Saako auton turvakaukaloa vuokrattua mistään??

vieras
eikö teillä ole omaa autoa? Kaukaloa voi tarvita vuodenkin, joten ei se ihan turha ostos ole, jos on oma auto käytössä. Toki jos vauva matkustaa autossa tosi harvoin, niin sitten ei ehkä kannata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JANETTE-84:
ei täällä mun mielestä ainkaan lastentarvikeliikkeet vuokraa...täytyy ettiä netistä löytyskö tietoa paikoista joista sais.
Soita paikallisen lastenneuvolan terkkarille, usein MLL vuokraa nimenomaan neuvolan kautta istuimiansa. Tai neuvolan eteisessa voi olla ilmoituskin asiasta.
 
Meilläpäin neuvola vuokraa. Minusta se hinta oli kuitenkin sen verran suuri, että samalla rahalla saa uudenkin kaukalon. Meilläkään uusi Britaxin kaukalo ei maksanut kuin vajaa 100 euroa.

Ja mun on pakko myöntää, että itse en missään tapauksessa ottaisi vuokrattua kaukaloa tai ostaisi käytettyä. Sen verran haluan lapseni turvallisuuteen panostaa, että turvakaukalo ja turvaistuin ostetaan uutena. Esim. kolarin sattuessa käytössä ollut kaukalo pitäisi vaihtaa aina uuteen turvallisuussyistä varmuuden vuoksi. Mistä sitä voi tietää, miten niitä käytettyjä kaukaloita on käytetty ja monetko klarit ovat käyneet läpi.
 
vierailija
Kaukalon käyttöikä on 6-12kk, peruskaukalon saa sadalla eurolla. Ja kun myy alle vuoden vanhan kaukalon eteenpäin, saa ainakin puolet takaisin. Eli vuokraaminen ei kannata, samalla hinnalla saa varmasti turvallisen kaukalon käyttöönsä.
 

Yhteistyössä