Saako ala-asteella näyttää k15 elokuvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt mutsi

Vieras
Siis saako opettaja näyttää oppilaille tunnin aikana elokuvan, jonka ikärajasta oppilailla puuttuu 4-5 vuotta? Eikö koulu ole velvoitettu noudattamaan lakia tässä asiassa?

Mitäs tykkäisitte jos lapsellenne tuollaisia näytettäis koulupäivän aikana?

Meidän lapsen (11-v) luokalla oli katsottu joku uusimmista Fast & Furious-leffoista. Niissähän näkyy kai seksiä ja alastomuutta?! Hiukan suututtaa, mut ei viitsi nipottaa, kun lapsella on miesope

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt mutsi;30833926:
Siis saako opettaja näyttää oppilaille tunnin aikana elokuvan, jonka ikärajasta oppilailla puuttuu 4-5 vuotta? Eikö koulu ole velvoitettu noudattamaan lakia tässä asiassa?

Mitäs tykkäisitte jos lapsellenne tuollaisia näytettäis koulupäivän aikana?

Riippuu elokuvasta ja asiayhteydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vähän pelleilyä nykyään :)
Pieni Talo Preerialla -sarjan DVD-julkaisu on varustettu K-18-leimalla - AfterDawn
Pieni Talo Preerialla ei ole kuitenkaan ainoa DVD-julkaisu Suomessa, joka on kokenut kyseisen kohtalon. K-18-leiman ovat DVD-julkaisujen osalta Suomessa saaneet mm. Onnen päivät (Happy Days), Seinfeld, Ihmemies MacGyver, Pulmuset (Married... with Children), Frasier, Star Trek, Columbo ja Beverly Hills 90210,

Pieni Talo Preerialla onkin tosi ahdistava sarja. Varsinkin se jakso, missä se Lauran vauva kuolee. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vähän pelleilyä nykyään :)
Pieni Talo Preerialla -sarjan DVD-julkaisu on varustettu K-18-leimalla - AfterDawn
Pieni Talo Preerialla ei ole kuitenkaan ainoa DVD-julkaisu Suomessa, joka on kokenut kyseisen kohtalon. K-18-leiman ovat DVD-julkaisujen osalta Suomessa saaneet mm. Onnen päivät (Happy Days), Seinfeld, Ihmemies MacGyver, Pulmuset (Married... with Children), Frasier, Star Trek, Columbo ja Beverly Hills 90210,

No tuota monopolia ei enää ole, vaan elokuvien ja kuvatallenteiden levittäjät antavat ikärajat itse. Ihmemies ja Star Trek ovat näyttäneet olevan k12 muuten vitosella nykyisin.

Elokuvatarkastamo jää historiaan - uudet ikärajat tietävät ongelmia - Kuvien takaa

Yhteistyössä