Rv-pino ja fiilikset

• Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti
Heikin äiti
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
16+4. Vituttaa, supistaa, päätä särkee. Äitipolilla haukkuivat mut pystyyn puhelimen välityksellä tänään... Hyvää se, että kävin neuvolassa ja kuulin taas ne ihanat sydänäänet :heart:
Miks ihmeessä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikin äiti:
16+4. Vituttaa, supistaa, päätä särkee. Äitipolilla haukkuivat mut pystyyn puhelimen välityksellä tänään... Hyvää se, että kävin neuvolassa ja kuulin taas ne ihanat sydänäänet :heart:
No kun ne np-ultrassa käski mun heti soitteleen jos supistaa kun mulla on istukka kohdunsuun päällä. No on supistellut kipeästi jo muutaman viikon, ei säännöllisesti. Tiesin, että jos soitan niin ne määrää LEPOA kuten edellisessä raskaudessa näillä viikoilla!
No tänään terkka kuitenkin laitto lähetteen äitipolille ja mä soitin sinne ja ne haukku mut pystyyn KUN LEIKIN TÄLLAISELLA ASIALLA :headwall: Joo, TODELLAKAAN en leiki, mulla on noista suppareista kyllä kokemusta. Edellisessäkin raskaudessa jouduin syömään supistustenestolääkkeitä rv 23-36 ja hakemaan niitä pricanyl-piikkejä silloin tällöin kun ei noi lääkkeet tepsineet...
Ja lapset kuulemma on PAKKO saada jonnekkin hoitoon, etten mä vois omiani hoitaa kotona. Mua niin vituttaa toi niitten asenne. Tottakai teen kaikkeni, et tää menis hyvin loppuun asti, mutta en mä nyt niin kipeä ole!!!!

Heikin äiti
No kun ne np-ultrassa käski mun heti soitteleen jos supistaa kun mulla on istukka kohdunsuun päällä. No on supistellut kipeästi jo muutaman viikon, ei säännöllisesti. Tiesin, että jos soitan niin ne määrää LEPOA kuten edellisessä raskaudessa näillä viikoilla!
No tänään terkka kuitenkin laitto lähetteen äitipolille ja mä soitin sinne ja ne haukku mut pystyyn KUN LEIKIN TÄLLAISELLA ASIALLA :headwall: Joo, TODELLAKAAN en leiki, mulla on noista suppareista kyllä kokemusta. Edellisessäkin raskaudessa jouduin syömään supistustenestolääkkeitä rv 23-36 ja hakemaan niitä pricanyl-piikkejä silloin tällöin kun ei noi lääkkeet tepsineet...
Ja lapset kuulemma on PAKKO saada jonnekkin hoitoon, etten mä vois omiani hoitaa kotona. Mua niin vituttaa toi niitten asenne. Tottakai teen kaikkeni, et tää menis hyvin loppuun asti, mutta en mä nyt niin kipeä ole!!!!
:hug:

Minkä ikäsiä sun lapset on?
Voisko ne mennä vaikka päiväkotiin vaikka edes muutamaks tunniks tai pystyskö vaikka mummi niitä hoitamaan?

Minkä ikäsiä sun lapset on?
Voisko ne mennä vaikka päiväkotiin vaikka edes muutamaks tunniks tai pystyskö vaikka mummi niitä hoitamaan?

6v, 4,5v ja 2,5v. Esikoinen on eskarissa 4 tuntia päivässä. Kakkonen käy seurakunnan kerhossa 2 kertaa viikossa 3 tuntai kerrallaan ja kuopus käy omassa kerhossaan 2x/vko 2 tuntia kerrallaan. Musta toikin on jo liikaa... Mä haluan pitää ne kotona ENKÄ halua laittaa päiväkotiin. Eikä nää supparit tästä kuitenkaan mikskään muutu, on lapset päiväkodissa tai ei. isovanhemmat on töissä, samoin mies. Mulla oli hyvät fiilikset tähän päivään saakka.... :/

RV 24+2. Väsymys on valtava (sainkin eilen rautatabletit), mutta muuten olo on hyvä, ei supistuksia tai muita kramppeja. Odotan kyllä kovasti joulukuuta, sais tulla jo!! Nimim. ai miten niin odottavan aika pitkä

14+3, olo ei juuri minkäänlainen kovasti odotellaan että alkaisi jo liikkeet tuntumaan, raskausmyrkytystä pelätään kun esikollakin oli, eihän se aina uusi... mutsi81 ootko sä syöny raskausaikana myrkytystä ehkäsevänä lääkkeenä aspiriinia?

pikkuäiti
13 rv täynnä, enkä oo edes oksentanut tänään, huippua. Toista odottelen.

ensimmäinen oli perätilassa ja yritettiin kääntää täällä KHKS:ssa. En osannut pelätä synnytystä, koska mukana olisi ollut liuta lääkäreitä. Synnytys ei vesien menon jälkeen kuitenkaan edennyt, joten kahden päivän salissa olon jälkeen vauva syntyi sektiolla.

