RV 6+ ja ultrassa ei näkynyt sikiötä!


Moikka! Mulla otettiin hcg rv 4+4 ja se oli 180. Silloin lääkäri sanoi ettei voi olla normaali raskaus ku arvo on niin matala. Hcg uusittiin rv 5+0 ja se oli noussu 564:ään. Seuraava otettiin rv 5+4 ja se oli taas noussu jo 2050:een silloin eri lääkäri katsoi ultralla mutta ei nähnyt mitään ja sanoi että raskaus voi olla niin alussa ettei vielä kuulukaan näkyä. Tänään on rv 6+6 ja arvo otettiin taas nyt se oli 9858. Lääkärin mielestä noussu ihan hyvin mutta ultrassa näkyi ainoastaan harmaa alue joka lääkärin mielestä oli istukka. Lääkäri sanoi että tämä on hänen mielestään tuulimuna raskaus mutta jatkoi vielä että kaikki raskaudet on erilaisia ja sanoi että pelataan varman päälle ja katsotaan vielä reilun viikon päästä hcg ja ultra. Lääkärin mielestä keskeytyksellä ei ole kiire koska vuotoa ei ole ollut eikä mitään vaivaa ole. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Elättelenkö turhia toiveita vai voiko olla mahdollista ettei sikiö näy rv 6+? Rv on katottu laskurilla viim. kuukautisten mukaan joten muutaman päivän heitto voi olla. Vastatkaa pliis tää jatkuva epätietosuus on kauheeta!!!!



 
täällä kohtalontoveri: tulin juuri ultrasta, viikkoja piti olla 6+3. Lääkärin mukaan ruskuaispussi on ok, samoin kohtuontelo ja istukka; sykekin "ehkä osittain näkyi", mutta kaikupohjaa sille ei saatu eli sykkeestä ei varmuutta. Lääkäri epäili jopa kaksosraskautta, kun tilanne näytti niin erikoiselta. Pienen pieni, niin kuin satelliitin vilkkuminen näkyi siinä missä syke olisi tullut näkyä, eli tiedä sitten.

Viikon päästä uusinta ultra, sinne asti pitäis pään kestää :'(

Ollaan oltu hedelmöityshoidoissa, joten kierron pituuksista en tiedä mennä sanomaan mitään..

Tajuttoman raskasta, onneksi itkeminen auttaa vähän :ashamed:
 
SEE
Lohduttavia ja rohkaisun sanoja yritän löytää. Me käytiin ekassa ultrassa kun viikkoja piti olla 6+?, meillä kanssa kaikupohja oli tosi huono ja pieni sykkeen omainen löytyi, silloin myös meille varattiin seuraavalle viikolle uusi ultra, silloin syke näkyi vahvempana mutta sikiökaiku huono eli taas uusi ultra viikon päähän jolloin jo näkyi selvä sikiö joka vastasi viikkoja. Selityksenä tähän oli että sikiö oli ihan kohdun takaseinämässä ja ultralaitteen kaiku ei vaan riittänyt. Pupuvaimo olen ihan vakuuttunut että kaikki on hyvin. Kaikki muuthan viittaa siihen että normaali raskaus on kohdussa jopa vielä kaksi pientä on mahdollsta. Nyt vaan rauhoitut, kaikki järjestyy ja nautitte nyt miehen kanssa joulusta!! HALEJA!
T:SEE Rv31+6
 
itellä tuulimuna oireili vasta vuodolla rv 9 jotain ja jouduin sitte päivystyksenä kaavintaan.
keskenmenossa kävin rv 7 tai 8 menkkojen mukaan päivystyksessä ja ei näkynyt vielä mitään koska hedelmöitys myöhemmin tapahtunut. tosin mulla hcg arvo sillo vaan jotain 2500 ja siitä ei kovin paljon noussut. ultra viikon kuluuttua jossa näkyi sitte sikiö, mut meni lopulta kesken. mut hcg arvo ei muistaakseni noussut enää yli tuon 2500.
koitaha jaksaa :hug:
 
