rv17 ja verinen vuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesseli-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vesseli-80

Jäsen
29.01.2006
409
0
16
Mennään rv 16+3 ja eilen illalla veskissä käydessä tuli paperii ihan selvää kirkasta verta...no sitä kirkasta verta ei tullu sen jälkeen mutta kun (nyt tulee tyhmä selostus tekemisistäni...)työnsin paperia vähän "sisään" niin sieltä tuli paperiin sellaista rusehtavaa...sama myös jos laittaa sormen sisään ja pyyhkii paperiin..
kaikkea sitä hädissään tekeekään... :ashamed:

No, soitin kyllä juuri äsken neuvolaan ja selitin tilanteen ja täti siellä rauhoitteli että ei mitään hätää että joku vuotaa vähä koko raskauden ajan ja että kuullostaa ihan normaalilta. Kohdun suulle on jäänyt verta mikä on tullut pois ja nyt se on jo hyytymään päin kun rusehtavaksi muuttunut..
Eilen en ollut kipeä ollenkaan mutta yö meni murehtiessa ja tämä aamukin ja siitä sysytä kai vatsakin on mennyt sekaisin ja vähän sellaista menkkakivun tyyppistä...
Myös selitti että ollaan jo turvallisilla vesillä koska jos on monia keskenmenojakin saanut, niin rv 15 jälkeen sanotaan että ollaan "turvassa"..
Nt-ultrassa kaikki hyvin ja keskiviikkona neuvolassa hyvät sydänäänet..

Haluan uskoa neuvolatätiä mutta haluaisin myös kuulla kokemuksia jos jollain on vuotoa/vuotoja ollut raskausien aikana?

Miten sitä voikaan pelätä näin..

Sain kyllä unen päästä illalla kun olin tuntevinani pienen herättelyn jälkeen pienen liikettä ja vähän tänä aamunakin..mutta niin sitä vaan epäilee jopa omia tunojaan tällaisessa vaiheessa kun jännittää pienen tulevaisuudn puolesta..

Miulla on ollu jo kahdesti vuotoja hurjiin 10+4 viikkoihin mennessä :D Ja kaikki hyvin. Laskeskelepa pitäiskö siulla normaalisti olla kuukautiset tähän aikaan. Miulla tää jälkimmäinen vuoto osui juuri sellaiseen aikaan :) Ja lopeta se kaiveleminen!! |O Saat vielä jonkun tulehduksen.

Tottakai sitä säikähtää pientäki tuhruttelua. Miekin soitin heti terkkarille ja naistentaudeille ja pääsin ultraan seuraavana/samana päivänä :ashamed: Meitä toki seurataan normaalia tarkemmin, kun on PAS alkuinen raskaus.

Joo lopetan kaivelun.... :ashamed: =)
En osaa laskea oikein tuota että oisko ollu kuukautiset vai ei koska kierto oli kaikkea 20-45 päivän välillä ja ivf-hoitoja tuossa käytiin joten..mutta saattahan olla että oiskin ollut.
Kyllä kai tällaista vaan sitten voipi olla, tai uskottava se on ku tätä tapahtuu ja ammattilaisetkin niin sanovat :D
Mutta juurikin me "tällaiset" joilla raskauden alkaminen on ollut työn ja tuskan takana niin pelkää ehkä vielä vähän herkemmin...

Jos jollain kokemuksia lissää ni kertokaa ihmeessä, mutta taidan itse nyt keskittyä unohtamaan pikkuhiljaa tuollaisen ja kuullostelemaan taas pikkuruisen liikkumisia!

Onnea Mimoniandra myös sulle odotukseen=)

Viime raskaudessa mulla oli 12-16 viikoilla ihan kirkasta verivuotoa. Alussa tuhrutti vähän esim yhdynnän jälkeen, mutta tuosta alkaen ihan kuin kuukautisissa. Lopulta löytyi Streptokokki B, johon sain antibiootti-kuurin + synnytyksessä antibioottia tipassa, ettei tartu vauvaan. Mutta siis saattaa olla joku tulehduskin ehkä.

Niin ja lisään vielä... Mulle sanottiin, kun hädissäni soitin että saattaa olla vaan kuukautisten aika. Mutta kun noin kauan vuoti, niin lopulta otettiin tosissaan. Muutenkin kuukautisia oli vähän vaikea laskea, kun kierto oli 40-80 päivää ja vauva sai alkunsa Clomi+Tero-kuurilla.

Mulla tuli ruskeeta vuotoa 17+5 ja olin lääkärissä ja totes, että johtu istukan paikasta, joka siis takaseinässä alhaalla ja kohdunsuulla.. Ja kielto iski kaikkeen ylimääräiseen tekemiseen.

Monilla tulee kuulemma rusehtavaa vuotoa yhdynnän jälkeen, mutta jos sua vaivaa asia niin ainahan sä voi mennä äippäpolille, ei se sua sieltä tutkimatta pois käännytä.. Ja lapsettomuus tausta itelläkin niin todellakin olen rauhallisesti ottanut.

Mulla tuli 2 vrk rusehtavaa vuotoa rv 7, olin aivan varma keskenmenosta, mutta ei onneksi ollut. Vuodolle ei löytynyt selitystä, kaikki on hyvin. Kahdessa ekassa raskaudessa ei ollut mitään vuotoja. Toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa.

KOlmen ekan raskauden aikana vuodin aina alkuraskaudesta enemmän tai vähemmän...ja kaikki tutkitiin ultralla ja kaikki ok.Mulla kuulemma niin herkät limakalvot,että vuodan siksi.Tässä neljännessä raskaudessa ei ole ollut veristä vuotoa,ennenkuin tänään ja nyt tunnustan,että en muista olenko viikolla 21 vai 22,en jaksa laskea :ashamed: Enkä ole huolissani vuodosta,kun se on juuri tuollaista,että pyyhkiessä punaista ja housuun/suojaan ruskeaa.
Pyydä ultra-aika mielenrauhasi vuoksi.

Juu, viikkoja 17 ja vuotoa tulee täälläkin, kuulemma ei ole vaaraa niinkauan kun tulee vähemmän kun menkkavuodot. Mulla vuosi 3viikkoa sitten tosi runsaasti ja löytyi istukan jatkeena oleva hematooma, se vuotaapi pois. Hurjaa aikaa on ollut, ei voi kieltää.

Kaikille vastanneille.
Tuo vuoto on loppunut kuten neuvolatäti tiesikin ja vaavin liikkeet tuntunut normaalisti eilen ja tänään että enpä tässä enää hätäile=)
Mutta aika jänniä aikojahan nämä raskauskuukaudet kaikenkaikkiaan on joten ei ihme että kaikki erilaine vähän pelottaa..
Muutta, nyt katsomaan act!onia=)

Yhteistyössä