Saa kysyä, avoimessa suhteessa oleva polyamoristi vastaa :)

Eli suomeksi sanottuna sä oot eroamassa miehestäsi, mutta ilmeisesti olosuhteisen pakosta asutte vielä saman katon alla. Sulla on kaks miestä, jota toista deittaat ja toisen kanssa harrastat pelkkää seksiä. Ei tuo mitään polyamoriaa eikä avointa suhdetta ole. Tuo on vaan sitä, ettet sä ole löytänyt ketään jota oikeasti rakastaisit. Siihen saakka deittaat ja sekstaat näköjään vähän jokaisen kanssa.
Voi sen noinkin ajatella, jos niin haluat. Tosi asiassa tämä on sellainen aihe josta on hankala kirjoittaa ja mun on hankala tehdä tätä selväksi, olisi paljon helpompaa selittää asiat kasvotusten.
Mutta aloituksen tarkoitus oli provosoida (mun lempparit kun eivät ole täällä sitä tekemässä :D ) ja kertoa että olen täällä taas :D
Ja tosiaan, miehestäni olen eroamassa ja seurustelen yhden kanssa ja toista miestä rakastan myös, mutta seksiähän meillä ei tämän miehen kanssa ole :D
 
"vieras"
Mitä sun mies (tuleva ex-) on tosta mieltä? Tapailetko uutta miestä teidän kotona vai missä? En mä kyllä tosta mitään polyamoriaa löydä jos sun miehet ei oo suhteessa toisiinsa ja sullakin vaan yks mies..?
 
säpäle harmaana
Kyllä mä itse tiedän mitä olen. Olen myös ollut suhteessa jossa olin äärimmäisen ihastunut pariskuntaan, siis sekä mieheen että naiseen ja he minuun. On tietysti sääli ettei tällä hetkellä ole mitään vastaanvanlaista menossa.
Miksi se on sääli? Onko se jotenkin itseisarvoista olla useamman kumppanin kanssa kerrallaan?

Tietääkö eksäsi tästä aiemmasta suhteesta pariskuntaan?
 
[QUOTE="vieras";27784513]Miksi eroat miehestäsi?
Mitkä on painavimmat syyt?[/QUOTE]

Mulla oli tuossa joku aika sitten todella vaikeaa enkä saanut mieheltäni tukea, mun tunteet siinä sitten vähän niinkuin kuoli. Hän on mulle todella tärkeä mutta tulemme paremmin toimeen vain kavereina.
 
[QUOTE="vieras";27784531]HUHUU ap. Vastaisitko?[/QUOTE]

Odotas nyt, mä menin ihan sekaisin jo näistä kaikista viesteistä.
Tiedän kyllä mitä polyamoria on, mutta en missään kohtaan väittänyt että se täysin kuvastaisi tilannettani. Muutakuin sen suhteen että olen itse rakastunut useampaan.
 
"..."
No tilanne on sinällään jännä, että kenenkään vanhemmat eikä sukulaiset tiedä tästä. Ainoastaan tämän tärkeimmän miehen vanhemmat tietävät edes olemassa olostani ja siitä että seurustelen heidän poikansa kanssa. Muuten asiat ovat mun ja muiden "säätöjeni" välisiä.
No eikä ihme.. En minäkään kehtaisi sanoa vanhemmilleni tai sukulaisilleni, että "joo me seurustellaan Matin kans, mutta Matti panee myös muita naisia..."
 
[QUOTE="vieras";27784552]Mitä sun mies (tuleva ex-) on tosta mieltä? Tapailetko uutta miestä teidän kotona vai missä? En mä kyllä tosta mitään polyamoriaa löydä jos sun miehet ei oo suhteessa toisiinsa ja sullakin vaan yks mies..?[/QUOTE]

No mä yritän rakentaa suhteitani ja edetä niissä myös muiden ehdoilla. Mielummin joustan muiden tarpeiden mukaan kuin menettäisin ketään näistä mulle tärkeistä ihmisistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27784582:
Minkä verran luulet, että huono itsetuntosi on vaikuttanut suhteisiisi? Entä minkä verran luulet nykyisen tilanteen vaikuttaneen itsetuntoosi, onko se vaikuttanut siihen negatiivisesti vai positiivisesti?
Varmasti vaikuttaa paljonkin, mutta luulen että nykytilanne on vaikuttanut positiivisesti koska nyt ympärilläni on ihmisiä jotka välittävät musta juuri sellaisena kuin olen eikä mun tarvitse esittää muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27784604:
Miksi se on sääli? Onko se jotenkin itseisarvoista olla useamman kumppanin kanssa kerrallaan?

Tietääkö eksäsi tästä aiemmasta suhteesta pariskuntaan?
Se on sääli koska pidin molemmista tosissani ja olimme kaikki tasa-arvoisia siinä suhteessa. Siitä en ole ihan varma olenko eksälleni siitä maininnut.
 
[QUOTE="...";27784630]No eikä ihme.. En minäkään kehtaisi sanoa vanhemmilleni tai sukulaisilleni, että "joo me seurustellaan Matin kans, mutta Matti panee myös muita naisia..."[/QUOTE]

Kyllä mä vaan kehtaisin. Mutta koen asian niin ettei mun tarvitse asiaa kuulutella vielä tässä vaiheessa. Siitä en niin välitä kehtaavatko "he" kertoa, se on heidän päätöksensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27784782:
Eli olet polyamoristi, mutta et ole eksällesi tätä koskaan kertonut?
Kerroin jo suhteen alkuvaiheilla ja hän totesi että naisten kanssa saan säätää, mutta peruikin puheensa kun löysin tytön josta välitin. No pistin sen jutun jäihin ja yritin olla "normaali"miehen takia. No viitisen vuotta jaksoinkin sitä.
 

Yhteistyössä