Rv 40 - onko normaalia????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tää on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis voi johtua turvotuksesta? Mun sormet on ku nakit. :( Samoin jalkapöydät. Kädet on punavalkoläikikkäät. Verenpaine kotimittarilla just mitattuna 90/56. pitääkö soitella polille?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voi johtua turvotuksesta? Mun sormet on ku nakit. :( Samoin jalkapöydät. Kädet on punavalkoläikikkäät. Verenpaine kotimittarilla just mitattuna 90/56. pitääkö soitella polille?

no sinne voi aina soittaa,kun joku huolettaa.

Eikö ole aika alhainen? Mä soittaisin.

Raskaushepatoosiin tosiaan saattaa liittyä kämmenten ja jalkapohjien kutinaa. Toisaalta tuntuu myös uskottavalta, että turvotuskin voi sitä aiheuttaa, jos nyt ei suorastaan kutise vaan vain kihelmöi tai nipistelee. Onko päänsärkyä, pahoinvointia? Onko selvästi turvonneet kädet ja jalat? Olethan juonut runsaasti?

Kysyisin silti äitiyspolilta, kun oireet on kämmenissä ja jalkapohjissa (tuupilliset siis hepatoosissa). Raskaushepatoosissa on riskinsä ja jos tämä kuitenkin on sitä niin on äitiyspoliasia.

No ainakaan verenpaine ei siis ole korkea, onko sulla normaalistikin noin alhaalla? Polillehan voi aina soittaa, ei siitä haittaakaan ole. :)

on normaalistikin alhaalla paineet. Ei ole päänsärkyä eikä pahoinvointia, olo tosi hyvä ja vauva virkeä. Käsissä ja jaloissa sellanen tunne et pitäs saada upottaa jäiseen veteen. Itse epäilin nyt kyllä tätä turvotusta syyksi., Mun kädet ja jalat on kolminkertaiset kooltaan!

oletkohan muistanut juoda runsaasti vettä? kaikkien uskomusten mukaan vesi juotuna menisi turvotukseen lisäksi, mutta päin vastoin mitä enemmän juot, sitä enemmän huuhtelet sitä vettä pois niistä jaloista ja käsistä. Vauva voi myös painaa tärkeisiin verisuoniin. Mitenkäs ois jos kuitenkin soittaisit sinne polille vaan varmuudeksi, onhan kyseessä kuitenkin pienen henki, ja sinunkin hyvinvointisi.

No sit eiku ihan rehellistä vettä kitusiin ja jalat tyynyn tai rahin päälle nostettuna, niin lähtee liikkeelle. :) hyvää loppuodotusta ja onnellisia hetkiä vauvan kanssa tulevaisuudessa :)

Soita. Tuo läikikkyys ja pistely saattaa liittyä raskausmyrkytyksen pahempaan muotoon, HELLP-syndroomaan. Siinä ei välttämättä verenpainekaan nouse. Tarkista asia.

Yhteistyössä