rv 5+ onko normaali hcg-arvo kun sikiötä ei edes näy...? Kertokaa pliis...

eli kävin ultrassa raskauden määrittämiosen takia kun edellinen km marraskuussa minkä jälkeen ei ole kuukautisia ollut.ja heti raskaaksi uudestaan. ultrassa ei näkynyt ollenkaan sikiötä ja sikiöpussi oli 1,2cm halkaisijaltaan,ei ollut edes ruskuaispussia,vain sikiöpussi. onko ruskuaispussi ja sikiöpussi sama asia vai eri? ja sitten pistivät hcg-mittaukseen joka oli tuona saman päivänä kuitenkin huima lääkärin mukaan eli 7700. vopiko olla ja jos edes sikiötä ei näy...? pelkään että jos on tuulimuna....kertokaa te samantyyppistä kokeneet....ja mittauksissa käyneet.Kiitos.
 
Itse olen käynyt ultrassa rv5+0 ja silloin näkyi nimenomaan pelkkä sikiöpussi, joka on siis se pussi, jonka sisässä alkio ja myöhemmin muodostuva ruskuaispussi kasvaa. Ruskuaispussista alkio saa ravintoa ennenkuin istukka alkaa toimia. En tiedä, mikä hcg mulla silloin oli, mutta kaksospojat siitä raskaudesta on todisteena. :D
 
dimelo ihan normaalia on että näkyy se sikiöpussi vain noin pienillä viikoilla..ja siun hcg on oikein hyvä =) ..hcg voi nousta aivan normaalisti, vaikka ei olisi alkiotakaan esim. juuri tuulimunassa..:(

Miulla sikiöpussi oli rv6+0 vain 9.8mm ja näkyi amnio ontelo( hieman valkoista sikiöpussin keskellä ) hgc silloin 4785 ja nousi huonosti 6vrk:n kuluttua eka mittauksesta, vain 5872..

Sitten 10vrk eka ultrasta rv 7+2(lääkäri arveli 6+?)? ultrassa sikiöpussi jo 14.3mm alkio 5.8mm ja sydän löi, sekä pieni ruskuaispussi näkyi myös:heart: ..vieläkään en uskalla huokaista helpotuksesta:/ ..seuraava ultra 25.1 ja silloin rv 8+2(laskettuna viim. kuukautisista)..jos sydänäänet näkyy edelleen ja alkio kasvanut, voin jo pikkasen luottaa että raskaus etenee..

Jos mahdollista, käy vielä vaikka reilun viikon päästä uudemman kerran ultrassa oman mielenrauhasi vuoksi-paljon jaksuja siulle toivottelen:hug:

Toivon että kaikki siellä pienellä masussa ok!!!:heart:


mur-mur ja pieniäinen rv7+5:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
eli kävin ultrassa raskauden määrittämiosen takia kun edellinen km marraskuussa minkä jälkeen ei ole kuukautisia ollut.ja heti raskaaksi uudestaan. ultrassa ei näkynyt ollenkaan sikiötä ja sikiöpussi oli 1,2cm halkaisijaltaan,ei ollut edes ruskuaispussia,vain sikiöpussi. onko ruskuaispussi ja sikiöpussi sama asia vai eri? ja sitten pistivät hcg-mittaukseen joka oli tuona saman päivänä kuitenkin huima lääkärin mukaan eli 7700. vopiko olla ja jos edes sikiötä ei näy...? pelkään että jos on tuulimuna....kertokaa te samantyyppistä kokeneet....ja mittauksissa käyneet.Kiitos.

Mä olin tänään ultrassa ja viikot menkoista laskettuna 7+, olikin 4+.
Ei näkynyt muuta, kun paksuuntunut kohdunlimakalvo!
Ja 12.1. oli hcg arvo 5, raskaana kuitenkin olen.
Tämä hormonin eritys on niin yksillöllistä ettei kannata huolestua vielä!

Mullakin ultra vasta 4.2. seuraavan kerran.

JAKSUJA :hug:

MUOKS:

HCG arvo 5 viikkoa edellisistä kuukautisista on 18-7340!
Eli ei ole mitään hätää. :)

http://metku.net/~pesu/faq.php
 
dimelo..valitettavasti kaikki ei ollutkaan kunnossa..alkion sydänääniä ei enää näkynyt-keskeytynyt keskenmeno..:ashamed: ..lääk.tyhj. tai kaavinta edessä..suru on niin pohjaton..

