RV 39+5 supistuksiin lisää potkua, mutta miten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ap"

Vieras
Heippa..

Täällä menossa rv 39+5 ja supistuksia on tullut nyt kuusi päivää peräkkäin. Voimistuu päivä päivältä, mutta hiipuu aina yön aikana sitten. Välillä tulee ihan 5 min välein pidemmän aikaa, mutta sitten lopahtaa. Kauhean kovia suppareita nämä ei vielä ole, mutta kuitenkin säännöllisiä. Tänään esikoinen on menossa yöksi mummolaan ja ajattelin yrittää saada taas supistuksia ja niihin vähän "lisää potkua". Jos nyt alkaa viiden minuutin välein taas tulemaan ja saan niitä tulemaan vaikkapa tunnin kaksi, niin ajattelin soitella synnärille ja mahdollisesti mennä käymään, jos vaan sisään ottavat..

Menisittekö te muut, jos tilanne olis tälläinen? Nyt ei tänään ole supistellut yhtään, mutta yleensä alkaakin vasta iltaisin supistelemaan.

Mitä vinkkejä olisi siihen, että sais näihin suppareihin vähän lisää potkua ja sais pysymään pidemmän aikaa? Nukkumaan jos menen, niin yleensä loppuu.

Tosiaan siksi nyt yritän saada kunnolla käyntiin, kun esikoinen hoitoon sopivasti menossa ja eipä tässä juuri muuta tekemistä olekkaan. Lupaavasti kuitenkin suppareita on tullut. :) Esikoinen syntyi rv 40+3, lapsivedet meni (kun vedet meni, niin suppareita tuli 1-2min välein ja synnytys kesti 7h) ja noin vuorokausi ennen vesien menoa tuli kivuttomia suppareita 5min välein.

Kiitos kaikille, jotka vastaavat! :)

Fyysinen rasitus. Ylämäet, portaat, ikkunanpesu.
Sitten on kanssa se legendaarinen nännien hieronta.

Itselläni ei ole kyllä auttaneet mitkään temput. Enemmän ollut psyykkinen juttu. Esikoisesta luovutin, että ei synny itsestään vaan menee käynnistykseen. No, heti kun olin näin asennoitunut ja anatnut miehelle luvan lähteä terassille niin lähti syntymään rv41+1.
Kuopus taas aloitti supistelemaan kaksi tuntia sen päälle kun viimeinen tarvittava esine oli tuotu kotiin (turvakaukalo) ja olin ääneen sanonut, että nyt vois tulla. rv37+3.

[QUOTE="Pansku";24195500]Mites se meni siivous, seksi, sauna, shoppailu :D[/QUOTE]

Seksiä vois kokeilla, jos vaan mies innostuu ajatuksesta. :) Saunan siivouksesta tuli viimeksi suppareita mukavasti, vois kait sen pestä vaikka uudelleen.. Muuten saunominen ei ole kyllä auttanut.

Kokemuksesta voin vaan sanoa, että tuossa voi toisaalta mennä parikin viikkoa ennen vauvan syntymää - tai sitten ei.

Minulla tuli säännöllisiä supistuksia tasan kaksi viikkoa ennen synnytystä. Alkoivat yleensä juuri iltaisin, parhaimmillaan saattoi tulla kahdeksan tuntia 2-5 minuutin välein ja sitten lopahtaa ihan itsekseen. Synnärilläkin käytiin kertaalleen, mutta kohdunsuun tilanne oli ihan epäkypsä. Ei auttanut lenkkeily, siivous, sauna, seksi tai mikään muukaan, terävyys puuttui, mutta eivät menneet pelkällä levollakaan ohi.

Tsemppiä, tiedän kyllä miten ärsyttävä tuo vaihe voi olla! :hug:

Mulla ainakin auttoi just tuo nännien hieronta... :) Silleen ihan kevyesti vaan ja mä ainaskin hieroskelin pitkin päivää ja illalla meni sitten vedet ja seuraavana päivänä oli tyttösylissä :D

[QUOTE="...";24195535]Kokemuksesta voin vaan sanoa, että tuossa voi toisaalta mennä parikin viikkoa ennen vauvan syntymää - tai sitten ei.

Minulla tuli säännöllisiä supistuksia tasan kaksi viikkoa ennen synnytystä. Alkoivat yleensä juuri iltaisin, parhaimmillaan saattoi tulla kahdeksan tuntia 2-5 minuutin välein ja sitten lopahtaa ihan itsekseen. Synnärilläkin käytiin kertaalleen, mutta kohdunsuun tilanne oli ihan epäkypsä. Ei auttanut lenkkeily, siivous, sauna, seksi tai mikään muukaan, terävyys puuttui, mutta eivät menneet pelkällä levollakaan ohi.

