jos pyytää tiettyä lahjaa, onko siinä rajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkupussi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkupussi

Vieras
kun sukulaisperheellä on tapana luetella toivelahjoja ja ne ei ole mitään halpoja vaan kalliita merkkivaatteita ja astioita. leluiksikaan ei käy kuin legot. minun mielestä jos pyytää lahjaa, ei tarvitsisi olla niin kalliita toiveet kaikki.=(

[QUOTE="vieras";25223206]Ei kai kaikki legot kalliita ole. Saatteko heiltä arvokkaita lahjoja? Voisit ehdottaa, että lahjojen arvo saa olla max XX euroa.[/QUOTE]
juu he ostavat tosi arvokkaita lahjoja meille. joka joulu on vain itsellä syyllinen olo, kun avaa heidän lahjat, kun ei itse pysty samaan.

Mä pyrin antamaan aina niin ympäripyöreitä lahjatoiveita että lahjan antajalla on sitten varaa valita minkä verran haluaa investoida. Esim. sanon että pojalle voisi tuoda jotain tekniikkalegoja. Paketteja löytyy ~10 euron hintaluokasta ylöspäin. Joskus saatan esim. kummeille antaa jonkun täsmävinkin mutta sekin suhteuttaen siihen minkähintaisia lahjoja he yleensä antavat ja niin että se ei ole mikään pakollinen tai ainoa vaihtoehto.

Halvin lego juttu maksaa n. 2 € ja legot ovat kestäviä ja niitä ei voi lasten mielestä olla koskaan liikaa.

Itse käyn ostamassa aina lego-lahjat silloin kun lelukauppa myy niitä puoleen hintaan kerran vuodessa. Lahja näyttää paljon arvokkaammalta kuin mitä olen siitä maksanut =)

• Tykkää
Reactions: rockyroad
juu he ostavat tosi arvokkaita lahjoja meille. joka joulu on vain itsellä syyllinen olo, kun avaa heidän lahjat, kun ei itse pysty samaan.

Älä murehdi. Heillä on varmaan eri rahatilanne tai sitten tykkäävät antaa lahjoja. Tuskin kukaan loukkaantuu.

Jos toiveissa on vain "laadukkaita" tai "kalliita" lahjoja, niin kannattaa ostaa jotain pientä niistä. Eli siis Legoja saa pikkupaketteja, esim. ukkeleita on kiva aina saada lisää. Tai sitten voisi ostaa jo aleaikaan, jos oikein haluaa panostaa. Tai vaikka kalliin merkin sukat, pipot tai jotain muuta pienempää.

Meillä kaikki sukulaiset kysyy aina lahjatoiveita ja kerron niitä sen mukaan, mitä tiedän kullakin olevan varaa. Isovanhemmat yleensä ostaa vähän arvokkaampia jne. Ei tulis mieleenkään pyytää vähävaraiselta siskolta kalliita lahjoja, vaikka onkin esikoisen kummi. Ajatus on tärkein. Ite saatan kyllä ostaa siskon lapsille kalliimmat lahjat, kun kerran pystyn.

Ap, on tietenkin typerää pyytää vain tarkkaan määriteltyjä hirmukalliita lahjoja (kaikki toiveet 50 e->). Mutta sittenkin luulisin, että voi ostaa kenenkään suuttumatta ihan mitä tahansa muutakin. Mutta jos pyytää Legoja ja jonkin tietyn merkin vaatteita, niin sittenhän siinä on vielä monen hintaista tavaraa kuitenkin haarukassa. Ja ainahan lahjaksi voi antaa mitä haluaa antaa.

Yhteistyössä