saa poistaa

• Viestiketjun aloittaja Tuulihattu
  • Ensimmäinen viesti
Mulla ei ihan noin nopea,mutta aika nopeasti tämä kolmas poikamme tuli. Eli aamulla alkoi lievät tuntemukset kotosalla,selkäsärkyä jne jota en meinannut osata yhdistää supistuksiin. Sairaalaan kuitenkin lähdimme niin,että tutkimushuoneessa olimme n. klo13 aikaan ja olin 2-3cm vasta auki. Supisteli kuitenkin säännöllisesti,otettiin käyrää ja sitten saliin. Salissa olin jo 8cm auki. Poika syntyi 15.31. :heart:

Tästä 5kk aikaa =)

ehi
Mulla ekan synnytys kesti 4h 55min ja toinen olikin sitten jo syöksysynnytys: 50 minuuttia ja tuo sisältää jälkeisvaiheenkin.

Eli aamuyöllä heräsin vessassa käymään, tulin takaisin sänkyyn ja tuli TODELLA kipeä supistus, meni hetki ja tuli toinen samanlainen. Ei epäilystäkään siitä että synnytys alkanut. Mies soitti heti ambulanssin (meillä matkaa sairaalaan 80km). Ambulanssi tuli n.10 minuutin kuluttua soitosta. Supisteli 3 min välein. Sitten vain yhtäkkiä ilmaan mitään varoituksia tunsin ponnistamisen tarpeen ja seuraavan supistuksen aikana tuli lapsivedet ja sanoin tästä ambulanssimiehelle. Hän aikoi ruveta tarkistamaan kohdunsuun tilannetta ja samalla tuli jo uusi supistus, ambulanssimies repi housujani alas samalla kun itse potkin kenkiä jalasta. Vauvan pää näkyi jo, toisella ponnistuksella poika syntyikin. Jälkeisvaihe 10min, joten 40min ekasta supistuksesta niin oli vauva sylissä :heart:

ei sillain kovin nopeita minulla, mutta sairaalaan kun olen kirjautunut sisään niin molemmat on syntynyt kolmen tunnin sisällä..säännollisistä supistuksista synnytykseen esikoiselta kesti noin 8h ja kakkosesta noin 9h
saapa nähdä onko tämä kolmonen sitten kuinka pitkä kun tuntuu et synnytykset vaan pitenee :D

Keskimmäinen syntyi 4h siitä, kun käynnistystipan laittivat käsivarteen, ponnistusvaihe oli 1min eli hyvä, kun edes kerkesin ja ÄLYSIN ponnistaa.

Kolmosen synnytys lähti aluilleen normaalisti ja 3h kesti, josta ponnistus 13min. Tyttö otti vähän rauhellisemmin tuon ulos tulon :D

Ekan synnytys kestikin sitten 13,5h, ponnistus 7min.

