RV 33, kohdunkaulasta reuna jäljellä, pehmenneet paikat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttää

Vieras
Onko kokemuksia? Miten synnytys on käynnistynyt?

Toista lasta odotan rv 33+5, jatkuvia supistuksia on (ylävatsan kiristymisiä, joskus menkkakipua). Tänään lääkärillä kohdunkaulaa reuna jäljellä, paikat pehmeät, mutta kiinni. Syytä huoleen?

Kyllä mää ottaisin ainakin tavallista rauhallisemmin. Kaverilla oli lähes toi tilanne (rv32) ja synnytti keskosen. Synnytys alkoi, kun oli tavallisella kävelylenkillä (on pelannut lentopalloa, ja tavallisesti lenkit olleet juoksulenkkejä). Tosin jos on odottanut jo usein, voi kuulemma kohdun suu aueta useita senttejäkin. Mut noi sun supistukset ja menkkatuntemuksen mietityttää!!!

Ota vaan rauhallisesti, itsellä tismalleen sama tilanne. Urheilullisuudestani huolimatta joudun jopa koirien kanssa ulkoilut jättämään nyt tuskalla väliin (hankalaa kun ei ole tottunut olemaan liikkumatta), sillä eilen kätilöopistolla vietetyt pari tuntia tarkkailussa antoivat kyllä siihen aihetta. Eli lepoa vaan, sillai pystyy toivottavasti estämään paikkojen avautumisen ennen aikojaan. Sanoivat lisäksi, että vkon 34 tultua täyteen saa taas alkaa liikkua, sitten on jo turvallista vauvan syntyä jos on syntyäkseen. Eli levätään vielä kutakuinkin pari viikkoa!

Itse ajattelin hakea muutamat hyvät leffat ja pinon kirjoja, jos siten sais pari viikkoa kulumaan rattoisasti.. :wave:

Itse jouduin sairaalaan muistaakseni viikolla 31 kun kohdunkaula oli kadonnut ja sen jälkeen oli vuorossa pakkolepoa kotona.
Supisteluja, ihan kovia ja paljon, oli siis enempi vähempi puoltoista kuukautta ennen synnytystä. Lopulta poika syntyi rv38+5. Kesto 8h eli keskimäärin nopeempi kuin ensisynnyttäjillä. Avautumisvauhti oli aika rajua, mutta epiduraalin aikana kohtu ei avautunut ollenkaan, että se siitä hyödystä.
Olin kyllä jo ihan kypsä synnyttämään kun mahakin oli roikkunut alhaalla kauan, kun vauva laskeutui jo tuolloin kun sairaalaan jouduin.

Tämä on yksi syy siihen, miksi ajatus uudesta raskaudesta ei ole tuntunut hyvältä: mitä jos taas käy noin...

Jaksamista (sitä tarvitset paljon) ja kärsivällisyyttä (vielä enemmän). :hug:

Ja aina kun joku tuli sanomaan: "kyllä se sieltä tulee, ei sinne kukaan ole jäänyt" tai "kyllä se pian syntyy kun on maha noin alhaalla" teki melkeen mieli tempasta päin näköä :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 17:07 Mietityttää kirjoitti:
Onko kokemuksia? Miten synnytys on käynnistynyt?

Toista lasta odotan rv 33+5, jatkuvia supistuksia on (ylävatsan kiristymisiä, joskus menkkakipua). Tänään lääkärillä kohdunkaulaa reuna jäljellä, paikat pehmeät, mutta kiinni. Syytä huoleen?
Hei! minulla oli 36 viikolla tilanne:kohdunkaula lähes kokonaan hävinnyt ja kohdunsuu auki 2cm, lääkäri sanoi että tämä syntyy kahden viikon sisällä.oli kiristelyjä ja supisteluja mutta tyttö syntyi sitten viikoilla 41+2 =) että kyllä sitä sitten odotti syntyväksi aikaisemmin kun niin sanottiin mutta eipähän nuo aikaisemmatkaan ole ennen aikojaan syntyneet.Kyllä sen sitten tietää kun oikeet supparit alkaa
:hug: :hug:
ps.minulla tämä oli neljäs lapsi ja on nyt 5 päivää vanha :heart:

Yhteistyössä