Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunteitahan ei saa koskaan purkaa... aina pitää olla viilipytty ja sitten käydä psyykattavana. Tunteita ei saa purkaa, ellei maksa kuulijalle, eikä hänellekään saa huutaa. No jaa... kyllä meillä vaan saa huutaa, jos jokin asia risoo. Minusta se on temperamentti kysymys. Ja sitä paitsi, ihminenhän purkaa tunteitaan siellä, missä tuntee olonsa turvatuksi. Jatkuva huutaminen ei ole hyväksi, eikä lapsille huutaminen, mutta selvinpäin hiiltyminen satunnaisesti on ok.
Miten olisi tunteiden purkaminen puhumalla huutamisen sijaan (siis vaikka ihan perhepiirissä) tai negatiivisten tunteiden purkaminen vaikka liikunnan avulla?
Tuliko mieleen, että kaikille ei vaan riitä samat asiat? Miksi tuomitset ihmisiä, joita et tunne? Saat jotain kiksejä siitä, että käyt täällä joka päivä aloittamassa eri keskusteluja sinua huonommasta alemmasta sosiaaliluokasta, joka tekee asiat eri tavalla kuin sinä eli väärin?
Haloo. Joka päivä? En ole edes käynyt täällä moneen viikkoon enkä edes muista aloittaneeni keskustelua varmaan kuin monta kuukautta sitten viimeksi. Mutta tämä tuskin edes on se pointti.
Kalahtiko omaan nilkkaan vai mistä hermostuit?
No ainakin tämä on viime aikoina ollut täällä kovassa huudossa, että jostain asioista haukutaan mitkä tietenkin on vaan alemman sosiaaliluokan ongelmia... Minusta ei vaan ole koskaan ollut arvottamaan ihmisiä heidän koulutuksensa/taloudellisen tilanteensa/ulkonäkönsä tms mukaan. Mulla vaan heti kilahtaa, kun ihmiset pitää itseään parempana kuin muut siksi, että "hei mulla on rahaa ja mä oon sivistynyt, koska perstaskussa on paperit jostain koulusta".
Lisäänpä vielä, että itselläni on korkeakoulututkinto ja rahaakin, mutta en silti väheksy ihmisiä joilla näitä ei ole.