ryömiikö muiden 6kk jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisukasmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sisukasmami

Aktiivinen jäsen
17.01.2007
6 917
0
36
tai osaako istua tuetta? meillä ei vielä, neiti täyttää 7.12 7kk mutta ei vielä istu eikä ryömi,eikä edes yritäkkään lähtee liikkeelle, viihtyy hyvin paikoillaan :D
ei oo pullukka vauva ;)
esikoinen ryömi meillä 5kk iästä lähtien ja 6kk konttas +nousi pystyyn, nyt saan nauttia tästä viimmeisestä vauvasta kauan :heart:

saman ikänen tyttö on mullakin ei istu tuetta,ei ryömi,kääntyy selältä vatsalleen mutta ei toistepäin.
ei minunkaan vauva kovin pullukka ole.

meillä poika alkoi konttaa samana päivänä kun täytti 6kk ja istu tuetta ennen sitä, ryöminyt ei koskaan.

mun ystävän vauva on pari viikkoa vanhempi kun omani kävelee jo tukia pitkin.

mä olen sun kanssa samaa mieltä tyttö on mun viimeinen haluan pitää tytön vauvana niinpitkään kun voi.

Meillä pullukka vauva 7kk, joka vasta on ruennut kunnolla pyörimään. Istuu tuettuna. Varmaan kestää vielä tovin ennen kuin lähtee ryömimään tai konttaamaan.

lisään vielä, että kyllä meilläkin kääntyilee vatsalta selälle ja toistepäin, mutta yleensä rupee ahistaan vattalla ja sit tulee huuto,että äitiiii tuuppas kääntämään minut :D
meillä isoveli ja isosisko kääntää vauvaa myös, kova apu heistäkin =)

mä kyllä haluaisi että tuo typy oppis kääntyyn toistekin päin, kun ei oikein viihdy mahallaan varsinkin öisin kiva herätä kääntää kun typy haluaa selälleen.
meillä on pituutta 71cm ja 9kg oli 6kk neuvolassa nyt taitaa olla sen 10kg.
ei tuo minun silmään pullukalta näytä vaikka muut on erimieltä :D

Meillä tyttö oppi just 8kk päivänä ryömimään. Sitä ennen saattoi kieriä paikasta toiseen. Nyt 8,5kk ei istu kunnolla vieläkään. Syötän sitterissä ja marketin kärryissäkin istuu vain hetken aikaa ennenkuin alkaa valumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Must on hullu ajatus, että vauvasta ei voisi nauttia, vaikka se kehittyisi nopeasti, oppisi siis vaikka ryömimään.

niin minustakin. minä kyllä nautin vauvastani ehkäpä jopa enemmän kun oppi 5 kuisena ryömimään ja 6 kuisena konttaamaan kun pääsi itse joka paikkaan eikä tarvinnut viihdyttää niin paljon!

Must on hullu ajatus, että vauvasta ei voisi nauttia, vaikka se kehittyisi nopeasti, oppisi siis vaikka ryömimään.

no,kuka niin on väittänyt :o ?
kyse oli sylivauva ajasta,kun vauva oppi liikkuun niin vähemmän enään sylissä viihtyy

Kääntyi 3kk ja on sen jälkeen ollut selällään vaan nukkuessaan.

Harjotteli sitten sitä epämääräistä pyörimistä ja veivaamista, päämäärätietoinen ryömiminen alkoi 5kk.

Nyt 6,5 kk ottaa välillä konttausasennon, mutta pääsee niin pirun kovaa vauhtia ryömien, ettei konttaamista oikein hiffaa.

Lisäksi nousee tukea vasten polvilleen istumaan/seisomaan tukea vasten ja välillä ihan seisomaankin, jos saa tarpeeksi tukea (esim. pinniksessä ).

*muoks* korjasin virheet ja lisään, että istuu ilman tukea jos laittaa istumaan, muttei vielä osaa itse nousta istumaan.

Liikkuu kierimällä, pyörimällä napansa ympäri ja peruuttamalla. Ja menee kävelytuolilla ja lujaa :) Eteenpäin ei vielä ryömimällä pääse mut konttausasentoa kovasti jo harjottelee. Terhakas tyttö ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Liikkuu kierimällä, pyörimällä napansa ympäri ja peruuttamalla. Ja menee kävelytuolilla ja lujaa :) Eteenpäin ei vielä ryömimällä pääse mut konttausasentoa kovasti jo harjottelee. Terhakas tyttö ;)

meillä on kans kävelytuoli käytössä menee takaperin ympyrää ja katselee isoa maailmaa (olohuonetta).
juu navan ympäri pyöritään lattialla.

7kk
istuu hyvin mut ei ite pääse istuma-asentoon.
pyörii navan ympäri sujuvasti (silloin harvoin kun hetken viihtyy mahallaan)
selällään möyrii, aamulla on sängyssä toisin päin kun illalla laitoin
ei ryömi, konttaa, käänny. taisi olla vahinkoja kun 2-5kk muutaman kerran kääntyi vatsalta selälleen. toisin päin ei vielä koskaan.

Aluksi vaikutti nopeasti oppivalta mutta tässä sitä ollaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja hulina:

kyse oli sylivauva ajasta,kun vauva oppi liikkuun niin vähemmän enään sylissä viihtyy

Lainauksia sinulta ja ap:lta:

"nyt saan nauttia tästä viimmeisestä vauvasta kauan"

"haluan pitää tytön vauvana niinpitkään kun voi"

Ihan niin kuin vauvoja tehtäisiin tyydyttämään äitien mielihaluja... no, onneks nää teidän nämä vauvat on sen verran fiksuja, että ymmärtävät tehdä niin kuin ÄITI haluaa. Ihan yhtä älytön ajatus tuokin.

Alkuperäinen kirjoittaja hulina:

Lainauksia sinulta ja ap:lta:

"nyt saan nauttia tästä viimmeisestä vauvasta kauan"

"haluan pitää tytön vauvana niinpitkään kun voi"

Ihan niin kuin vauvoja tehtäisiin tyydyttämään äitien mielihaluja... no, onneks nää teidän nämä vauvat on sen verran fiksuja, että ymmärtävät tehdä niin kuin ÄITI haluaa. Ihan yhtä älytön ajatus tuokin.

joo ja sä haluat haastaa riitaa.........

mitä pahaa siinä on jos haluaa pitää vauvana vähän pitempään,tekeekö se minusta itsekkään äidin?
enhän minä sitä voi päättää koska lapsi lähtee liikkuun :O lähtee sitten kun lähtee...........sä olet ilkeä ymmärät tahalasi vääriin mitä on kirjoitettu.

Meillä kohta 8 kk tyttö - ei ryömi, eikä istu tuetta. Pyörii akselinsa ympäri kyllä, ja kääntyy selältä vatsalleen. Meillä tosin oli paha hapenpuute synnytyksen yhteydessä, joten ei olla kauheesti kiirehditty asioita. Isosisko kääntyi 2-kuisena, ryömi 4,5-kuisena... ikävä vertailukohde siis. Tää vauva vaan selvästi on muutenkin rauhallisempaa sorttia.

Yhteistyössä