Meidän pikkukakkonen syntyi alle neljässä tunnissa, ja sairaalaan saapuessamme pääsimme myös suoraan saliin. Ponnistus kesti minuutin, enkä edes ehtinyt tajuta, että lapsukainen olikin jo tässä maailmassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
ei sillain kovin nopeita minulla, mutta sairaalaan kun olen kirjautunut sisään niin molemmat on syntynyt kolmen tunnin sisällä..säännollisistä supistuksista synnytykseen esikoiselta kesti noin 8h ja kakkosesta noin 9h
saapa nähdä onko tämä kolmonen sitten kuinka pitkä kun tuntuu et synnytykset vaan pitenee :D
Tuli tässä just omat synnytykset mieleen tosta sun jutusta =) Ei sulla välttämättä kolmas oo lähellekkään noin pitkä synnytys mitä aikasemmat.Nimittäin mulla meni aika samallalailla nuo ekat synnytykset tyttö(1) 7h30min poika(2) Olikohan 9h ja pikkusen päälle ja tämä kolmas kesti kaikkineen 4h7min.Lähin vaan käymään tarkistuksella sairaalassa illalla 17.30 ku supistukset oli aivan omituisia,niitä tuli silloin tällöin mutta pirun äkäsiä oli!Otin varanvuoksi kuitenkin sairaala kassin matkaan jos sattuu että joutuu synnyttämään ja jäämään sinne.no oltiin sairaalassa kirjautuneena 18.15 ja kun päästiin synnyttäjien vastaanottoon tarkastukseen ja otti käyrät vain yhen vaivasen supistuksen kone siihen piirsi,ja sitten hoitaja teki sisätutkimuksen ja olin lentää selälleen ku sano että oho,sinähän pääset synnyttämään oot jo 8cm auki!Olin että :eek: Naureskelin siinä ku tehtiin tutkimuksia että tämmösiä nämä on ollut koko ajan ehkä 1/h on tullut ja välillä isompiakin välejä.Sitten hoitaja käski vaihtaan sairaala kamppeet päälle että lähetäänpä synnytyssaliin ootteleen pikkusen syntymää.Kaikki tapahtu niin nopeasti että jo vähän säikähin ku en ees osannu oottaa että joudun jäämään sinne,minähän tulin vaan ktarkastaan tilanteen että onko niillä muutamilla supistuksilla ollut mitään vaikutusta!onneksi tulin koska tyttö oli ulkona jo klo 19.10 eli alle tunnin kerkesin olla ees sairaalassa.aluksi suunnittelin kotona ollessa että jos tunnin päästä lähetään käväseen eli kuuden aikoihin,hitto sehän ois syntynyt autoon matkalla!Se niistä että lähe sairaalaan ku supistukset on säännöllisiä ja niitä tulee 5min välein :headwall: Ja synnytys meni muutenkin sutjakkaasti ja missään välissä en ollut ees kovin kipeänä enkä tietenkään kerinny saaha mitään kivunlievitystä,sekin pelotti ku aina aikasemmin on ollut jotain ja nyt ei mitään mutta hyvin se meni :D Panikoin vaan ku piti alkaa ponnistaan että apua apua,mitä mun pitää nyt tehä! :LOL: :LOL: :D Meinasin lähtä juokseen siitä sängyltä ku hätäännyin että miltä ihmeeltä tuntuu synnyttää ilman mitään puudutteita ja miltähän se nyt tuntuu ku vauva tulee ulos sieltä :D No jos mulle joskus tulee vielä vauva niin en ota silloinkaan enää puudutteita,ei ne oo näköjään auttaneet enää muutenkaan tossa ponnistusvaiheessa ja ne pienet kivut kesti aivan keveästi.Mutta tässä vähän mun tarinaa =) Niin joo nuo ponnistukset,ekalta 8min,tokalta 5min ja 3:lta 2min.Jälkimmäisessä istukan ulos saanti oli järettömän pitkä 31min,oli lähellä ettei pidä lähtä leikkaan sitä,mutta onneksi se lopulta tuli ku jääpussia pidettiin vatsan päällä niin lähti supistuun.Syyksi kätilö sanoi ku ihmettelin että miten ihmeessä se on noin tiukassa??Johtui kuulemma siitä kun mulla nuo supistukset oli niin epäsäännöllisiä ja kun vauva oli jo ulkona niin sen istukan ja kohdun ei tarvi enää tehä niin töitä,eli sitä rupes laiskottaan :D

Mun synnytys oli nopea vaikka eka olikin, kokonaiskesto 2h55min.

Puoli yhden aikaan päivällä oli tarve päästä vessaan, suoli tyhjeni. Vaan ei helpottanut, outo olo. Laitoin sohvalle pitkäkseni. Sanoin miehellekin ett mikähän on. Tuli siinä sitten muutama supistus vartin välein, sitten 5min välein. Soitin sairaalaan puol kolme, käskivät kokeilla suihkua ja seurata viel kun oli kyseessä eka synnytys. Kolmen aikaan en enää kestänyt, halusin tietää mitä tapahtuu. Kivut ei olleet viel sietämättömät, mutt tunsin jotain tapahtuvan. Meidät kirjattiin sairaalaan klo 15.05. Kätilöt naureskeli ettei se viel synny kun on eka. Käyrää otettiin, kun tehtiin sisätutkimus, totesivat kohdun olevan auki 7-8cm, kaks kätilöä teki tarkastuksen kun eivät ekasta uskoneet. Reippaasti saliin, kävelin itse, salissa odotti jo lääkäri puudustusta varten. Pudendaalia yritettiin vaan vasemmalle meni vähän, muualla ei ollut mihin laittaa. Salissa oltiin klo 15.55, valmistelut ehdittiin just tehdä kun sain luvan ponnistaa. Tyttö syntyi klo 16.17 kolmella ponnistuksella! Ens kerralla pitäis mennä vähän aiemmin :D En mielestäni ollut viel edes kipee, kotona olisin voinut olla viel hetken....Onneks en ollut :LOL:

Täällä synnytys kesti 6h ja kyseessä esikoinen.

Mulla oli viikkoja 37+5 perjantai ilta klo:22.00 kun vaihdoin asentoa sohvalla ja tunsin yht´äkkiä kumman naksahduksen...Jokin vaisto pakotti mut nousemaan ja vessaan...siellä huomasin että hittovieköön, multahan meni vedet!!! :eek: Siinä kädet jännityksestä täristen tulin vessasta ja totesin miehelle että me lähetään nyt synnyttään!

