rypsi allergiaaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
asiani koskee allergiaa. meillä pieni neiti allerginen todella monelle ruoka-aineelle.mutta mutta.. maito mitä hän juo sisältää rypsiä (äidinmaidonkorvike neocate). mutta kun oon kokeillut antaa ruuan kanssa rypsiöljyä niin tästä on tullut hänelle iho oireita. voiko tää olla mahdollista?? vai onko kaupan äljyissä aina jotain lisäaineita kun oon lukenu kyljestä niin kyllä siinä pelkkä rypsi lukee. onko mitään mitä voi käyttää rasvan sijaisena esim ruuanlaitossa jos tuostakin tulee oireita???

sitten vaan testaamaan kaupan öljyhyllyn antia. meillä parhaiten sopi rapsi sitten tuolla on kaapissa ainakin auringonkukka, oliivi, seesami, saksanpähkinä, saflori, kookos öljyä.

Allergiat ovat tosi mystisiä. Voi olla, että on jäämiä tai sitten valmistusprosessi korvikkeessa muuttaa asian.

Kolmas selitys minkä olen kuullut on se, että rypsiöljyn valmistusprosessissa tai pullotuksessa "tavalliseen" öljyyn sekoittuu yleensä myös kylmäpuristettua. En muista enää miksi tai miten, mutta jollain allergiafoorumilla tästä keskusteltiin joskus.

Tästä aiheesta on tehty ihan väitöskirja viime vuonna. Ei siitä kyllä suoranaista apua teille taida olla mutta laitan linkin silti.

http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=8130829