Saako 12v-16v päättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa ottaa myös huomioon että jos näkee isää muutenkin harvoin niin hän voi muuttua vieraammaksi lapselle eikä lapsi enää välttämättä kaipaa isäänsä.

Minä sain tuolloin päättää, kun vanhempani ovat eronneet. Olen ollut tästä aikuisena tosi tyytyväinen, ettei minua pakotettu isäni luo, kun en sinne halunnut. Minulla oli vain yksi koti ja se oli äitini luona, minusta lasta ei saa pakottaa, niin se vain on.

Vaikka lapsi saakin päättää lähteekö viikonlopuksi tai kesälomalla etävanhemman luokse, minusta on tyhmää jättää asia lapsen varaan. Kyllä vanhempienkin on oltava aktiivisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Saa päättää lapsi itse ja enpä tuon ikäistä enää pakottaisi. Eiköhän siihen ole pätevät syyt, jos ei halua isäänsä nähdä.

Joo - laiskuus ja tylsyys.

Jaa a. Itse uskon, että hyvää isää kyllä lapsetkin haluavat tavata. Tai jos isä on sellanen neutraali perussukulainen lapselle, niin hän ei ehkä halua siellä ravata niin usein mitä isä haluaisi. Ja kysehän on tosiaan lapsen oikeudesta tavata isäänsä. Tapaa silloin kun tahtoo - siihen hänellä on oikeus.

Aika mielenkiintoista, että isällä on kyllä velvoite maksaa esim. elatusmaksuja mutta ei mitään oikeutta tavata lapsiaan. :/

Ennen kävivät säännöllisesti joka toinen viikonloppu isällään, mutta kun välimatka kasvoi niin lakkasi kiinnostamasta.

No on se kyllä kasvatuskysymyskin. Itselläni oli sama matka äitini luokse ja se rassasi välillä eikä matkanteko ollut hauskaa ,mutta en olisi ikinä loukannut äitiäni sillä, että en olisi käynyt hänen luonaan säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aika mielenkiintoista, että isällä on kyllä velvoite maksaa esim. elatusmaksuja mutta ei mitään oikeutta tavata lapsiaan. :/

Ennen kävivät säännöllisesti joka toinen viikonloppu isällään, mutta kun välimatka kasvoi niin lakkasi kiinnostamasta.

No on se kyllä kasvatuskysymyskin. Itselläni oli sama matka äitini luokse ja se rassasi välillä eikä matkanteko ollut hauskaa ,mutta en olisi ikinä loukannut äitiäni sillä, että en olisi käynyt hänen luonaan säännöllisesti.

Sama matka se on isälläkin lapsia tapaamaan kuin toisinpäin. Jos lapset ovat tottumattomia matkustamaan, matka tuntuu tosi pitkälle. Eikä paikkakunnalla nähtävästi ole mitään tuttua???

Sinä olet tiennyt, että äitisi pahastuisi. Miehet eivät välttämättä tee niin suurta draamaa lasten tapaamisista.

Yhteistyössä