Siinä noin klo:23.00 ollaan tayssissa ja missään vaiheessa en oo ollu kipee tms. Kummallinen tunne vaan mahassa mutta hyvin pääsen käveleen ja kaikkee. Mut otettiin käyrälle ja välillä istuksin lukemassa lehtee miehen kanssa. Miehelle sanotaan että hän voi mennä kotiin, kun näillä ensikertalaisilla kestää ja mies lähtee. Pääsen vuode paikalle ja saan nukkua jos nukuttaa...Uni ei kuitenkaan tule kun on sellanen jännä jännitys päällä ja supistelee sen verta kipeesti ettei voi nukkua, mutta ei kuitenkaan kestämättömän kovasti.

Siinä 04.00 aikaan mietin että nyt voisin ottaa jonkun buranan tms ja sanon hoitajalle. Tehdään tutkimus ja mut lähetetäänkin jo saliin ja voin soittaa miehelle,oon 4cm auki. Mies tulee aika pian ja keinuttelen pallon päällä ja odottelen että koska ne oikeet kivuliaat supparit alkaa ja kerron kätilölle mitä toivon puudutteeksi ym..

Siten alkaakin jo tuntumaan kummaa paineen tunnetta ja sanon että nyt kyllä tulee jotain ulos! Kätilö kattoo tilnateen ja oonkin jo 10cm auki ja saan alkaa ponnistaan! Ei siinä enään mitään puudutteita kerkee saamaan ja vähän jännittää ponnistaa. Vieläkään ei satu oikeestaan ollenkaan ja voisin vaikka lukee lehtee samalla jos ois tarjolla.

06.00 Syntyykin terve tyttö mitoin 3220g ja 49cm :heart:

Oli tosi helppo ja mun mielestä nopee synnytys. Jos ei ois vedet menny niin tyttö ois syntyny kotiin,kun en missään vaiheessa ollu niin kipee että oisin sairaalaan lähteny! :eek:

Säännöllisistä suppareista syntymään oli 6h7min.

Tän nuorimman neitin synnytyksen(rv 41+0) kestoksi on korttiin merkattu 52 min ja ponnistusvaiheeksi 3 min mutta tosi asiassa varmaan oli jotain vajaa 40 min ja ponnistusvaihe jotain ½ min. kokoa neidillä oli 4350g, pituutta 53cm ja pipo 34,8cm, ja pikkuneitihän syntyi iskän avustuksella kotiin ambulanssia odotellessa käytiin sitten sairaalassa lääkärin tarkistuksessa ja tultiin saman iltana kotiin

Edellinen pojan synnytys (rv 41+4) on ollu 1h45 min ja ponnistusvaihe 5 min, kokoa oli 4180g, 52cm ja 34,5cm, pikkumies halus nähdä ambulanssin ja päätti syntyä sinne? reipaat 30 km ennen sairaalaa

toinen synnytys (rv 38+6) oli 3 h 28 min ja ponnistusvaihe 1 min, josta sairaalassa 9 min ja kokoa neidillä 3350g, 50½cm ja 34cm

eka tyttären synnytys (rv 40+1) oli 3h40 min ja ponnistusvaihe 20 min, josta sairaalassa 30 min ja koko oli 3520g, 50,5cm ja 34,5cm

Ekaltakin odottelin kaikessa rauhassa että millon tulee kipeitä supistuksia että pitää lähteä sairaalaan, ja sitte rupes oleen jo niin tiuhaan että mies pakotti että käydään kattoon ja tullaan takas kotiin odotteleen, mutta oli jo täysin auki kun tarkistettiin ja eikun vauhdilla saliin ja sitten supistukset loppui ja odoteltiin vauvan pää puoliksi ulkona että seuraava tulee ja saa synnytettyä kokonaan... toiselta ja kolmannelta osasin sitten katella kellosta aikaa kun tuntu että supistaa ja lähteä sairaalaan joskaan ei yhtään liian aikaisin...

neljäs synnytys tossa 3kk sitten oli syöksysynnytys,kesti 1h45min.aamulla tuli muutama supistus kovuusluokaltaan sellaisia että tiesin et on menoa nyt.menin sitten vessaan ja pois en enää sieltä päässyt,supistukset tuli ihan yhtä mittaa ja perkule että sattui |O |O mies soitti ambulanssin ja piipaa autolla lähdettiin synnyttämään.matkalla kalvot puhkesi ja ambulanssi sai kasteen lapsivedestä :D välillä ponnistin ja välillä pidättelin ponnistuksia,kipu oli aivan helvetillinen |O |O sairaalan ulko-ovella oli kätilö vastassa jos olisi vauva syntynyt heti siinä.juoksujalkaa kärrässivät mut synnytyssaliin jossa laittoivat mut synnytyssängylle,muutama ponnistus ja poika oli maailmassa =) :heart: kokemuksena oli ihan kamala |O ei enää ikinä tuollaista synnytystä mulle kiitos,kipuun meinasi kuolla,ajattelin jo että tää elämä oli sitten tässä,mä kuolen...mut en sitten kuollukkaan.ihmeelliset voimat sitä saa kun haluaa päästä jumalattomasta kivusta eroon...!kyllä sitä synnyttää mieluummin puudutuksilla vähän pidemmän kaavan mukaan kuin syöksyllä luomusti :D
nopeasta synnytyksestä huolimatta kaikki sujui hyvin ja saatiin lupa lähteä kotiin vielä samana iltana synnytyksestä (polikliininen synnytys).

