aloittaja päivi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ajatteletteko te oikeasti että Salkkarit olisi malli tosielämästä :eek: ja sen kautta olisi helppo
esitellä lapselleen ns. tosiasioita elämästä.
Tämä on se iänikuinen selitys pikkulasten Salkkareiden katsomiselle tällä palstalla. Kyllä minäkin kauhiasti ihmettelen, että onko todella joillakin tosielämä sellaista - ei meillä vaan...? :xmas:
 
vieras
Älkää ihmeessä antako katsoa lapsenne telkusta mitiä, älkääkä koskaan puhuko aikuisten asioita lasten kuullen, kun ei pysty niitä käsittää. Lätiskää vaan toisillenne vauvakielellä, jookos?
 
vieras
Itse haluan välillä katsoa telkkua ja salkkareita. Toisinaan myös taaperoiseni katsoo sitä, mun mielestä ok. Itse oon kattonut vastaavia ohjelmia ja tapittanut kauniita ja rohkeitakin jo melko pienenä. Ei ole tullut traumoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse haluan välillä katsoa telkkua ja salkkareita. Toisinaan myös taaperoiseni katsoo sitä, mun mielestä ok. Itse oon kattonut vastaavia ohjelmia ja tapittanut kauniita ja rohkeitakin jo melko pienenä. Ei ole tullut traumoja.
Millainen arvomaailma sinulla on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää ihmeessä antako katsoa lapsenne telkusta mitiä, älkääkä koskaan puhuko aikuisten asioita lasten kuullen, kun ei pysty niitä käsittää. Lätiskää vaan toisillenne vauvakielellä, jookos?
kyllä meillä katsotaan televisiota. Lastaan voi kasvattaa myös mediakriittiseksi, ettei kaikkea roskaa tarvitse televisiosta katsoa :whistle:
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää ihmeessä antako katsoa lapsenne telkusta mitiä, älkääkä koskaan puhuko aikuisten asioita lasten kuullen, kun ei pysty niitä käsittää. Lätiskää vaan toisillenne vauvakielellä, jookos?
kyllä meillä katsotaan televisiota. Lastaan voi kasvattaa myös mediakriittiseksi, ettei kaikkea roskaa tarvitse televisiosta katsoa :whistle:
Tällä palstalla mediakriittisyys tarkoittaa korkeintaan uusimman Seiskan juorujen ruotimista :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää ihmeessä antako katsoa lapsenne telkusta mitiä, älkääkä koskaan puhuko aikuisten asioita lasten kuullen, kun ei pysty niitä käsittää. Lätiskää vaan toisillenne vauvakielellä, jookos?
kyllä meillä katsotaan televisiota. Lastaan voi kasvattaa myös mediakriittiseksi, ettei kaikkea roskaa tarvitse televisiosta katsoa :whistle:
Tällä palstalla mediakriittisyys tarkoittaa korkeintaan uusimman Seiskan juorujen ruotimista :D
:LOL:
 
pph
Tämä on niin kaksnaamainen keskustelu kun olla ja voi..kohta ne teidän ihanat ja kiltit piltit räiskii tappelupeleissä ihmisiä hengiltä eikä niistä edes keskustella!!! Että miettikää sitä ennen kuin suljette telkkarin salkkareitten alkaessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Tämä on niin kaksnaamainen keskustelu kun olla ja voi..kohta ne teidän ihanat ja kiltit piltit räiskii tappelupeleissä ihmisiä hengiltä eikä niistä edes keskustella!!! Että miettikää sitä ennen kuin suljette telkkarin salkkareitten alkaessa..
Ei ainakaan minun ihanat pilttini.
Oikestaan kieltäydyn ymmärtämästä mitä kommentillasi ajat takaa.. B)
 
K
Meillä ei saa edes neljäsluokkalainen! Äitinä surettaa, kun jotkut tyttäreni kaverit ovat niin kiinni salkkareissa, että kaikki muu on toisarvoista. (Eli joka ilta pitää istua tiettyyn kellon aikaan tv:n ääressä.) Mielestäni koululaisen iltaan kuuluvat leikit - ulkona tai sisällä - ja harrastukset!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Tämä on niin kaksnaamainen keskustelu kun olla ja voi..kohta ne teidän ihanat ja kiltit piltit räiskii tappelupeleissä ihmisiä hengiltä eikä niistä edes keskustella!!! Että miettikää sitä ennen kuin suljette telkkarin salkkareitten alkaessa..
... tuossako on vaihtoehdot :D

Salkkaritko opettaa pehmeitä arvoja :)
 
Minusta s ei ole lasten ohjelma. En itse katso, mutta meidän muksut katsoo välillä mummilassa mummin kanssa. Itse en jaksa tuollaisia ohjelmia katsoa ollenkaan. Meidän likan neljäsluokkalainen kaveri lähtee vartavasten katsomaan salkkareita, vaikka leikit jäis kesken :whistle: Meidän ekaluokkalainen haluais katsoa myös aina välillä, mutta ei kotona saa katsoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Meillä ei saa edes neljäsluokkalainen! Äitinä surettaa, kun jotkut tyttäreni kaverit ovat niin kiinni salkkareissa, että kaikki muu on toisarvoista. (Eli joka ilta pitää istua tiettyyn kellon aikaan tv:n ääressä.) Mielestäni koululaisen iltaan kuuluvat leikit - ulkona tai sisällä - ja harrastukset!
No niin, no niin, sääli on sairautta. Salkkarit on puolituntia päivästä, jää rutkasti aikaa leikkiä sekä ulkona että sisällä ja harrastaa vaikka kattoisikin salkkareita. Mun mielestä ekaluokkalaisen pitäisi jo muutenkin mielellään olla salkkareiden aikaan kotona valmistautumassa iltapuuhiin.

