Saako alle kouluikäinen lapsesi päättää mitä vaatteita laittaa päälleen?

har
Järkevyyden rajoissa kyllä. Poika 6v ottaa yleensä housu- sekä paitapinosta päällimmäiset välittämättä yhtään siitä kuinka pahasti esim. värit riitelevät keskenään. Tyttö 5v taas on hyvinkin tarkka ja vaatteiden valintaan menee järkyttävän paljon aikaa.
 
Onpas hienoa, että niin monella muullakin lapsi saa itse päättää vaatteistaan. :) Siis toki meilläkin aina lämpötilan mukaan mennään, mutta sen puitteissa mikä on vuodenaikaan sopivaa, saa itse päättää. Mä esimerkiksi kerron pitääkö mekon alla olla pitkähihainen paita tai päällä villatakki tms. Mutta en jaksa alkaa riitelemään siitä pannaanko housut vai mekko. :)
 
Toisinaan saa. Päiväkotiaamut sujuvat pian kolmevuotiaalta vähän iisimmin kun annan valita mieluisat vaatteet itse. Tällä hetkellä taitaa olla lähes kaikki sisähousut sellaisia jotka käyvät periaatteessa väriensä puolesta mihin vain yläosaan. Hatun ja lapasten valinta tuntuu myös olevan tärkeää.
 
Kaapista saavat valita mitä laittavat, mutta minä tietysti päätän määrän (esim. riittääkö t-paita vai pitääkö olla pitkähihainen takin alla tai tarvitaanko väliasua, jne).

Toistaiseksi se olen vielä minä, joka päätän, mitä kaupasta ostetaan.
 
Saapi valita, kerran tässä päätin kiireessä, ja nopeemmin oltas oltu liikkeellä kun olis antanu ite valita. Nykyään otan jo kauppaan valitsemaan vaatteet itse, koska fakta on se, että jotkut valitsemani vaatteet eivät koskaan käy päällä. Kengistä puhumattakaan. :headwall: :D
 
"Vieras"
Kaapista saavat valita mitä laittavat, mutta minä tietysti päätän määrän (esim. riittääkö t-paita vai pitääkö olla pitkähihainen takin alla tai tarvitaanko väliasua, jne).

Toistaiseksi se olen vielä minä, joka päätän, mitä kaupasta ostetaan.
Noin se meneekin helposti, mutta kun lapsellamme on kaapissa saatuja vaatteita ja itse ostettuja, kesä ja talvivaatteita, yhdistelmät ovat aika erikoisia.
 
"noh"
minä ostan vaatteet,mutta molemmat(3v ja 5v)pukevat itse,joten valkkaavat myös vaatteensa sieltä kaapista ennenkun ne päälle laittavat.toki katson että on tarpeeks vaatetta päällä kun ulos lähtevät..
 
Khimaira
[QUOTE="Vieras";26248568]Raidallinen teepaita lyhythihainen, Raidallinen teepaita kuvioilla, naruolkaiminen Kukka+glitterkesämekko ja sukkahousut tyyliin Metsola.

Kelpuuttaisitteko?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä en? Minun silmiänikö varten lapsi puetaan?
Pukekoon lapsi itse mitä haluaa ( sään mukaisesti ).
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie

Yhteistyössä