Rv 30 menossa pahoinvointi vaivaa edelleen neuvoja kaipaan!

Laitan tämän myös tänne.


minulla on siis menossa rv 30+5 ja pahoinvointi vaivaa. Alkupahoinvointi oli kamalaa kesti 24h koko ajan ilman oksentelua noin viikolle 16. Tämän jälkeen pahoinvointi helpotti sen verran, että nyt sitä esiintyy syömisen jälkeen ja aamulla ennen kun nousen ylös.

Pahoinvoinnin lisäksi vaivaa närästys johon olen oikeistaan jo tottunut. Esikoisen kanssa närästys vaivasi myös. Närästyksen kanssa pärjään kyllä

Onko kohtalon tovereita? Eli löytyykö teistä jo synyttäneistä kohtalotoveria? Mitä voisin tehdä ? Olen päivisin sitten niin puhki, että jaksan tehdä perheelle vain ruuan ja laittaa pyykkikoneen päälle.

Syön kyllä usein pienempiä määriä kun vaan keksisin, että mitä laittaa suuhun.
 
kun odotin endimmäistä lasta, pahoinvointini oli jotain aivan kauheaa. Olin silloin vielä opiskelemassa ja jouduin kesken tunnin lähtee oksentaa ja bussimatkoilla piti olla aina muovipussi mukana ja oksentaa siihen, oli siinä vierustovereilla ihmettelemistä. Toivottavasti sun pahoinvointi hellpottaa. Mulla se kesti loppuun asti. Tyttö tuli ja kun odotin poikaamme pahoinvointi kesti vaan noin kolme kuukautta...
 
Minulla myös tuoreet tomaatit, kurkku ja mehu/vesi auttoivat. Ja myös appeölsiinit ja mandariinit. KAikki nuo taitavat olla raikkaita syötäviä ja parhaimmillaan kylmänä!! Painoa tuppasi monen monta kiloa ihan sen takia että pakko oli syödä koko ajan. Vihannekset ovat loistotavaraa siksi että niistä ei voi tulla ällöoloa raskautensa vuoksi, eikä epäterveellistä. Ja se salmiakki auttoi myöskin, vähissä määrin syötynä.
Minä ostin myös aina ison vesimelonin kotiin ja laitoin napostelukokoisia viipaleita kulhoon ja kulho jääkaappiin ja sieltä sitten pitkin päivää otin palasia. Taitaa olla samaa ideaa kuin mehujäässäkin.
 
Ihanaa kun on muitakin jotka ovat kokeneet samaa. Eilen kokeilin syödä tunnin välein pienen pieniä annoksia ja oli parempi olo. Vihannekset ja nimenomaan tomaatit minulle kyllä maistuu. Liha tökkii sen verran, että nyt taidan loppuajan pärjätä keitoilla. Esikoisen kohdalla (tyttö) oli aivan samat oireet liharuuat ja kanaruuat eivät maistuneet.

Jopa lihan käsittely eli liharuuan valmistus heikottaa. Onneski ihana äitini lupasi hoitaa tämän urakan. Mieheni kun ei oikein keittoista välitä. Synytyksen jälkeen liharuuat ja kanaruuat taas maistuu
 

Yhteistyössä