Tuli tässä just omat synnytykset mieleen tosta sun jutusta =) Ei sulla välttämättä kolmas oo lähellekkään noin pitkä synnytys mitä aikasemmat.Nimittäin mulla meni aika samallalailla nuo ekat synnytykset tyttö(1) 7h30min poika(2) Olikohan 9h ja pikkusen päälle ja tämä kolmas kesti kaikkineen 4h7min.Lähin vaan käymään tarkistuksella sairaalassa illalla 17.30 ku supistukset oli aivan omituisia,niitä tuli silloin tällöin mutta pirun äkäsiä oli!Otin varanvuoksi kuitenkin sairaala kassin matkaan jos sattuu että joutuu synnyttämään ja jäämään sinne.no oltiin sairaalassa kirjautuneena 18.15 ja kun päästiin synnyttäjien vastaanottoon tarkastukseen ja otti käyrät vain yhen vaivasen supistuksen kone siihen piirsi,ja sitten hoitaja teki sisätutkimuksen ja olin lentää selälleen ku sano että oho,sinähän pääset synnyttämään oot jo 8cm auki!Olin että Naureskelin siinä ku tehtiin tutkimuksia että tämmösiä nämä on ollut koko ajan ehkä 1/h on tullut ja välillä isompiakin välejä.Sitten hoitaja käski vaihtaan sairaala kamppeet päälle että lähetäänpä synnytyssaliin ootteleen pikkusen syntymää.Kaikki tapahtu niin nopeasti että jo vähän säikähin ku en ees osannu oottaa että joudun jäämään sinne,minähän tulin vaan ktarkastaan tilanteen että onko niillä muutamilla supistuksilla ollut mitään vaikutusta!onneksi tulin koska tyttö oli ulkona jo klo 19.10 eli alle tunnin kerkesin olla ees sairaalassa.aluksi suunnittelin kotona ollessa että jos tunnin päästä lähetään käväseen eli kuuden aikoihin,hitto sehän ois syntynyt autoon matkalla!Se niistä että lähe sairaalaan ku supistukset on säännöllisiä ja niitä tulee 5min välein :headwall: Ja synnytys meni muutenkin sutjakkaasti ja missään välissä en ollut ees kovin kipeänä enkä tietenkään kerinny saaha mitään kivunlievitystä,sekin pelotti ku aina aikasemmin on ollut jotain ja nyt ei mitään mutta hyvin se meni Panikoin vaan ku piti alkaa ponnistaan että apua apua,mitä mun pitää nyt tehä! Meinasin lähtä juokseen siitä sängyltä ku hätäännyin että miltä ihmeeltä tuntuu synnyttää ilman mitään puudutteita ja miltähän se nyt tuntuu ku vauva tulee ulos sieltä No jos mulle joskus tulee vielä vauva niin en ota silloinkaan enää puudutteita,ei ne oo näköjään auttaneet enää muutenkaan tossa ponnistusvaiheessa ja ne pienet kivut kesti aivan keveästi.Mutta tässä vähän mun tarinaa =) Niin joo nuo ponnistukset,ekalta 8min,tokalta 5min ja 3:lta 2min.Jälkimmäisessä istukan ulos saanti oli järettömän pitkä 31min,oli lähellä ettei pidä lähtä leikkaan sitä,mutta onneksi se lopulta tuli ku jääpussia pidettiin vatsan päällä niin lähti supistuun.Syyksi kätilö sanoi ku ihmettelin että miten ihmeessä se on noin tiukassa??Johtui kuulemma siitä kun mulla nuo supistukset oli niin epäsäännöllisiä ja kun vauva oli jo ulkona niin sen istukan ja kohdun ei tarvi enää tehä niin töitä,eli sitä rupes laiskottaanAlkuperäinen kirjoittaja jane85:ei sillain kovin nopeita minulla, mutta sairaalaan kun olen kirjautunut sisään niin molemmat on syntynyt kolmen tunnin sisällä..säännollisistä supistuksista synnytykseen esikoiselta kesti noin 8h ja kakkosesta noin 9h
saapa nähdä onko tämä kolmonen sitten kuinka pitkä kun tuntuu et synnytykset vaan pitenee
Varmaan huvittava näky ku ite siellä "sakset" käessä leikkelee napanuoraaAlkuperäinen kirjoittaja Vallunäiskä:mulla ekan lapsen syntymä kesti kaikenkaikkiaan 11 h ja kuopus sitten tuli maailmaan 1h50min.. Synnärillä ehdin olla 11min.. Mies myöhästyi paikalta 4min kun oli viemässä esikoista mummille joten itse leikkasin tytöltä napanuorankin