Toivon siulle parempaa onnea, todella!!:):heart:

mur-mur
 
voi ei...oon todella pahoillani :hug: ,mulla oli sama juttu ennen tätä raskautta rv7+ ja lääkkeellinen tyhjennys... miten voi käydä näin vaikka viimex kuului sydänäänet... :'(
en tiedä mitä pitäs sanoa,tiedän että mitkään pahoittelut ym löpinät ei nyt lohduta,mutta koita jaksaa ja voimia :hug: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LinaLinna
dimelo Kiitos lohdutuksistasi..sinä tämän kokeneena, voit aavistaa miltä miusta tuntuu..kyllähän tätä pelkäsin ja aavisteleinkin mutta sitä vain luulee, ettei omalle kohdalle sattuisi..jotenkin tämä menetys on niin raskas kun tiedän ajan jo tainneen ajaa miun ohi..eli vauvoja ei taida enää tulla:ashamed:..

Kovasti ittiäni kuulostelen, jospa se vuoto alkaisi itsekseen?..ei taida kuitenkaan alkaa ja harvalla näin kkm:ssa käykään, ainakaa näin alkuviikoilla..ja hirvittää jo ajatuskin odotella vuodon alkamista viikkoja!!! :eek: ..en jaksa..toivottavasti pääsen pian lääk. tyhj. tai kaavintaan!..koko ajan sellainen raskas olo kun kannan kuollutta lasta(tosin alkiohan hän vasta oli..)sydämmeni alla, sattuu ja ahdistaa..

Tiedänhän minä että tämä olo helpottuu "joskus"..ehkä sitten sen jälkeen kun lääkkeellinen tai kaavinta tehty..pääsen asiaa suremaan kunnolla :'(

..en tiedä oliko tällä joku tarkoitus?.. vai oliko miulla yksinkertaisesti "huono tuuri"..lääkäri sanoi että ajatella vain alkion olleen elinkelvoton, viallinen..niin kai se on..paljon näitä tuulimunia ja keskenmenoja kuitenkin on, surullisen paljon! :(

Ulkona niin kaunis aurinkoinen päivä mutta ei jaksa sinnekään lähteä nauttimaan..nyt olen kyllä niin kiitollinen noista kahdesta lapsosestani, yhdestä jo aikuisesta ja tästä pienestä poikasesta, 5v:heart:..auttaa jaksamaan :)

Aurinkoista talvipäivää&Onnea matkaan perjantain ultraan!!!:wave: ..toivottavasti kaikki menee siulla nyt hyvin ja pienen saat aikanaan syliisi!!=):heart:

mur-mur
 
heräsin,ja kävin veskissä missä paperiin tuli vähän kirkkaanpunaista limansekaista vuotoa. eli kai tää ehtii menee kesken jo ennen ku ehdin perjantaina ultraankaan.
saatuani keskenmenon tajusin itekin ,kuinka onnellinen ja kiitollinen pitäis olla kun on ennestään kaksi lasta,ja että kuinka rakkaita he ovatkaan :heart:
 
juu,sikiö ja syke löyty kyllä,rv8 vastasi,MUTTA on kuulemma todennäköisesti "kornuraskaus" eli pitää tehdä joko abortti(leikkauksella) tai ottaa riski että sekä minä että vauva kuollaan,jos kohtu repeää ja veret valuu mahalaukkuuni... mitäs tässä nyt pitäs tehdä....? :'(
 
Voimia, koskettava tämä sinun tilanne :hug:
Varmasti vaikea päätös mutta ymmärsin tilanteesta että todennäköisesti loppu ei olisi onnellinen? Varmasti äidin terveys kannattaisi laittaa etusijalle. On kyllä voimia vaativa päätös. Toivottavasti saat tukea. Onneksi sinulla on ne lapset ympärillä.
 
Voimia sulle :hug: . Tuolla keskenmenopuolella kohdunulkoinen jälkipuintia on ainakin A-Erika, jolla oli cornuraskaus. Kuten sanzibar sanoikin jo: päätös on raskas, mutta kyllä se äidin terveys on etusijalla. Mulla oli sikiö kohdunkaulan kanavassa eikä sekään raskaus olisi voinut jatkua ilman, että noutaja olis tullut molemmille. Niinpä raskaus keskeytettiin :ashamed:
 
ultra uudestaan viikon päästä ti,kumma kun rv5 ei lääkäri sanonut sen olleen muutakun kohdun sisällä,liikkuuko sikiöpussi siellä vai? kun kysyin onko se siis kohdun ulkopuolella vai sisällä,vastasi lääkäri että sisällä. mitäs tää nyt sitten meinaa oikeen...? ja taas piinaavassa odottelussa lisää viikon verran...
 
Ei sen paikka varmaan ole sillon rv5 ollut niin selkeä, alkiohan on sillon vasta "solumöykky"...

Eli se on tosi reunassa ja ylhäällä, siellä kohdun sarvessa?
Jos se oli lääkärin mukaan kohdun sisällä, niin toivotaan, että se ei ole tarpeeksi siellä kornussa ja raskautesi jatkuu normaalina? :hug:
Voihan se olla, että kaikki kääntyy parhain päin?
VOIMA :hug:
Toivotaan parasta!!
 

Yhteistyössä