Saa nähdä tuleeko lakko!

Lakkoon valmis
Olen lakkoon valmis, jos korotukset ovat tosiaan vain nimelliset, niinkuin on annettu ymmärtää...
Sitä rahaa on tultava NYT!! Siitä on YLI 10v. kun tehyläiset on lakkoileet, ja mitään kunnon korotusta tässä 10v. sisään ei ole saatu!
Mun miehellä on samanpituinen koulutus ja sen palkka 3000e/kuussa. Mulla (yhden kok.lisän jälkeen!) pikkasen päälle 2000e.

tehyläinen
Alkuperäinen kirjoittaja kade*:
Alkuperäinen kirjoittaja tehyläinen:
eipä ole ollut 2200? NETTOPALKASTA VALITTAMISTA ja aion olla lakon aikana työssä :)
Missä tuollaisen palkan saa?
Vai teetkö oman työsi lisäksi keikkaa kaiken vapaa-ajan, vai pelkää yövuoroa?
Hesassa sairaalassa ja 3 vuoroa teen.. tuossa ei ole vuorolisiä, mutta 2:t kokemuslisät on.

Pitäiskö minunkin mennä lakoon. mistä sitten saataisiin ruuanjakaja kouluun ja se joka siivoaisi koulun. tulis aika ikävää ku pitäis likaisessa luokasa dyödä ja ruoka jäis laatikkoon eikä kukaan myöskään tiskaisi :whistle: lapsiparat.

MÄÄ TAHDON LISÄÄ PALKKAA, PAREMMAT TYÖEHDOT JA KAHVITAUOT

en osaa laskea
eipä ole ollut 2200? NETTOPALKASTA VALITTAMISTA ja aion olla lakon aikana työssä :)
Hesassa sairaalassa ja 3 vuoroa teen.. tuossa ei ole vuorolisiä, mutta 2:t kokemuslisät on.
Itse olen HUS:lla, peruspalkka 1960e + yksi kokemuslisä vajaa 100e.
Niin miten sä voi netota yli 2000e??
Lääkäri?

tehyläinen
Alkuperäinen kirjoittaja en osaa laskea:
Itse olen HUS:lla, peruspalkka 1960e + yksi kokemuslisä vajaa 100e.
Niin miten sä voi netota yli 2000e??
Lääkäri?
osastonhoitaja

ei ihan verrannollista
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Pitäiskö minunkin mennä lakoon. mistä sitten saataisiin ruuanjakaja kouluun ja se joka siivoaisi koulun. tulis aika ikävää ku pitäis likaisessa luokasa dyödä ja ruoka jäis laatikkoon eikä kukaan myöskään tiskaisi :whistle: lapsiparat.

Mitenkään en halua mollata ammattiasi, mutta nyt haetaan hyvin koulutetulle henkilökunnalle, työn vastuullisuuden ja vaativuuden mukaista palkka. Tällä hetkellä se ei sitä ole!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan verrannollista:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

Mitenkään en halua mollata ammattiasi, mutta nyt haetaan hyvin koulutetulle henkilökunnalle, työn vastuullisuuden ja vaativuuden mukaista palkka. Tällä hetkellä se ei sitä ole!
en allkirjoita väitettäsi. moni ENEMMÄN KOULUTETTUKIN, saa vähemmän palkkakin sairaanhoitaja. HEILLÄ ON HYVÄ PALKKA, koulutukseen nähden

Fleur de la Cour
Hernetäti hei.. nyt ollaan menossa liiton toimesta lakkoon palkkaneuvottelujen etenemättömyyden vuoksi eikä kukaan yksittäinen ihminen tässä nyt lakolla uhkaile. Meidän lakko ei ole herkkua edes lakkoilijoille itselle, mutta se on nyt tai ei koskaan. Nöyristelyn on loputtava kun tästä ammatista ei muutenkaan pääse edes eläkkeelle vaan tästä ammatista mennään tätä tahtia suoraan hautaan. Sun kommentit on jotenkin niin uskomattoman typeriä aina.

...
Ja miksei esim. paperimiesten työtaistelun aikaan kaikki hyökänneet käsi kopolla vaatimaan rahaa itselleen, vaan nyt kun on hoitajat kyseessä niin ollaan niin katkeria että!
Mutta ei välitetä me noista kateellisista, mennään lakkoon jos pakko on, mutta lisää liksaa pitää saada!

mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja miksei esim. paperimiesten työtaistelun aikaan kaikki hyökänneet käsi kopolla vaatimaan rahaa itselleen, vaan nyt kun on hoitajat kyseessä niin ollaan niin katkeria että!
Mutta ei välitetä me noista kateellisista, mennään lakkoon jos pakko on, mutta lisää liksaa pitää saada!
Silloin kun se lakko oli oli täällä ainakin moni vaatimassa itselleen lisää liksaa ja paperialan ihmiset (tai ne kenen puoliso on alalla) puolustivat henkeen ja vereen sitä palkanlisää.

MUN mielestä jos sairaanhoitajan palkka on bruttona noin 2000 e ja siihen nyt tulee 10% korotus (näin olen televisiosta ymmärtänyt) niin se on HYVÄ. Itse en muista että olisin koskaan saanut niin isoa korotusta pikemminkin 1-3%

(vierailija)
Ilmanmuuta lisää palkkaa hoitajille. Mielettömän raskas, vastuullnen ja aliarvostettu ammattiryhmä.
Miksi täällä muut nostaa äläkän asiasta, js toisille (ihan oikeutetusti) ollaan vaatimassa korotuksia, eihän se suoraan muilta pois ole kuitenkaan.
Kateus on kamalaa!!!

(en ole itse hoitoalalla!)

Yhteistyössä