Mies jaksaa olla positiviinen kun näki sen pienen pienen tuikkeen ruudun yläkulmassa (kun lääkäri kynällä osoitti mahdollista sykettä ) :heart:
Itse olen itkenyt silmät päästäni, toivottavasti turhaan.. Raskas viikko edessä, onneksi on vapaata ettei tarvi töissä murehtia vaan voi edes yrittää puuhailla mukavia :ashamed:
 
Pakko kirjoittaa omat kokemukset tähän. Me oltiin varhaisultrassa, kun piti olla omien laskujen mukaan n. rv7. Ultrassapa ei sitten näkynytkään mitään "elävää", mutta ruskuaispussi ja lapsivesipussi näkyi. Itsellä oli huono fiilis seuraavat kaksi viikkoa, kunnes oli uusi ultra, jossa sitten näkyikin jo pieni katkarapu sykkeineen. Eli silloin oli sitten vasta rv7+4. Eli pupuvaimolle ja muillekin lohdutukseksi, kyllä toivoa vielä on! Ja etenkin jos tuo ruskuaispussikin on näkynyt, niin pitäisi olla aika varma tapaus, että siellä pieni sikiökin kasvailee. Mutta tiedän, se odottaminen on pahinta...Nyt mulla meneillään rv19+3.
 
Kyl mun mielestä noi arvot on ihan ok. Mulla otettiin hcg suunnilleen samoilla viikoilla(4+) ja se oli samaa luokkaa. Kumminkin on noussut noin reippaasti koko ajan. Kun tuli km niin arvot oli alle 50 noilla viikoilla vaikka nousikin koko ajan, mut ei tarpeeksi. Tsemppiä.
 
Mulla tilanne oli tämä:
Rv 6+5 kävin ultrassa ja lääkäri näki sikiöpussin, ruskuiaispussin jne.. pieni möykky siel oli, joka hiukan tykytti. Tätä hän ei sikiöksi suostunut sanomaan, vaikka puhui tuosta tykytyksestä, jonka itsekin selkeesti näin. Sanoi, että vuoto alkaa pian ja kohtu tyhjenee itsestään, tuulimuna on.
En suostunut uskomaan asiaa ja varasin ajan yksityiselle. Hän sanoi, että tulla vasta, kun viikkoja kasassa tasan kahdeksan, joten rv 8+0 kävin ultrassa ja siellä se pikkuinen polski ja tykytti. Kaikki oli kunnossa.
HArmi vaan tollaset lääkärit, jotka tappaa kaiken toivon. Mieli herkässä tuossa tilanteessa, asian voisi toistekin esittää.

Toivon, että kaikki olisi sinulla kunnossa..arvot kuullosti hyvälle :)

:heart: nelli&pulla-poju 33+0
 
Tässä mun tilanne: rv6+4 lääkäri löysi ultrassa sikiöpussin muttei sikiötä eikä sykettä. Totesi tuulimunaksi ja sain lähetteen sairaalaan keskeytykseen. Parin viikon päästä ultrattiin ennen keskeytystä ja löytyikin syke! Tämä tuulimuna kasvaa nyt viikolla 37+

Tiedän, miten raskaalta tuntuu, mutta koita jaksaa. Viikon päästä varmasti tiedät enemmän. Toivottavasti saat kuulla silloin hyviä uutisia! Voimia :hug:
 
Harmittaa lähinnä se, että menin näin aikaisessa vaiheessa ultraan.. Tässä matkan varrella on oppinut pelkäämään, että nämä asiat menee meillä aina puihin :ashamed: Saattaa hyvin olla, että murehdin ja pelkään ihan turhaan. Pieni tykyttävä piste näkyi, miksi panikoin sitä ettei sitä kuulunut.. miksi sitä ja tätä..
Kiitos kun voin tänne purkaa mieltä :hug:
 
Oma kokemukseni: Kävin ultrassa menkkojen mukaan 8+4, mutta omien ovulaatiotuntemusten takia arvelin olevan menossa 6+4 (ovis kaksi viikkoa myöhässä). Näkyi pelkkä ruskuaispussi, ei sikiötä eikä sykettä. Lääkäri antoi 50/50 mahikset, että on tuulimuna, kun mulla oli vielä ruskeaa tiputteluvuotoakin. Kontrolliultra kahden viikon päästä paljasti kuitenkin sykkeen ja sikiön, joka vastasi ihan tuota omaa arviotani eli viikkoja 8+3 :heart: Tiputtelu loppui samoihin aikoihin. Nyt mennään viikoilla 32+0 ja kaikki hyvin =)

