Ryanair -halvat matkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko ne matkat tosiaan niin halpoja kuin mainostetaan ja onko jollain kokemusta kyseisestä firmasta? Tosi kalliita näkyvät matkat nyt olevan, halpoja matkatoimistoja ei vaan löydy :(

Juu kyllä, kannattaa toin kysyä että hintaan sisältyy lentokenttäverot ja jos pidempää matkaa teet niin omat juomat ja ruoat mukaan, taitaa maksaa jo vessan käyttökin muutaman euron koneessa.

jos sulla on käsimatkatavara ja ei vaihtoja niin ok mut aika usein olen yksin kävellyt jatkolennollle kun muut jääneet kentälle myöhästneen lennon takia. heillä kun ei ole jtakoyhteyksiä tai siis jos eka kone on myöhässä ei kukaan ota vastuuta siitä et kerkiät seuraavalle lennolle. ja chekinnissä pitää olla 45min ennen lähtöä eli sekin kannattaa tehdä netissä jolloin varmistat pääsysi lennolle.

itse suosin taas varmoja yhtiöitä. liian monta kamalaa kokemusta halpayhtiöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu kyllä, kannattaa toin kysyä että hintaan sisältyy lentokenttäverot ja jos pidempää matkaa teet niin omat juomat ja ruoat mukaan, taitaa maksaa jo vessan käyttökin muutaman euron koneessa.

Ei maksa vessa ja kun lippu maksetaan samalla kun tilataan näkee siitä lopiuulisen hinnan. Just katoin että Bergamoon(Milanoon) pääsee 60e menopaluu Finnairilla sama hinta 250e

Viime kesänä lennimme kys.lentoyhtiöllä Tampereelta Saksaan. Oli kyllä meidän perheelle viimeinen kerta tällä lentoyhtiöllä. Kaikesta piti erikseen maksaa, matkatavaroita piti itse raahata hihnalta toiselle. Kapeat istuimet.....halpa ei ole laadukasta!

Itse olemme lentäneet Ryanilla Saksaan (Hahn) ja Riikaan ja uusi Saksan matka on tiedossa huhtikuussa samalla yhtiöllä. Ei niin mitään valittamista yhtiön suhteen. Halpa hinta korvaa aika paljon, sillä kyseessähän on vain tapa päästä pisteestä A pisteeseen B, enkä ainakaan itse ole menossa koneeseen syömään ja viettämään laatuaikaa. Se hoidetaan perillä ja siihen jää perillä enempi rahaa, kun ei tarvitse sitä siirtymämatkaan kuluttaa.
Meidän kaikki matkat Ryynäsellä ovat maksaneet kaikkine kuluineen alle 100 euroa kahdelta meno paluu, tämän tulevan ollessa halvin 68 e. Hintoihin tietenkin vaikuttaa varausajankohta eli mitä pidempi aika sitä halvempi ja mitä arkisemmat päivät sitä halvempi.
Matkatavaroissa kyllä niin kamalasti ollut raahaamista. Tampereella hihnalle ja Saksassa pois. Ne laukut oli nopeemmin siellä terminaalissa kuin me matkustajat... Saksasta palatessa sama juttu. Laukku hihnalle ja Treella ulos. Ei siinä nyt niin kamalasti ole hihnalta toiselle siirtämistä kuin joku mainitsi. Pitempi matka se oli omasta autosta vetää se laukku terminaalille ja sen pätkän kuljetusta ei taida hoitaa mikään lentoyhtiö.
Ainoa asia mikä minua Ryynäsessä hieman häiritsee, on se koneeseen tunkemisen ryysis, mutta sehän ei ole Ryynäsen vika vaan meidän joilla sinne on niin kamala kiire.

Pidän sitä hintalaatusuhteeltaan oikein hyvänä, kokonaishintoihin tulee kyllä monta aluksi piilossa olevaa maksua, mutta siltikin on vielä ollut edullisempaa lentää sillä, kuin muilla yhtiöillä. Minä en kaipaa ruokia lyhyillä lennoilla. Vain Pirkkalassa on ollut pieni ankea terminaali ja itse pitää tosiaan nostaa laukkuaan 10 metriä hihnalle, en pidä sitäkään ylivoimaisena. Aikatauluissa se pysyy pienin kikoin mainioisti. Aikatauluissa on osa ikäviä, osa mainioita.

Kokonaishinta näkyy varausta tehdessä ja sen varaustoiminnon voi katkaista, jos ei halua matkaa ostaa. Ryanair taitaa olla yksi maailman eniten käytetyistä ja eniten kasvava lentoyhtiö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokonaishinta näkyy varausta tehdessä ja sen varaustoiminnon voi katkaista, jos ei halua matkaa ostaa. Ryanair taitaa olla yksi maailman eniten käytetyistä ja eniten kasvava lentoyhtiö.
Ja konekanta on uusinta. Niistä alkuvuosista on kyllä tullut paljon maksuja, joita ei ensin ollut, mutta kuten sanottu, siltikin vielä on hinta jäänyt edullisimmaksi. Minulla vaikuttaa myös se, että Pirkkalaan on lyhyempi matka kuin Vantaalle.

Yhteistyössä