RV39+1 ja tosi voimakkaat sikiön liikkeet?miksiköhän?

• Viestiketjun aloittaja 39+1
  • Ensimmäinen viesti
39+1
niin olen ihmetellyt kun viime päivinä sikiön liikkeet sattuu, tuntuu voimakkaimmilta ja selkeämmiltä ja lisäksi se liikkuu ihan tajuttoman paljon, jopa lähemmäs 80 liikettä per tunti. aiemmin sikiö on ollut rauhallinen tai en ole tuntenut kuin jotain pientä möyrintää. mistähän johtuu?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:
Jos se alkaapi olee synnytys lahella ja tilanahtaus :D
En oikeesti tiia, mut kaytin maailaisjarkea :D
niin no toki sillä on varmaan jo ahdastakin :D . mutta lähinnä sitä että ei kai tuo voi olla merkki esim. liian vähäisestä lapsivedestä ?

viiden muksun mamma
Mulla tuli ekaksi mieleen, että sehän on ihan hyvä merkki jos vauva liikkuu hyvin. Mulla on tahtonut olla joka raskaudessa, että lopussa tilanahtaus tekee sen, ettei vauva liiku paljon. Pikkaisen vain "ojentelee" ja silloin sitä on ollut aina tukka pystyssä päivä tolkulla, kun ei tahdo rekisteröidä liikkeitä. Saa monta kertaa käydä osastolla näytillä ja "käyrillä" että saa mielenrauhan loppuodotukseen.

huoli täälläkin
on tämä...mulla ei enää paljoo liiku ja tuntuu kevyiltä nekin liikahdukset, joten tää on hermoja raastavaa tämä loppu, että onko kaikki hyvin! viestin aloittajalle vain voimia ja uskoa siihen että kaikki on hyvin!!

ite oon huolissani kun ei enää "joraa" niin kovaa..vaikka kai se normia on..

Mun poju just tuolla 39+ alko sellasen kauhean rymyytyksen ja tosi kovaa punkesi jne. Aattelin että hän oli jo kärsimätön tilanpuutteeseen jne kun ei sopinut liikkumaan tarpeeksi. Vähän ennen synnytystä rauhoittui ikäänkun odottamaan loppurutistusta. Vettä oli tarpeeksi vaikka liikkeet tekivät kipeää.

"miiku"
kirjoitan vaikka vanha ketju niin saa aina joku googlettelia tietoa :) mulle sanottiin neuvolassa että viimeisillä viikoilla lapsiveden määrä vähenee kaikilla jonka vuoksi tuntuu kun niistä kaikista ruumiinosista sais otettua jo kiinni varsinkin jaloista :) hi h ja siltä se kyllä tuntuukin .

Yhteistyössä