Pupuvaimolla kuulostaa kyllä siltä, että kaikki on ihan hyvin, ap-kirjoittaja ei maininnut tuota ruskuaispussia, mutta hcg-arvot kuulostaa kyllä hyvältä. Tsemppiä molemmille! Tiedän, että se kahden viikon odottelu on PIINAAVAA, itkeskelin ja olin aivan varma, että tuulimuna se on, mutta yllätys olikin sitten sitäkin ihanampi.
 
Odottaminen on aina niin raskasta, koittakaa jaksaa.

Itse menin ultraan vuodon takia, kun viikkoja oli kuukautisten mukaan 6+5. Silloin lääkäri näki vain ruskuaispussin, mutta ei sikiötä. Hän kuitenkin sanoi heti, että uskoo hedelmöittymisen tapahtuneen oletettua myöhemmin ja pyysi käymään uudestaan viikon kuluttua. Tällöin näkyi jo sikiö ja syke ja lääkäri mittasi raskauden olevan viikolla 6+4, joten laskettu aika siirtyi kuukautisten mukaisesta 10 päivällä eteenpäin. Tämän jälkeen kasvu on ollut normaalia, joten mysteeriksi on jäänyt vain se, miksi olen ovuloinut niin myöhään, kun kiertoni noin muuten kuitenkin oli suht säännöllinen. Hcg-arvoja mulla ei koskaan mitattu. Toivottavasti saat hyviä uutisia! :hug:
 
on tämä hieno palsta :heart: :hug: Pää hajoais varmaan ilman teidän omia kokemuksia :ashamed:
Mulla tosiaan näkyi "hieno kohtuontelo", ruskuaispussi ja sikiö (n. 6,5 mm), ainostaan sen sykkeen kuulumisen puuttuminen muutti kaiken.. :(
 
jos tämä yhtään auttaa niin meillä näkyi 6+2 viikolla semmoinen tumma pallo ultrassa ja oli kaikista uusin ultra laite sieltä sairaalasta sitten eilen 7+5 näkyi heikosti koska oli aika vanha ultra laite lääkärin mukaan mutta kun käännettiin äänet päälle niin syke kuului selvästi eli ei se syke välttämättä näy silloin 6 viikolla monilla näkyy/kuuluu vasta 7 viikolla eli löydöksiin vaikuttaa myös ultra laitteet
 
Me kävimme 6+4 ultrassa jossa näkyi syke, ruskuaispussi ja alkio mutta ei sykettä kuulunut. Ei kai kuulu kuuluakaan vielä tuossa vaiheessa.
Aikaa soittaessani sanottiin heillä olevan huippulaitteiden joilla näkyy aikaisin, eli jos teillä on ollut huonommat laitteet kuten joku totesi, niin siitäkin voi johtua.
Myöhästynyt ovulaatio on myös hyvin mahdollista eli monesti saattaa hedelmöittymisen ajankohta heittää päivillä vaikka olisikin säännölliset menkat. Toivottavasti tulee hyviä uutisia molemmille!
 
Mulle lääkäri ei maininnut edes ruskuaispussia ultrassa näkyi ainoastaan harmaa alue joka oli lääkärin mukaan istukka. Mua ihmetyttää miksi se käski mun odottaa vielä viikon jos oli varma tuulimunasta, mutta se jatkoi että koska raskaus on toivottu otetaan varman päälle. Rinnat on edelleen arat ja nyt alkaa vielä pahoinvointi! Ärsyttää "turhaan" kärsiä näitä oireita! Mitä kokemuksia lääkkeillä tyhjennyksestä? Onko se kauheen kivulias?
 