 
meillä sitä ei katso kukaan. Ja jos vaikka mies jostain kumman syystä tahtoisi katsoa, niin lapset eivät todellakaan saisi , ei edes kolmasluokkalainen. Yleensäkään en kelpuuta perustelua "kun muutkin saa", vaan ratkaisen itse oman arvomaailmani pohjalta mitä lapseni saavat tai eivät saa tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää ihmeessä antako katsoa lapsenne telkusta mitiä, älkääkä koskaan puhuko aikuisten asioita lasten kuullen, kun ei pysty niitä käsittää. Lätiskää vaan toisillenne vauvakielellä, jookos?
kyllä meillä katsotaan televisiota. Lastaan voi kasvattaa myös mediakriittiseksi, ettei kaikkea roskaa tarvitse televisiosta katsoa :whistle:
Tämä on totta. ja me aikuiset autamma lapsiamme luomaan oman arvomaailmansa myös telkkarinkatselun suhteen
 
Loppujen lopuksi ei ne kiellot vaan omat teot. Eli jos kukaan perheessä ei katso jotakin salkkareita niin tuskinpa ne alle 10 v sitä yksin alkaa tuijottamaan.
ja meillä muutenkin osataan ja uskalletaan sanoa lapsille joistakin ohjelmista ettei ne ole lasten ohjelmia. salkkareista ei tosin ole tarvinnut keskustella.
mutta aika hurjaa se mitä lapset saa katsoa. Kun koulussa oli kyselty telkkariohjelmista jopa jotkut ekaluokkalaiset sanoi katsovansa big brotheria ja se jos mikä ei kuuluu lastenohjelmiin, eikä edes tervejärkisen aikuisen, sanoi tyttöni poikaystävä vähän yli 20 v!
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
minä en näe siinä mitään pahaa vaikka katsoiskin...onhan tuo suurimmaksi osaksi ihan "normaalia" elämää...toki siitä kannattaa jutella jos tulee jotain huume yms juttuja ettei jää lapselle epäselväksi tai pelottavaksi jotkin asiat!
Yleensä kuitenkin menossa jotain ihme alkoholismiongelmien / pettämisten vääntöä... tai joku valutteli bensaa aikeena polttaa ihminen elävältä. Ei ekaluokkalisen katsottavaa... Miksi tenavan pitäisi katsoa ko. "viihdettä".
Nää ei mun mielestä oo lähelläkään normaaliutta ja siks meillä ei edelleenkään katota ko. sarjaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Tämä on niin kaksnaamainen keskustelu kun olla ja voi..kohta ne teidän ihanat ja kiltit piltit räiskii tappelupeleissä ihmisiä hengiltä eikä niistä edes keskustella!!! Että miettikää sitä ennen kuin suljette telkkarin salkkareitten alkaessa..
nämä on ainoat vaihtoehdot?

kun meillä lapset saa kattoa taru sormusten herrasta ja muita fantasia leffoja, paljon muitakin ohjelmia, mut ei salkkareita..meillä lapset saa pelata jotain taistelupelejäkin ja leikkiä aseilla, mutta ne tietää et ne on ohjelmaa, peliä tms, ja niin ei voi käyttäytyä oikeassa elämässä.
just tuossa yks päivä tuo 15v piti pitkän luennon siitä, kuinka järkyttävää sen mielestä on ollut etelä-afrikan lähihistoria, kun ihmisille oli erilliset bussit ja kaupat ihon väristä riippuen, kuinka surullista on, miten ihmiset on julmia toisilleen..
sama lapsi riparikirkossa "protestoi" kolehtivarjoen menoa lukemisen opettamiseen, koska sillä alueella olis ollut ennemmin tarvetta käymälöille, kun imiset kuolee ripuliin ym tauteihin huonon hygienian takia, ja niiden hommaaminen olisi ollut tällä hetkellä tärkeämpää, kun kuolleiden on vaikea oppia lukemaan.
salkkareista en edelleenkään löydä mitään sellaista asiaa mistä lapsien kasvatuksessa olisi hyötyä, asioista puhumisessa sen sijaan on paljonkin hyötyä, ja sen voi tehdä ilman salkkareitakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Meillä ei saa edes neljäsluokkalainen! Äitinä surettaa, kun jotkut tyttäreni kaverit ovat niin kiinni salkkareissa, että kaikki muu on toisarvoista. (Eli joka ilta pitää istua tiettyyn kellon aikaan tv:n ääressä.) Mielestäni koululaisen iltaan kuuluvat leikit - ulkona tai sisällä - ja harrastukset!
Mua säälittää kaikki ipanat ketkä on koukussa pikku kakkoseen ja viikonloppuaamun lastenohjelmiin.
 

Yhteistyössä