Vieras
27+6 ja vähän ärsytystä ilmassa. Ja se liittyy töihin, ei vaan pysty enää :( Ja sitä kun ei esimies ymmärrä. Pelottaa vavan takia kun mahaan koskee ja selkä ihan tohjona. Muuten mieli on hyvä, ihanaa kun vauva on niin kova potkimaan ja masu on ihana!

16+2, pahoinvointi ja oksentelu palannut. Ei paljon naurata. :( Nukuin viime yönä 12h ja silti väsytti herätessä. Eka kerran tunsin liikkeitä toissailtana, nyt tunnen ne jo voimakkaampina, kun tiedän mitä odottaa. :heart:

Masun kasvattaja
Rv 11+6, pahoinvointia on ollut enemmän kuin omiks tarpeiks mutta muuten on fiilis ihan hyvä. Välillä kun miettii edessä olevaa synnytystä niin alkaa ahistaa mutta se on aina hetkellistä. Edellinen synnytys oli siis todella hankala.

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
14+3, olo ei juuri minkäänlainen kovasti odotellaan että alkaisi jo liikkeet tuntumaan, raskausmyrkytystä pelätään kun esikollakin oli, eihän se aina uusi... mutsi81 ootko sä syöny raskausaikana myrkytystä ehkäsevänä lääkkeenä aspiriinia?
Kyllä. Söin edelisessä raskaudessa ja tässäkin syön.

32+3 :heart:
Mikäs tässä ollessa. Pikku hiljaa alkaa jännittää, että osaakohan sitä vauvaa ees hoitaa, kun ei ole pitkään aikaan vauvaa hoitanut :D.
Ja sitten alkaa jännittää, että tuleeko tässäkin raskaudessa raskausmyrkytys, kuten on kahdessa aikaisemmassakin. Kuopuksen kohdalla vaan lääkärit totesivat, ettei kerennyt vielä puhjeta, ku sairaalassa arvot oli normaalit yms.

Heidi
Tänään 19+0 ja fiilikset on hiukan jännittyneet, kun tänään on rakenneultra.. Voimakas pahoinvointi loppui pari viikkoa sitten, ja siltä osin olo on nyt mahtava verrattuna aikaisempaan.

AnniHelena
Voi vitsit että tää vauva myllää kovasti, koko maha vaan heiluu kun kääntelee peppuaan puolelta toiselle :D Ei ole laskeutunut, eikä kiinnittynyt ja tänään veikattiin n. 3,5 kg:si, itsellä kyllä aavistus isommasta (esikoinen poika 3920g ja pojalta tämäkin näytti).

Jospa minä tulen sitten vetämään tähän ketjuun pohjat eli viikkoja 41+2 :kieh: Olo sitten sen mukanen, mutta ei tuo tuolta ittestään lähde, käynnistyksen puolelle menee. Painoarvio reilut 4kg just eilisessä ultrassa ja mulla paikat kiinni ja kanavat paikoillaan jne vielä niin hyvin kun olla saattaa. Jee.

Äitee 78(harmaana)
rv 30+3,täällä kanssa vauveli tukevasti perätilassa.Ollut samassa asennossa jo kuukauden päivät.Mulla koittavat kääntää rv 36,jos ei siihen mennessä ole itse kääntynyt.
Mä uskon että sektioon päädyn jos näin käy ettei käänny.Mulla kuopus oli reippaasti yli 4 kg jössikkä ja synnytys oli aika kokemus vaikka tulikin RT..

19+6 tänään, olo on muuten hyvä, mutta selkä alkaa pikkuhiljaa kipeytyä varsinkin kun koulussa joutuu istumaan päivät. Vauva potkii jo, viimeyönäkin tuntu niinkun se olis pompannu pari kertaa tuolla mahassa :heart:

5+2 ja oksua niellen tuntuu tulevat 1-2kk tosi pitkiltä. Miten kuukausi onkin jälkeenpäin lyhyt, mutta eteenpäin kamalan pitkä, varsinkin jos olo on tätä ja vielä pahempaa. Vielä ei uskalla vauvasta kamalasti iloita, vaan aika menee lähinnä miettiessä, että miten tulevasta kuukaudesta selvitään.

Yhteistyössä