Me mentiin ultraan menkkojen mukaan viikolla 8+. Omat tuntemukset oli et en todellakaan ole vielä niin pitkällä.
No siellä näkyi laajentunut kohtu ja jokin nuppineulan päätä muistuttava piste. Ei paljon muuta. Jonkinlaisen mitan täti otti ja se sanoi et 6+2, ehkä... No niin olin itekkin laskenut omien tuntemusten mukaan.

Kaks viikkoa myöhemmin menin uuteen ultraan jossa näkyi isompi möykky ja syke saatiin kuulumaan. Sykettäkään ei aluksi meinannut näkyä mut hyvin kuului. Lopulta kyllä läpätys näkyikin :)

Sitten Neuvolassa yritettiin kuunnella sykettä 10+6. Ei löytynyt eikä kuulunut. Tänään kävin uudestaan 11+2 ja nyt ne löytyivät pienen haeskelun jälkeen. Ilmeisesti kohtu on mulla taakse päin kallellaan kun ääni kuului jostain todella kaukaa. Konekkaan ei saanut laskettua lyönti tiheyttä, mutta kuului se kuitenkin selkeästi. Np-ultra on viikon päästä. Toivottavasti kaveri ei siellä kuitenkaan piiloudu minnekkään :)
 
ensinnäkin pahoitteluni teille jokaiselle jotka ootte myös vastaavaa kokenut, upeaa toisaalta se, että Nellillä oli ollut väärä dg, eikä uskonut ekaa ultraajaa ja kaikki mennyt hyvin :hug:

Itselläni siis kesällä rv6 ja jotain alkoi tuhruvuoto, alkuraskauden ultra oli jo varattuna valmiiksi seuraavalle viikolle. En jotenkin säikähtänyt sitä vuotoa yhtään, esikoisesta oli samaa mutta paljon aiemmin, silloin kuin menkkojen olisi pitänyt olla, jotenkin ajattelin että se nyt vaan on normaalia alkuajalla. No, gyne ennen ultrausta kyseli onko ollut vuotoja, kun vastasin, meni hiljaiseksi ja hetken päästä tokaisi, no, katsotaanpas..ja sitten piiiitkää hiljaisuus, siinä vaiheessa jo miehen kanssa arvattiin ettei asiat oo ok. Sillä ekalla ultrauskerralla ei näkynyt sikiötä ollenkaan vain sikiöpussi ja ruskuaispussi, mistä gyne sanoi että sen näkyminen on yleensä hyvä juttu, voisi luulla että viikot on luultua pienemmät. No, menin muutaman päivän kuluttua toiseen ultraan ja sieltä näkyi lopulta vain 3mm:n sikiö, ei sydänääniä, aivan liian pieni viikkoihin nähden vaikka olisi minkä kaavan mukaan laskenut. Gyne sanoi eetä tuhru on usein merkki luonnollisesta poistumasta, mikä piti paikkansakin, koska mulla kohtu tyhjeni samana iltana kun olin saanut ne suun kautta annettavat lääkkeet, kun menin polille seuraavana aamuna cytotec:iä ottamaan niin ultrassa todettiin että kohtu oli jo tyhjentynyt, minkä siis itse myös jo arvasinkin.

Nyt olen uudelleen raskaana, vasta viikoilla 4+5, enkä nauttia tästä ilosta kunnolla kun pelottaa että käykö tässä samoin kuin kesällä :/

Voimia teille kaikille :hug:

 
Pää hajoaa kohta; tänään ultrassa näkyi 6,2 mm sikiö mutta ei edelleenkään saatu sykettä näkyviin/kuuluviin. Uusi ultra 7. tammikuuta, sinne asti täytyy jotenkin jaksaa sinnitellä :'( Välillä olen kaiken toivoni heittänyt, välillä taas positiivisuus aalto vetää yli.. :ashamed:
 
SEE
:hug:
Kyllä teitä nyt pidetään piinassa. Mitä lääkäri oli tilanteesta mieltä? Mietin vaan voiko tää kaikki johtua ei niin laadukkaasta ultralaitteesta tai sitten niinkuin mulla että sikiö on kohdun korkeimassa huipussa siis vähän piilossa?
Edelleen kuitenkin uskon että kaikki on hyvin. Pikkuinen vaan piilottelee itseään.
T:SEE rv 32+6
 

Yhteistyössä