rv 32+ ja hirveä päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku

Vieras
Migreeni taitaa alkuraskauden jälkeen palata.
Muutamana päivänä särki vähän päätä ja panadol vähän auttoi. Tänään ollut kipu todella kovaa.
Otin panacodin aamupäivällä ja vei kipua hyvin pois mutta nyt kun vaikutus loppunut niin kipu tullut yhtä pahana takaisin.

Ottaisikohan nyt 1000 mg panadolia vai toisen panacodin?

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Ei kai panadolia ja panacodia saa ottaa noin samaan aikaan?

Panacodin olen ottanut aamulla. Puoli kymmenen aikoissa.
Eli varmasti tähän aikaan voi ottaa jo joko toisen panacodin tai sitten sen 1000 mg panadolia.

Minulla ainakin panadol pahentaa migreeniä, oksennus tulee viimiestään särkylääkkeen jälkeen. Saako muuten raskausaikana ottaa panacodia? Itse ole ainakin käsittänyt että on melkoisen voimakas lääke. Otin joskus kaksi lyhyellä ajalla koviin kuukautiskipuihin ja oli kuin kännissä sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Minulla ainakin panadol pahentaa migreeniä, oksennus tulee viimiestään särkylääkkeen jälkeen. Saako muuten raskausaikana ottaa panacodia? Itse ole ainakin käsittänyt että on melkoisen voimakas lääke. Otin joskus kaksi lyhyellä ajalla koviin kuukautiskipuihin ja oli kuin kännissä sen jälkeen.

Migreeniin on minulle määrätty panacodia raskauden/imetyksen ajaksi kun täsmälääkkeitä ei saa käyttää.
En tosin ikinä voisi ottaa kahta pilleriä pienen ajan sisällä. Yksikin tekee niin hataran olon.

Panadolia ja panacodia ei tule ottaa yhtäaikaa. Koska molemmat sisältävät parasetamolia. Jos panacod ei riitä niin pitäis ottaa buranaa sen kanssa. Toki raskaana ei saa buranaa ottaa. Joten on valittava ottaako panacod vai panadolia kaksi. Itse sain myös iskias kipuihin raskaana panacodia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:

Migreeniin on minulle määrätty panacodia raskauden/imetyksen ajaksi kun täsmälääkkeitä ei saa käyttää.
En tosin ikinä voisi ottaa kahta pilleriä pienen ajan sisällä. Yksikin tekee niin hataran olon.

Ok minulle ei panacodin käytöstä migreeniin raskausaikana kerrottu mitään, vaikka olen pikkulapsesta saakka kärsinyt auraoireellisesta migreenistä. Kolmatta odottaessa kohtauksia oli usein, ja mitään lääkettä en käyttänyt makasin välillä päiviäkin sängynpohjalla. Ja tuon panacodin otin epähuomiossa silloin, mutta oli kyllä "opetus" ettei sen jälkeen ole lääkkeitä tullut liikaa otettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Panadolia ja panacodia ei tule ottaa yhtäaikaa. Koska molemmat sisältävät parasetamolia. Jos panacod ei riitä niin pitäis ottaa buranaa sen kanssa. Toki raskaana ei saa buranaa ottaa. Joten on valittava ottaako panacod vai panadolia kaksi. Itse sain myös iskias kipuihin raskaana panacodia.

Sitähän juuri koetin miettiä että kumpaa ottaisin. 1000mg panadolia vai yhden panacodin.
2 päivänä aiemmin ( eilen ja toissapäivänä ) olen ottanut tuota panadolia kun kipu oli vähäisempää mutta nyt kipu oli jo niin kova että aamusta joutui ottamaan panacodin.

Täytyy nyt hetki vielä miettiä että kumpaan päätyisi.

Mulla alkoi raskaudessa aurallinen migreeni hormoneiden vuoksi ja alkuraskaudessa oli pahin. Loppuraskaudessa oli pari kertaa ja kamala päänsärky, oksentelu ja ripuli. Jouduin sairaalaan ja sain panacod reseptin joka piti ottaa heti kun aura tuli silmiin. Mulla alkoi kohtaukset jos rasituin ruumiillisesti esim siivosin vaikka pari tuntia putkeen.

Yhteistyössä