Saa kysyä, avoimessa suhteessa oleva polyamoristi vastaa :)

[QUOTE="vieras";27784798]Peitteletkö sitä? Ovatko tapailemasi miehet tavanneet toisensa?[/QUOTE]

Ei mun tarvitse sitä peitellä. Mä olen tällainen ja jos ei kelpaa niin tilanteesta voi poistua.
Eivät ole, liikkuvat niin eri porukoissa.
 
säpäle harmaana
Mitä sinulle siis tarkoittaa rakastaminen, rakastuneena oleminen, kumppanuus, sitoutuminen, suhde jne? Onko se lähinnä seksiä ja ystävyyttä, vai onko se esimerkiksi myös yhteisen elämän ja tulevaisuuden suunnittelua? Minä en jotenkin osaa ajatella tavallista parisuhdettakaan sellaisena, ettei siinä ole tarkoitus edetä mihinkään (yhdessä asuminen jne). Tuossa sinun kuviossasi on siis mielestäni outoa se, että kuvio ei kuulu lapsille mitenkään, mutta silti olet sitoutunut suhteisiin heidän tietämättään.
 
Sopii, minun mielestäni. Mutta kuten sanoin, oli myös näkemyseroja monista muistakin asioista jotka tulivat tielle.
Minäkin koen, että sopisi. Kolme+ alusta asti sitoutunutta ja syvästi lasta rakastavaa vanhempaa on ihan loogisestikin ajatellen lähtökohtaisesti lapsen kannalta parempi kuin kaksi tai yksi.

Ydinperheessä tai yksin lapsen valinneena tuon voi toki kompensoida, mutta miksi ihmeessä tilanne jossa moista kompensaatiota ei tarvita olisi lapselle/lapsille huonompi?
 
säpäle harmaana
Minäkin koen, että sopisi. Kolme+ alusta asti sitoutunutta ja syvästi lasta rakastavaa vanhempaa on ihan loogisestikin ajatellen lähtökohtaisesti lapsen kannalta parempi kuin kaksi tai yksi.

Ydinperheessä tai yksin lapsen valinneena tuon voi toki kompensoida, mutta miksi ihmeessä tilanne jossa moista kompensaatiota ei tarvita olisi lapselle/lapsille huonompi?
En nyt ihan allekirjoittaisi tätä. Yhtä lailla voisi väittää, että uusperheet ovat lapsen kannalta parempi ratkaisu, kuin perinteinen ydinperhe.
 
[QUOTE="vieras";27785099]Oletko miettinyt jos alkaisit mummeliisan kanssa lesbosuhteeseen?[/QUOTE]

Öhh?
Arvostan Freiyaa ja pidän fiksuna tyttönä mutta miksi ajattelet että se tekisi meistä jotenkin toisiamme amorisesti haluavia?

Tämä samantyyppinen perusoletus kuin se, että jokainen homoseksuaali mies muka haluaisi jokaista miestä?

Miksi samanlaisia oletuksia ei tehdä heteroista?
Miten hetero voi kulkea missään julkisessa paikassa, koska automaattisesti kiihottuu jokaisesta vastaantulevasta vastakkaisen sukupuolen edustajasta eikä luultavasti pysty mitenkään hillitsemään itseään?

:D
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27785142:
En nyt ihan allekirjoittaisi tätä. Yhtä lailla voisi väittää, että uusperheet ovat lapsen kannalta parempi ratkaisu, kuin perinteinen ydinperhe.
Joskus on.
Joskus ei.
Riippuu ihan siitä kustakin nimenomaisesta perheestä.

Jos kuitenkin lähdetään siitä, että lapselle on parempi olla kaksi tasapainoista, läsnäolevaa, rakastavaa, turvallista aikuista kuin vain yksi, niin miten kolme tasapainoista, läsnäolevaa, rakastavaa, turvallista aikuista olisi huonompi kuin kaksi?

:)
 
"vieras"
Öhh?
Arvostan Freiyaa ja pidän fiksuna tyttönä mutta miksi ajattelet että se tekisi meistä jotenkin toisiamme amorisesti haluavia?

Tämä samantyyppinen perusoletus kuin se, että jokainen homoseksuaali mies muka haluaisi jokaista miestä?

Miksi samanlaisia oletuksia ei tehdä heteroista?
Miten hetero voi kulkea missään julkisessa paikassa, koska automaattisesti kiihottuu jokaisesta vastaantulevasta vastakkaisen sukupuolen edustajasta eikä luultavasti pysty mitenkään hillitsemään itseään?

:D
En minä sinulta kysynyt. Kunhan vaan kysyin, eikö olisi saanut?
 
säpäle harmaana
Joskus on.
Joskus ei.
Riippuu ihan siitä kustakin nimenomaisesta perheestä.

Jos kuitenkin lähdetään siitä, että lapselle on parempi olla kaksi tasapainoista, läsnäolevaa, rakastavaa, turvallista aikuista kuin vain yksi, niin miten kolme tasapainoista, läsnäolevaa, rakastavaa, turvallista aikuista olisi huonompi kuin kaksi?

:)
En sanonutkaan, että olisi huonompi, vaan tarkoitin, ettei ole välttämättä parempi.
 

Yhteistyössä