Rv 40+2 ja supistukset!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sini

Vieras
Elikkäs useampia viikkoja sitten supisteli jo aika kivasti parina päivänä ja ajattelin, että joko lähtö on edessä, mutta ne kuitenkin sitten lakkasivat jonkun tunnin päästä. Kesti tosiaan monta viikkoa ettei supistuksia pahemmin tullut ja ihmettelin mites tässä näin käy kun laskettuaika lähenee, niin supistukset häviää. :) Nyt sitten illalla useamman tunnin ajan supisteli ja ramppasin melkein joka supistuksen aikana pissalla, mutta taas ne vaan lakkasi. Yöllä heräsin jonkun verran siihen että supisteli ja tälläkin hetkellä niitä tuntuu, mutta ei tämä näytä mihinkään johtavan. Onkos tämä nyt sitten kypsyttelyä kohti synnytystä, vai vieläkö nämä voi kokonaan lakata mitään tapahtumatta ja onko muille käynyt samalla tavalla?

Kypsyttelyähän se! :) Jos kovin kauan on jo kypsytelly niin ei varmaan kamalasti kannata jäädä kotiin ihmettelee kun alkaa tekee kipeetä, ei muuten mut voi putkahtaa maailmaan aika nopsaan jos paikat on kunnolla auennu.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kypsyttelyähän se! :) Jos kovin kauan on jo kypsytelly niin ei varmaan kamalasti kannata jäädä kotiin ihmettelee kun alkaa tekee kipeetä, ei muuten mut voi putkahtaa maailmaan aika nopsaan jos paikat on kunnolla auennu.

Sehän minua vähän pelottaakin, että kuinka paljon nämä kypsyttelyt jo avaa paikkoja ja kuinka nopea pitää olla kun tosipaikka on edessä. Tosin ajattelin jo eilen, että nyt sitä lähdetään, mutta ei. Voiko tätä tehdä montakin päivää?

Itse en tiedä yhtään millä mallilla paikat on, kun kuntamme säästää ja minulle ei ole tarjottu lääkäriä enää 27 viikon jälkeen. Elikkäs kohdunsuun tilannetta ei ole tarkastettu nyt loppuaikana ollenkaan. Jännää poltetta tuntuu kuitenkin alapäästäkin ja eilen liikkuessa tuntui tosi ärhäkkää juilimista häpyluusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

Sehän minua vähän pelottaakin, että kuinka paljon nämä kypsyttelyt jo avaa paikkoja ja kuinka nopea pitää olla kun tosipaikka on edessä. Tosin ajattelin jo eilen, että nyt sitä lähdetään, mutta ei. Voiko tätä tehdä montakin päivää?

Voi. Mulla kipeitä supistuksia tullut jo monta kuukautta ja ollut vuodelevossakin, mutta yli lasketun menty silti. Jee jee.

Mulla oli nuita supistuksia pari viikkoa ennen synnytystä ja kun supistukset oli niitä synnytys suppareita niin silloinki jouduttiin laittamaan oksitosiinia vauhdittamaan niitä kun väli pysyi koko ajan 10 minuutissa.. eli ei se välttämättä tarkota että ois nopea synnytys eessä..
Mie olin vaan jotenki ilmeisesti tottunu nuihin kipuihin niin en kerenny kyllä saamaan sitte kivunlievitystä muuta ki ilokaasun kun kätilö tarkasti niin olin 9 cm auki.. siinä se sitte junnas vaikka kuinka kauan kunnes laitettiin vähän vauhditusta..

Oliskohan sulla mahdollisuutta käydä "näyttäytymässä"? Eli tsekkaamassa alapään tilanne. Olis varmaan parempi tietää missä mennään - ja hyvässä lykyssähän se tsekkaus laittaa supistuksiin vauhtia ja pääset tositoimiin..

Minulla on vasta 4 päivän päästä taas neuvola, jos en ole sitä ennen lähtenyt synnyttämään. Eivät ole kyllä itse maininneet, että voisivat katsoa kun olen harmitellut sitä ettei tilannetta ole katsottu.

Yhteistyössä