rv 37+3 vaivana tosi paha närästys ja nyt ruoan takaisin virtaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Närästää niin kovin ettei pysty nukkumaan, kokoajan röyhtäsyttää ja nyt myös jos yskäsee tai tulee röyhtäys tulee ruoka takaisin suuhun ja pahimmassa tapauksessa johtaa oksentamiseen.

lääkäri on määrännyt närästykseen omeprazolia mutta tässä melkein kk verran sitä käyttäneenä niin apua ei löydy...

onko muilla ollut vastaavaa?? Nyt tuntuu ettei haluis suuhunsa laittaa kuin jotain nestemäistä mutta kun raskaus voi kestää vielä pisimmillään 1kk ni ei pelkällä nesteellä pärjää..oma olo on aivan kamala ja oksentelun ja närästyksen myötä myös aivan väsynyt koko touhuun.

eikö kellään oo mitään kokemusta??

mä oon niin kypsä nyt tähän toimintaan ja mahassa ei mitään merkkejä että syntyis kun ei ole lähteny ees laskeutumaan mikä vielä entisestään pahentaa oireita

Mulla oli raskaana ollessa sama vaiva.. Ostin apteekista rennietä ja se auttoi. Neuvolasta kehottivat stamaan tuota, kun mikään ei auttanut.. Onneksi tuo vaiva jää sitten synnärille =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli raskaana ollessa sama vaiva.. Ostin apteekista rennietä ja se auttoi. Neuvolasta kehottivat stamaan tuota, kun mikään ei auttanut.. Onneksi tuo vaiva jää sitten synnärille =)

mulle määrättiin tuo omeprazol kun ei renniestä ollut mitään apua...
loppuuhan se joo synnytykseen (toivottavasti ) mut milläs sitä riittää energia kun oksentelee ja ei saa nukuttua kun närästää...

mulla oli närästys ihan kamalaa raskaana ollessa,rajoitti jo elämää tosi kovin.lääkäri määräsi nexiumia,auttoi ja hyvin =) yhden pillerin vaikutus kesti 2-3 vuorokautta.oli tosi suuri apu niistä.

Mulla on ollu kaikissa neljässä raskaudessa, loppuraskauden puolella tota vaivaa. Siihen on auttanu nukkuminen niin tyynyillä tuettuna et melkein istuu, pienet ruoka-annokset pitkin päivää ja illalla ehdottomasti vähintään tuni ennen nukkumaan menoe ei mitään, ei ees juotavaa suuhun. Tosi kurja vaiva :/

Mulle lääkäri määräsi pahaan närästykseen Ranixalia,2 tablettia päivässä.Eka närästyslääke mikä oikeesti on auttanut.Mulla on taustalla vielä vatsakatarri,mikä yllättäen paheni raskausaikana.

joku muukin tässä yhdistelmässä mättää mulla...

koska eilen söin päiväruoan joskus 18 aikaan...ja siis kello 9 aamulla oksensin samaisen ruoan ulos..joten tästä voisi päätellä että ruoka ei edes pääse kulkemaan kunnolla vatsalaukusta eteenpäin..vauva niin ylhäällä että luulisin sen vaikuttavan tai sitten en syytä tiedä..

kohta nukahan pystyyn kun on niin väsy mut joka kerta kun istahan alas ja suljen silmät ni ei mee kauaa kun joudun nousemaan ylös kun närästää pahasti....pitäisköhän ensin valvoo niin kauan et nukahtaa ihan itteksee ja ei edes huomais närästystä..

neuvolassa oon koittanu sanoo et lääkkeet ei oo auttanu ni käskevät vaan kokeilla lisää et kyllä se rupee auttamaan..

rupee jo itkettää ku on niin väsyny ja rikki

Mulla oli kolmosesta niin paha närästys, että oksu tuli suuhun ja sitä tapahtui aina öisin, kun esim. käännyin kyljeltä toiselle. Päivisinkin närästys oli paha, muttei ikinä tullut oksennusta suuhun, vaikka jotain mahanestettä tai mitä lie kylläkin tuli.
En hakenut vaivaan mitään apua, mutta säännöstelin ruokailua ja en syönyt mitään rasvaista tai juonut makeita tai hiilihappopitoisia juomia. Ja iltaisin en kamalasti mitään enää suuhuni laittanut.

Vanha kansa muuten sanoo, että tyttövauva närästyttää :) Toki se on vaan uskomus, mutta mun kohdalla piti paikkansa...kolmonen oli tyttö :D

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
joku muukin tässä yhdistelmässä mättää mulla...

koska eilen söin päiväruoan joskus 18 aikaan...ja siis kello 9 aamulla oksensin samaisen ruoan ulos..joten tästä voisi päätellä että ruoka ei edes pääse kulkemaan kunnolla vatsalaukusta eteenpäin..vauva niin ylhäällä että luulisin sen vaikuttavan tai sitten en syytä tiedä..

Raskaus itsessään hidastaa ruuansulamista ja ne närästyslääkkeet hidastaa ruuansulamista vielä lisää. Itse en oo just tosta syystä voinu käyttää mitään närästyslääkkeitä, kun istte ruoka jumii kokonaan.

Yhteistyössä