Tsemppiä, tiedän kyllä miten ärsyttävä tuo vaihe voi olla! :hug:[/QUOTE]

Tottahan sen tiedänkin jo, että voi vielä mennä pitkään. :/ Mutta pakko jotain kokeilla kuitenkin, alkaa olla niin kypsä olo.. En tiedä, että kannattaako siellä synnärillä käydä mutkaa, mutta toisaalta eipä siitä haittaakaan voi olla. Ainakin näkee, että millanen tilanne siellä on.. Mutta onneksi nyt ei ainakaan kovin kauaa enää mene. :)

[QUOTE="yks";24195559]Mulla ainakin auttoi just tuo nännien hieronta... :) Silleen ihan kevyesti vaan ja mä ainaskin hieroskelin pitkin päivää ja illalla meni sitten vedet ja seuraavana päivänä oli tyttösylissä :D[/QUOTE]

Nännit käsiin siis. :D Monet on tätä kyllä ehdottanu, pitää tänään koittaa. Pitää illalla pistää joku elokuva pyörimään ja miehen kanssa pistää työt puoleksi, niin ei omat sormet mene ihan tohjoksi.. :D

Oi hei, kohtalotoveri.

Jos keksit jotain mikä toimii, niin kerro heti. Mulla on rv 39+4, supistellut viikolta 25 ja nyt reilun viikon vähän terhakkaammin. Kävelyllä ramppaan niin paljon ku jalat antaa myöten ja siivoilen joka päivä. Miestä ei oo, eikä saunaa niin noi muut ässät jää kyllä kokeilematta. Sain tänään äitipolilta sellaisen tuomion, että jos ei itsekseen ala tulemaan, niin tiistaina sitten käynnistellään.
Mua on varoiteltu että se käynnistäminen on kauheeta, joten nyt pitäis saada supistuksiin lisää tehoja!

[QUOTE="...";24195535]Kokemuksesta voin vaan sanoa, että tuossa voi toisaalta mennä parikin viikkoa ennen vauvan syntymää - tai sitten ei.

Tsemppiä, tiedän kyllä miten ärsyttävä tuo vaihe voi olla! :hug:[/QUOTE]

Näinhän se on, mulla oli kolmosesta vielä ärsyttävämpi tilanne vastaavilla viikoilla kuin ap:lla.. eli suppareita oli ollut jo pari viikkoa säännöllisen epäsäännöllisesti ja sitten yhtenä päivänä 39+5 ihan tosissaan jo supisteli ja mentiin sairaalaan. Kohdunsuu olikin auki 3-4cm ja varauduttiin jo kohta saliin siirtymään että saan kivunlievitystä.. mutta siihen se sitten vielä siinäkin kohtaa jäi! Supistukset loppui ihan seinään ja laittoivat mut kotiin sieltä odottelemaan uutta alkua. no, sitä saatiinkin odotella sitten 42+3 kunnes käynnistettiin suoraan tipalla. Eli viitisen viikkoa supisteli ennakkoon ja aina iltapäivästä johonkin puoliin öihin-aamuyölle, että aika kiva univelka ehti kertyä..

Mutta ap:lle, nännihierontaa kehiin, se on ainoa mikä voi tossa kohtaa auttaa oikeasti. Ja ehkä seksi.

Jaa niin juu, googletapa akupunktiopisteitä, tuossa nilkan yläpuolella sisäsyrjällä on ainakin kohdun piste. Kakkosesta meni vedet yöllä kun mies oli illalla niitä pisteitä painellut, suppareitakin saa aikaan kyllä. :)

Oi hei, kohtalotoveri.

Jos keksit jotain mikä toimii, niin kerro heti. Mulla on rv 39+4, supistellut viikolta 25 ja nyt reilun viikon vähän terhakkaammin. Kävelyllä ramppaan niin paljon ku jalat antaa myöten ja siivoilen joka päivä. Miestä ei oo, eikä saunaa niin noi muut ässät jää kyllä kokeilematta. Sain tänään äitipolilta sellaisen tuomion, että jos ei itsekseen ala tulemaan, niin tiistaina sitten käynnistellään.
Mua on varoiteltu että se käynnistäminen on kauheeta, joten nyt pitäis saada supistuksiin lisää tehoja!

Tavallaan mukava kuulla, että jollakin on tilanne vähän samalainen, mutta tavallaan kamalaa! Kun tietää, että kuinka inhottavaa ja turhauttavaa tää on. :/ Kerron kyllä heti, jos joku vaan tehoaa! :) Pitäähän sitä nyt hyvin toimineet vinkit jakaa muillekkin, hehee. Onneksi kuitenkin sulla pian käynnistettäis, jos ei ala itse syntymään. Mulla kuitenkin voi vauva olla vielä pitkäänkin mahassa, pari viikkoakin.. Oon kans kuullu, että käynnistäminen on tosi ikävää.. Ainakin tänään lähtee kokeiluun tuo nännien hieronta, kävely ja siivous! Ja kun mummolaan viedään lapsi, niin monttutiet ajellaan läpi kans. ;) Jospa jotain alkais tapahtumaan. Voimia sinne ja toivottavasti ei tarttis käynnistää, vaan käynnistyis itsestään! :)

[QUOTE="niinpä";24195669]Jaa niin juu, googletapa akupunktiopisteitä, tuossa nilkan yläpuolella sisäsyrjällä on ainakin kohdun piste. Kakkosesta meni vedet yöllä kun mies oli illalla niitä pisteitä painellut, suppareitakin saa aikaan kyllä. :)[/QUOTE]

Joo, pitääpä koittaa tätäkin varalta! :) Kiitos vinkistä!

Yhteistyössä