Kaipaisin kokemuksia muilta uudelleensynnyttäjiltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eppuli

Vieras
Odotan nyt toista lasta ja viikkoja on kasassa 34. Eilen menin oudon vatsakivun ja supistelujen vuoksi käymään äippäpolilla tarkistuksessa, ja paikat oli pehmeät, kaula lyhentynyt sentillä ja kohdun ulkosuu auki (aukeamassa?). (kolmen viikon takaiseen tilanteeseen nähden, jolloin paikat kiinteät, kiinni ja kaulaa 3 cm)

Esikoisesta sama tilanne oli viikolla 37 ja syntyikin sitten seuraavalla viikolla, ja tuolloin oli sentään ulkosuukin kiinni.

Eli mitä tämä meinaa? Onko normaalia uudelleensynnyttäjillä, vai pitääkö kiireesti pakata sairaalakassia? Lääkäri määräsi loppuajaksi saikulle ja lepoa, mutta ei mitenkään sanonut että synnytys voisi olla lähellä tms.

Miten teillä muilla? Kertokaapa kokemuksia!

Kylhän ne paikat saa alkaa pehmenemään loppua kohden ja kohdunkaulakin voi hävitä. Mulla totes viimeks lääkäri vikassa tarkastuksessa, että "pystyy aika hyvin kutittelemaan vauvan päätä" oli sii kohdunsuu vähän auki ja kohdunkaula poissa. Lapsi syntyi rv39.

sun tilanteessa koittasin ottaa rauhallisesti, mutta en kauheesti panikoisi: ihan hyvät viikothan sulla kuiteskin on jo kasassa. Sen sairaalakassin varmaan pakkaisin varalle kaappiin :whistle:

Kiitos, rauhoitti mieltä =). Arvelinkin, että on varmaan ihan normaalia uudelleensynnyttäjillä, mutta jäi vaan mieltä kaivamaan kun noita supistelujakin on ollut nyt enemmälti. Kassin kyllä vois jo pakkailla, eihän siitä haittaakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kylhän ne paikat saa alkaa pehmenemään loppua kohden ja kohdunkaulakin voi hävitä. Mulla totes viimeks lääkäri vikassa tarkastuksessa, että "pystyy aika hyvin kutittelemaan vauvan päätä" oli sii kohdunsuu vähän auki ja kohdunkaula poissa. Lapsi syntyi rv39.

sun tilanteessa koittasin ottaa rauhallisesti, mutta en kauheesti panikoisi: ihan hyvät viikothan sulla kuiteskin on jo kasassa. Sen sairaalakassin varmaan pakkaisin varalle kaappiin :whistle:

Mulla kans oli kuopusta kun odotin, paikat auenneet vähän ja kohdunkaula oli hävinnyt. Ja mullekin lääkäri sanoi, että "voisi vaikka silitellä vauvan päätä." Poika syntyi rv 40+3. Ja tuo lääkäri oli muistaakseni rv 37.

Yhteistyössä