saako e-pillereitä myydä?

mulla on puolen vuoden e pillerit, mutta
en niitä itse tarvi ja kukaan kavereista
ei syö samaa merkkiä.. niin nyt
ajattelin että saako niitä myydä? kun eihän yleinsä
lääkkeitä saa.. vai pitäiskö ne roskiin heittää?
 
hohhoijaa
Ei saa myydä eikä saa nakata roskiin. Pitää viedä apteekkiin, jossa ne hävitetään kuten lääkkeet kuuluukin.
Kyseessä on hormonivalmiste, ja kun me ihmiset olemme kaikki erilaisia, hormonivalmisteen määräminen on lääkärin työtä samoin kuin niiden aiheuttamien mahdollisten sivuvaikutusten seuraaminen.. ja voi olla että ihmisellä on muitakin lääkkeitä tai semmosia vaivoja, ettei mikä tahansa e-åpilleri käy.

Edelleen samasta syystä mitään lääkkeitä ei saa nakata roskiin. Kuormittavat vesistöjä tai kaatopaikkoja, muuttavat bakteerikantaa, tasapainoa ylipäätään.

Itse olen vienyt aina kaikki vanhat lääkkeet apteekkiin. Jopa nestemäisten antibioottien jämäpurkit.
 
Virallisesti ei saa ja siksipä niiden myyminen on kielletty yleensä kaikilla myyntipalstoillakin. Mutta mikäänhän ei estä sinua kyselemästä tuttavilta, minkä merkkisiä pillereitä he käyttävät. ;)
 
no periaatteessa jos ostajalla on juuri saatu resepti samoille pillereille niin miksi niitä ei saisi ostaa sitten, mitä haittaa.
Vaikka toisaalta sitä varoitellaan ettei resepti lääkkeitä saa ostaa muualta ku apteekista, onhan se tietty niin kaikkein turvallisinta.
 
miks ei sais myydä, jos esim olet ne apteekista ostanut ja et
voikkaan niitä syödä. esim ei sovikkaan sulle. niin kuka niitä nyt
veis apteekkin takas kun tuskin niistä rahoja takaisin annetaan!
 
tein näin
Mulla oli sama tilanne,monta liuskaa uhkasi jäädä käyttämättä kun päiväykset ois menny vanhaksi ennen ku itse niitä oisin taas tarvinnut.Neuvolasta kysyin,että mitä niille tehdä niin sieltä sanottiin,että tuo sinne,joku opiskelija joka pillereitä hommaa on ihan ikionnellinen ku saa muutaman kuukauden pillerit ilmaiseksi.Joten vein sinne.Ennemmin jollakin käyttöön ku roskikseen. =)
 
vierailija
En näe mitään estettä, jos kerran syötte samoja pillereitä, niin miksikä ei? Samaa tavaraa se on. En kyllä tiedä kehtaisinko pyytää hintaa ystävältä...
Samaa sanoi muuan modeksi pätevöitynyt tyyppi kerran ja tykkäsi kyttyrää, kun huomautin asiasta, ettei saa missään tapauksessa.
Crohnikot eivät saa e-pillereitä käyttää ollenkaan. Harmi, että samoja aineksia on vesistöissäkin - eihän niitä sieltä poiskaan saa.
 

Yhteistyössä