synnytysten kestot mulla olleet:

1. 9h20min
2.6h
3.4h
4. 1h45min

varoittelivat sairaalassa että jos vielä synnytän niin saattaa syntyä noin tunnissa :eek:

kesto /ponnistus/ synnärillä oloaika ennen syntymää

1. 10h 25min / 8min / 5h 40min
2.5h 45min / 10min/ 1h 20min
3. 1h 50min / 3min / 25min

Neljättä ei ole enää tulossa, enkä kyllä varmaan edes uskaltaisi harkitakkaan. Näillä vauhdeilla syntyisi varmaan kotiin:)

Kokonaiskesto 12h.
Ponnistusvaihe 5min.
Salissa 10min.
Ensimmäiseen synnytykseen lähdettiin vauhdilla. Ehdimme täpärästi saliin, vaikka meiltä on sairaalaan vain 2,5km matkaa. Kävin kyllä sairaalassa 4 tuntia aiemmin, mutta laittoivat kotiin kun olin vain 1cm auki ja niin pirteä eivätkä kivutkaan tuntuneet pahoilta. Supistuksia kyllä tuli 3min välein, mutta lääkäri uskoi, että kestää vielä 1-2vrk ennen kuin pääsee tositoimiin. Jäin kaipaamaan sitä, että oikeasti älyäisi, että nyt sitä synnytetään. Kaikki kävi niin nopeasti eikä ollut aikaisempaa kokemusta touhusta, että sitä ei ehtinyt tajuamaan eikä "nauttimaan" tapahtuneesta.

Mulla ei nyt niin hirveän nopea ollut tuo synnytys mutta kyllä se silti yllätti kun joka puolelta tuli semmosta kommenttia että esikoisen maailmaan saattaminen kestää kauan.
Eli avautuminen oli 5h ja ponnistus 2h.

mulla ekan lapsen syntymä kesti kaikenkaikkiaan 11 h ja kuopus sitten tuli maailmaan 1h50min.. Synnärillä ehdin olla 11min.. Mies myöhästyi paikalta 4min kun oli viemässä esikoista mummille joten itse leikkasin tytöltä napanuorankin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vallunäiskä:
mulla ekan lapsen syntymä kesti kaikenkaikkiaan 11 h ja kuopus sitten tuli maailmaan 1h50min.. Synnärillä ehdin olla 11min.. Mies myöhästyi paikalta 4min kun oli viemässä esikoista mummille joten itse leikkasin tytöltä napanuorankin :)
:D Varmaan huvittava näky ku ite siellä "sakset" käessä leikkelee napanuoraa :LOL: :D

meillä kaikki kolme ovat tulleet maailmaan vauhdikkaasti

1. rv38+5 7h
2. rv41+1 1,5h
3. rv41+1 40min

kaksi ekaa alkoivat veden menolla, viimeinen tooosi kipeällä supistuksella. mistään synnytyksestä ei ollut merkkejä etukäteen, ei siis säännöllisiä supistuksia tms. kaikista olen selvinnyt ilman tikkejä ja topunut nopeasti kuntoon.

Eka synnytys kesti 7h, joista sairaalassa 4h, ja ponnistusvaihe 29min.

Toka synnytys kesti 1h56min josta sairaalassa 30min ja ponnistusvaihe 5min. (Kokonaisaika ekasta supistuksesta.)

Kolmas synnytys kesti 73min josta sairaalassa 5min samalla ponnistaen. (Kokonaisaika ekasta supistuksesta.) Hyvä että mies ehti autolta tähän vikaan mukaan :) Housut sain kätilön avulla riisutuksi, takki päällä ponnistin konttausasennossa synnytyssängyllä. Ekan synnytyksen episiotomiaa lukuunottamatta synnytykset ovat sujuneet vaurioitta, ja kotiinlähtökunnossa olen ollut lähes saman tien suihkussakäynnin jälkeen.

Autossa olen aina mennyt sairaalaan (10km) konttausasennossa takapenkillä. Helpompi ottaa supistukset vastaan niin. Ja tummennetut takalasit auttavat tunnelman luomisessa ;)

Neljäs jos tulisi, pitäisi varmaan mennä laskettuna päivänä sairaalan aulaan telttailemaan, niin ei tulisi niin julmettu kiire... :kieh:

Yhteistyössä